Facebook status?! :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Diana...

Pia. skriver:

Nu var det ikke så meget med om du gav dem noget men mere at din holdning var at du var lige glad med folk uden for Danmark... det var mere det jeg hentydet til...

Håber aldrig du kommer til at stå i en situation hvor du skal bruge hjælp...

Syntes det er fint du har dine meninger og holdninger og det vil jeg så vidt ikke blande mig i - men jeg må indrømme at det chokkerede mig at sådan en unge pige med et lille barn kan se sådan på andres LIV - som det jo i bund og grund er - tænk hvis alle sagde og gjorde som du - så ville verden være et endnu mere frygteligt sted at leve end den allerede er ... Godt der findes nogen mennesker der gør en forskel...

Helt enig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

SussieThyssen

Hvis jeg skulle sende penge til alle de ting jeg virkeligt gerne vil hjælpe med, så ville ikke engang Bill Gates formue være nok..desværre.

Men da jeg ikke er en Bill Gates, så vurderer jeg i de enkelte tilfælde hvad jeg kan gøre for at hjælpe i det små.

Og så må det være op til den enkelte at vurdere ud fra sin egen mening og holdning hvordan man vil hjælpe og om man vil hjælpe.

Dog vil jeg sige, at et menneske der meddeler at mennesker i nød rager ham/hende en papand...kan ikke få ret megen plads på mine private hylder.
Jeg har stor sympati for manglende evner og midler, men jeg har INGEN sympati for manglende medfølelse. Og medfølelse koster som bekendt ingenting.
Og manglende medfølelse gør sig i allerhøjeste grad gældende i den omtalte statusbesked.

Spekulerer over om de pågældende mennesker så også har heppet på hundehvalp-udkastningen, der lige har været så meget om i medierne?
Eller om de på lige fod med den halve verden har været forarget over det?

Blot en tanke.

Kærligst

Sussie

Anmeld

9. september 2010

Bare mig..

JVIHJSH skriver:

Jeg vil bare lige sige at jeg er meget enig i hvad du siger. Jeg er da også fuldstændig ligeglad med at sende penge derover til et folk der tydeligt har vist hvad deres holdning om os danskere er. De ville, som du selv sagde, slå os ihjel hvis vi kom derover og ikke spillede efter deres pibe.

Det er bare ikke iorden at de må gøre alt det lort og vi bare skal "Vende den anden kind til" og forvente at være de "Voksne" og sende penge i retning til de folk der ville jævne danmark med jorden hvis de kunne.

Og så kan folk da sige at det ikke er alle pakistanere der har det sådan og slet ikke regering. Men regeringen valgte IKKE at tage afstand til det dets borgere gjorde, og ved IKKE at tage afstand til det så støtter de det jo dybest set.

Jeg var SÅ enig med status.

Og vi "Straffer" ikke børn i de lande, det gjorde moder natur, vi vælger bare at holde fokus på hvad der sker i VORES land og det vi kan gøre noget ved.

Egentlig har jeg en holdning som dig.. Og ville helst, at jeg kunne se bort fra alle de børn der er og uskyldige mennesker, for jeg mener bestemt også det du skriver..

Men jeg kan ikke se bort fra det, og donerer alligevel med lidt, ikke meget, men lidt.. Jeg har ikke de store penge, men havde jeg havde jeg nok doneret mere..

Men hvis jeg kunne se bort fra børnene og de uskyldige, havde jeg præcis samme holdning som dig.. Jeg mener ikke at vi skylder dem noget.. Og var det os og de havde pengene til det, havde de ikke givet en rød reje til os...

Til spørgsmålet; Jeg ville aldrig sætte sådan noget i min status, men jeg er dog alligevel enig på nogen områder.. Min kæreste satte den i sin status, for han er så enig man kan blive.. Og jeg synes det er fint hvis folk mener det, at de ytre det, vi lever trods alt i et land hvor man må ytre sig om det man lyster - stort set

Anmeld

9. september 2010

Millesmammi

ZamanogDania skriver:

Det er sket og det bliver ved med at ske.
Hvis man ikke overholder danske regler så må man skride hjem. Ikke fordi jeg har gjord noget, men jeg skal jo holde de regler hvis jeg vil blive boende i DK. Jeg elsker DK, og det er blevet en stor del af mig. Men der er altså nogle regler som jeg skal holde, som jeg ikke synes om. Det samme er, hvis jeg skal til Iran så skal jeg have tørklæde på. Det acceptere jeg, fordi jeg har selv valgt og tage til Iran.

