Facebook status?! :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Millesmammi

ja det er fint jeg bor i danmark.

altså i spurgte om min mening, og i fik den ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

SussieThyssen

Nu er der jo nogle få, der er ubehagelige mennesker, men en hel masse der IKKE er det. Og blot fordi nogle få er det, er det ikke ensbetydende med at det skal gå ud over flertallet.

Og der er en masse uskyldige mennesker over hele jorden, der i øjeblikket lider under diverse naturkatastrofer, her iblandt Pakistan. De kan jo ikke gøre for at at fanatiske og uplyste mennesker har brændt vores flag af, og slet ikke børn, som sulter eller er syge.

Nu hører jeg ikke til de, der copypaster ting i min status, og hvis jeg gør, så er det en sjælden gang fordi jeg synes noget er morsomt, og dette med Pakistan er ikke en af dem, heller ikke den, for mig, modbydelige statusbesked.

Diskrimination, hvad enten det er seksuel, racemæssig eller religiøs diskrimination, skyldes altid manglende oplysning og/eller manglende grundlæggende empati for andre mennesker og deres situation.
Vi kan hurtigt blive enige om at man ikke kan hjælpe alle, men man kan alligevel gøre det på mange forskellige måder og i det små, så som at danne netværker over hele jorden og lære folk om sig selv, og den måde man selv tænker, taler og handler på.

Hvis folk opdager at "naboen" i Skandinavien måske er et flinkt menneske, selvom han ikke er muslim og selvom han har landsmænd, der ikke kan respektere deres religion, så er muligheden for terror og gengældelse langt mindre. Men hvordan skal han opdage det, hvis folk har den holdning at de bare er nogle åndsvage mennesker, der kan sejle deres egen sø?

Så ja, naturligvis skal man hjælpe, det man kan og formår, også i det små. Og en af måderne er netop at forarges over en sådan status besked, og så give udtryk for sin forargelse.

Kærligst

Sussie

Anmeld

9. september 2010

Diana...

MoriSverige skriver:

Jeg har dog ikke sat den på min profil, men vil give dig ret i at det er rigtig.

Personligt synes jeg man skal hjælpe sit eget folk inden man hjælper andre. Hvorfor ikke hjælpe de familier der lever under 'fattigdomsgrænsen' (som det så vist ikke kaldes mere) i Danmark, i stedet for at sende pengene til et andet land?

Jeg har altid synes det er ok at Danmark hjælper andre lande, men jeg synes ikke det er ok at Danmark bliver ved med at støtte og hjælpe andre lande når den regeringen hele tiden snakker om at der skal være nedskæringer. Skær dog ned på støtte og hjælp til andre lande og brug pengene på jers egne.

Ved godt det ikke er helt det samme som at private der donerer penge, men føler at princippet er det samme.

Blot min mening

Jamen som privat kan man vel hjælpe begge steder? 

Anmeld

9. september 2010

Millesmammi

og helt ærligt, så kan jeg godt selv bruge de penge jeg kunne ha sendt derned, eller hvad man nu sender derned ..

Anmeld

9. september 2010

JVIHJSH

Millesmammi skriver:

min holdning er sådan her :

jeg tager mig ikke af folk der bor uden for danmark, det rager ikke mig hvordan de har det der, - hvis jeg kommer derned på ferie, bliver jeg sikkert slået ihjel hvis jeg ikke overholder DERES regler.. jeg sender ikke en skid derned, hvad får vi til bage? heller ikke en skid ..

Jeg vil bare lige sige at jeg er meget enig i hvad du siger. Jeg er da også fuldstændig ligeglad med at sende penge derover til et folk der tydeligt har vist hvad deres holdning om os danskere er. De ville, som du selv sagde, slå os ihjel hvis vi kom derover og ikke spillede efter deres pibe.

Det er bare ikke iorden at de må gøre alt det lort og vi bare skal "Vende den anden kind til" og forvente at være de "Voksne" og sende penge i retning til de folk der ville jævne danmark med jorden hvis de kunne.

