Nu er der jo nogle få, der er ubehagelige mennesker, men en hel masse der IKKE er det. Og blot fordi nogle få er det, er det ikke ensbetydende med at det skal gå ud over flertallet.
Og der er en masse uskyldige mennesker over hele jorden, der i øjeblikket lider under diverse naturkatastrofer, her iblandt Pakistan. De kan jo ikke gøre for at at fanatiske og uplyste mennesker har brændt vores flag af, og slet ikke børn, som sulter eller er syge.
Nu hører jeg ikke til de, der copypaster ting i min status, og hvis jeg gør, så er det en sjælden gang fordi jeg synes noget er morsomt, og dette med Pakistan er ikke en af dem, heller ikke den, for mig, modbydelige statusbesked.
Diskrimination, hvad enten det er seksuel, racemæssig eller religiøs diskrimination, skyldes altid manglende oplysning og/eller manglende grundlæggende empati for andre mennesker og deres situation.
Vi kan hurtigt blive enige om at man ikke kan hjælpe alle, men man kan alligevel gøre det på mange forskellige måder og i det små, så som at danne netværker over hele jorden og lære folk om sig selv, og den måde man selv tænker, taler og handler på.
Hvis folk opdager at "naboen" i Skandinavien måske er et flinkt menneske, selvom han ikke er muslim og selvom han har landsmænd, der ikke kan respektere deres religion, så er muligheden for terror og gengældelse langt mindre. Men hvordan skal han opdage det, hvis folk har den holdning at de bare er nogle åndsvage mennesker, der kan sejle deres egen sø?
Så ja, naturligvis skal man hjælpe, det man kan og formår, også i det små. Og en af måderne er netop at forarges over en sådan status besked, og så give udtryk for sin forargelse.
Kærligst
Sussie