Måske der er fattige mennesker i DK, men det er jo ikke ligesom dem i Pakistan. Skulle jeg måske gå og dræbe alle Kristne ihjel, fordi der er nogle dumme præster der vil brænde Koranen? Nej vel.

jeg forstår dig ikke helt.

self skal du holde regler når du er her, og det skal vi også når vi er andre steder, det er klart. men holder jeg eller en anden ikke regler i parkistan bliver man slået ihjel. det er jo ligesom ikke fordi du bliver slået ihjel her, du bliver bare sendt hjem, hvilket jeg synes der er meget stor forskel på!

Anmeld

9. september 2010

Anneiris

ZamanogDania skriver:

Det er sket og det bliver ved med at ske.
Hvis man ikke overholder danske regler så må man skride hjem. Ikke fordi jeg har gjord noget, men jeg skal jo holde de regler hvis jeg vil blive boende i DK. Jeg elsker DK, og det er blevet en stor del af mig. Men der er altså nogle regler som jeg skal holde, som jeg ikke synes om. Det samme er, hvis jeg skal til Iran så skal jeg have tørklæde på. Det acceptere jeg, fordi jeg har selv valgt og tage til Iran.

Måske der er fattige mennesker i DK, men det er jo ikke ligesom dem i Pakistan. Skulle jeg måske gå og dræbe alle Kristne ihjel, fordi der er nogle dumme præster der vil brænde Koranen? Nej vel.

Anmeld

9. september 2010

Sees

Ville egentlig ikke blande mig, men gør det lige alligevel

Personligt ville jeg ikke sende penge derned - Fordi jeg ikke har pengene til det.
Men HVIS jeg havde pengene, så havde jeg nok ikke gjort det alligevel.

Jeg synes ikke vi "skylder" dem noget - Og hvis det var os i DK, der stod i lort til ørene, så havde pakistanerne sgu nok heller ikke gjort det, for os .. Så meget had har de jo alligevel til os, efter Kurt Werstergaard tegning - ikk?

Jeg kan ikke formulere det, uden at det kommer til at lyde hårdt.
Det er ikke noget jeg går op i, og kommer aldrig til at gøre det - Det var bare for at give mit syn på sagen.

Anmeld

9. september 2010

Happiness

SussieThyssen skriver:

Hvis jeg skulle sende penge til alle de ting jeg virkeligt gerne vil hjælpe med, så ville ikke engang Bill Gates formue være nok..desværre.

Men da jeg ikke er en Bill Gates, så vurderer jeg i de enkelte tilfælde hvad jeg kan gøre for at hjælpe i det små.

Og så må det være op til den enkelte at vurdere ud fra sin egen mening og holdning hvordan man vil hjælpe og om man vil hjælpe.

Dog vil jeg sige, at et menneske der meddeler at mennesker i nød rager ham/hende en papand...kan ikke få ret megen plads på mine private hylder.
Jeg har stor sympati for manglende evner og midler, men jeg har INGEN sympati for manglende medfølelse. Og medfølelse koster som bekendt ingenting.
Og manglende medfølelse gør sig i allerhøjeste grad gældende i den omtalte statusbesked.

Spekulerer over om de pågældende mennesker så også har heppet på hundehvalp-udkastningen, der lige har været så meget om i medierne?

Blot en tanke.

Kærligst

Sussie

Godt skrevet! Er måløs over nogens ligegyldighed overfor hvad der foregår ude i verdenen! Er sgu ok at sige at man ikke har midlerne til at støtte, men har intet tilovers for dem der er ligeglade overfor alt hvad der ikke sker udenfor deres univers!

Anmeld

9. september 2010

ZamanogDania

Millesmammi skriver:

jeg forstår dig ikke helt.

self skal du holde regler når du er her, og det skal vi også når vi er andre steder, det er klart. men holder jeg eller en anden ikke regler i parkistan bliver man slået ihjel. det er jo ligesom ikke fordi du bliver slået ihjel her, du bliver bare sendt hjem, hvilket jeg synes der er meget stor forskel på!

Det er det samme, fordi du skriver HVIS MAN IKKE OVERHOLDER DERES REGLER. Hvis du overholder deres regler så bliver du jo ikke slået ihjel.

Anmeld

9. september 2010

Pia.

Husk nu at holde en pæn tone alle sammen

Lige meget hvem vi er og hvad meninger vi har skal der være plads til alle ikk....

KNUS ......

Anmeld

9. september 2010

JVIHJSH

SussieThyssen skriver:

Blot en tanke.

Kærligst

Sussie

Der er meget stor forskel på at have medfølse med folk der har erklæret deres had til dig og til at have medfølse med hundehvalpe der bliver druknet.

Bare fordi man er uenig med dig i denne her sag betyder det jo ikke at man ingen empati har. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.