Og så kan folk da sige at det ikke er alle pakistanere der har det sådan og slet ikke regering. Men regeringen valgte IKKE at tage afstand til det dets borgere gjorde, og ved IKKE at tage afstand til det så støtter de det jo dybest set.

Jeg var SÅ enig med status.

Og vi "Straffer" ikke børn i de lande, det gjorde moder natur, vi vælger bare at holde fokus på hvad der sker i VORES land og det vi kan gøre noget ved.

Anmeld

9. september 2010

Millesmammi

JVIHJSH skriver:

Jeg vil bare lige sige at jeg er meget enig i hvad du siger. Jeg er da også fuldstændig ligeglad med at sende penge derover til et folk der tydeligt har vist hvad deres holdning om os danskere er. De ville, som du selv sagde, slå os ihjel hvis vi kom derover og ikke spillede efter deres pibe.

Det er bare ikke iorden at de må gøre alt det lort og vi bare skal "Vende den anden kind til" og forvente at være de "Voksne" og sende penge i retning til de folk der ville jævne danmark med jorden hvis de kunne.

Og så kan folk da sige at det ikke er alle pakistanere der har det sådan og slet ikke regering. Men regeringen valgte IKKE at tage afstand til det dets borgere gjorde, og ved IKKE at tage afstand til det så støtter de det jo dybest set.

Jeg var SÅ enig med status.

Og vi "Straffer" ikke børn i de lande, det gjorde moder natur, vi vælger bare at holde fokus på hvad der sker i VORES land og det vi kan gøre noget ved.

nemlig!

Anmeld

9. september 2010

ZamanogDania

Millesmammi skriver:

jeg tager mig ikke af folk der bor uden for danmark, det rager ikke mig hvordan de har det der, - hvis jeg kommer derned på ferie, bliver jeg sikkert slået ihjel hvis jeg ikke overholder DERES regler.. jeg sender ikke en skid derned, hvad får vi til bage? heller ikke en skid ..

I Danmark skal man også overholde deres regler eller skal man hjem. Det får jeg sku altid at vide. Jeg er selv Kurder fra Irak, og hvis jeg ikke overholder danske regler så kan jeg skride hjem.
Jeg synes ikke om deres regler, men når du er i deres land,så skal du os acceptere deres regler. Sådan er det i alle lande ikke kun Pakistan. Jeg får tåre i øjnene når jeg ser folk sulter ihjel, fordi nogle flokke idioter har opført sig dum.

Jeg vil hjælpe dem så meget jeg kan. Jeg vil sende penge hver måned. Sådan er jeg og sådan vil jeg blive.

Anmeld

9. september 2010

Millesmammi

ZamanogDania skriver:

I Danmark skal man også overholde deres regler eller skal man hjem. Det får jeg sku altid at vide. Jeg er selv Kurder fra Irak, og hvis jeg ikke overholder danske regler så kan jeg skride hjem.
Jeg synes ikke om deres regler, men når du er i deres land,så skal du os acceptere deres regler. Sådan er det i alle lande ikke kun Pakistan. Jeg får tåre i øjnene når jeg ser folk sulter ihjel, fordi nogle flokke idioter har opført sig dum.

Jeg vil hjælpe dem så meget jeg kan. Jeg vil sende penge hver måned. Sådan er jeg og sådan vil jeg blive.

det kan godt være du får det afvide, det tror jeg der er mange der gør! men hvornår sker det ?! aldrig. og blive sendt hjem og slået ihjel er ikke helt det samme.

Anmeld

9. september 2010

Pia.

Millesmammi skriver:

Håber det er hårdere skrevet end det er ment... for puha en melding at komme med - jeg syntes da så uden tvivl også at det de gjorde den gang var helt forkasteligt men derfra og så til at sige man ikke vil hjælpe andre det er altså ikke okay. (i min verden) Personligt ville jeg hjælpe alle jeg kunne (hvis jeg kunne)

Så du vil med hånden på hjertet påstå at reklamer som red barnet m.m ikke rør dig det mindste ?

Anmeld

9. september 2010

Anneiris

ZamanogDania skriver:

Du er for sej! Jeg elsker din holdning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.