Hej
jeg havde været på kontanthjælp i 7 år inden jeg selv bad om at få førtidspension, Min sagsbehandler havde spurgt mig i nogle år om det ikke var en god ide at søge, men da var jeg ikke parat.
Han sendte min ansøgning afsted til et jobtræningscenter, hvor han anbefalede at jobtræningen kom til at foregå ambulant, det betød at jeg ikke kom i jobtræning, men havde 3-4 samtaler med en sagsbehandler, en erhvervspsykolog og en sociallæge Som alle havde tilknytning til job træningscenteret. Det tog lidt over et år pga. divs. ventetider, så fik jeg tilkendt førtids pension. Selvom jeg vil sige at jeg har været heldig ift. sagsbehandlere så har det stadig været en hård proces, men det hele værd. Idag har jeg det fantastisk godt, og det har helt afgjort været det, der skulle til for at jeg fik det godt, i arbejde kommer jeg nok aldrig men mit liv er igen overskueligt og godt.
Det er desværre ikke alle sagsbehandlere som forstår at lytte, have empati, eller kender alle regler. Men det er der vist heller ikke noget at sige til, da det jo er en jungle med alle de regler, når der konstant bliver lavet nye eller ændringer. Men derfor er det godt at du undersøger selv, for de fleste sagsbehandlere tager gerne imod foreslag.
Held og lykke med det
Anmeld