Facebook status?! :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

JVIHJSH

wamse skriver:

Det du siger er at jeg så skulle straffe hele drengens klasse for noget et barn gør, og nej det ville jeg aldrig gøre. Hvis du ser et menneske ligge på gaden og være i nød, går du så bare forbi??

Ja vi har mennesker her hjemme, hvor servicen kunne være bedre omkring, men det er da helt ærligt en kæmpe forskel på de katastrofer de ser omkring os i verden og så om fru Olsen kan få støvsuget hver uge, det synes jeg helt ærligt ikke man kan sammenligne. Fordi vi hjælper i udlandet, udelukker jo ikke at man ikke kan gøre noget her hjemme.

Jeg siger ikke du skal straffe nogen som helst.

Hvis jeg ser en person på gaden der har brug for hjælp, så hjælper jeg da. Men der er nok nogle personer jeg ville gå forbi. Som f.eks Peter Lundin.

Hvordan er der forskel? der er jo folk der DØR her i danmark på grund af mangel på hjælp? Der er folk der dør på gaden fordi systemet har overset at de er hjemløse, der er folk der dør på gangene i hospitalerne fordi vi har skåret ned på det område, der er gamle mennesker der dør alene og blødende på gulvet fordi hjemmehjælpen først kommer om en uge.

Nej intet udelukker det andet, men mig som person foretrækker at bruge alle pengene på det land jeg bor i. Det gør mig ikke noget at andre bruger penge på andre sager end mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Gyllibik

Sidder og anstrenger mig for at holde tårene tilbage. Har ikke lyst til at tude i vrede over nogle menneskers holdninger. Men det gør så forfærdeligt ondt i mit hjerte, at nogle menneske kan være så egoistiske. Jeg er selv gravid  og skal snart føde, og er desværre/heldigvis ( som man vil tage det) blevet så følsom, at jeg ville hjælpe selv det barn hvis far skulle have gjort mine nærmeste ondt. Kan slet ikke forholde mig til, at der så er mennesker der  ikke vil hjælpe børn for nogen har brændt noget stof i farverne rød og hvid.

Man er ikke tvunget til at hjælpe andre, selvom det mest menneskelige er, at hjælpe andre i nød. Synes bare det er for ddårligt at bruge undskyldninger for ikke at hjælpe.

De er jer som mener at Danmark lider i nød, luk øjnene op, det kalder jeg grådighed. At staten har en kæmpe gæld, kan vi takke overhovederne for. Men at et land ligger under vand og over 20.000 mennesker er hjemløse, er naturens gang. Vi skal netop hjælpe fordi vi bor under samme himmel.

Jeg skal selv med til støtte koncerten i Holstebro på lørdag, og har oprettet en tråd herinde. Håber der nogle af jer med hjertet det rette sted, som også har lyst til at deltage.

Anmeld

9. september 2010

TbCp

Jeg har set et par stykker af den slags statusbeskeder og jeg tager stærkt modstand fra det.... må også indrømme at de personer, på min venneliste, der har sat de statusbeskeder på, er faldet noget langt ned i mine tanker! Og jeg synes de er nogle meget små mennesker når de åbenbart ikke ser længere end deres egen lille næsetip!

Det er så usselt!!!

Anmeld

9. september 2010

Diana...

TbCp skriver:

Jeg har set et par stykker af den slags statusbeskeder og jeg tager stærkt modstand fra det.... må også indrømme at de personer, på min venneliste, der har sat de statusbeskeder på, er faldet noget langt ned i mine tanker! Og jeg synes de er nogle meget små mennesker når de åbenbart ikke ser længere end deres egen lille næsetip!

Det er så usselt!!!

Præcis sådan ville jeg også tænke heldigvis er der ikke nogen af mine FB venner der har gjort det. Men jeg ville godt nok have svært ved at acceptere det.

Anmeld

9. september 2010

Anneiris

Gyllibik skriver:

Sidder og anstrenger mig for at holde tårene tilbage. Har ikke lyst til at tude i vrede over nogle menneskers holdninger. Men det gør så forfærdeligt ondt i mit hjerte, at nogle menneske kan være så egoistiske. Jeg er selv gravid  og skal snart føde, og er desværre/heldigvis ( som man vil tage det) blevet så følsom, at jeg ville hjælpe selv det barn hvis far skulle have gjort mine nærmeste ondt. Kan slet ikke forholde mig til, at der så er mennesker der  ikke vil hjælpe børn for nogen har brændt noget stof i farverne rød og hvid.

Man er ikke tvunget til at hjælpe andre, selvom det mest menneskelige er, at hjælpe andre i nød. Synes bare det er for ddårligt at bruge undskyldninger for ikke at hjælpe.

De er jer som mener at Danmark lider i nød, luk øjnene op, det kalder jeg grådighed. At staten har en kæmpe gæld, kan vi takke overhovederne for. Men at et land ligger under vand og over 20.000 mennesker er hjemløse, er naturens gang. Vi skal netop hjælpe fordi vi bor under samme himmel.

Jeg skal selv med til støtte koncerten i Holstebro på lørdag, og har oprettet en tråd herinde. Håber der nogle af jer med hjertet det rette sted, som også har lyst til at deltage.

Og jeg kan ikke blive mere enig!!!!

Anne 34+3

Anmeld

9. september 2010

Gyllibik

Millesmammi skriver:

nu kender jeg tilfældigvis nogen der kommer dernede fra ..

Synes du har en forfærdelig holdning og attitude. Har virkeligt ondt af den måde du ser livet på. De sammenligninger du kommer meed er helt ud i hampen. Det bare min mening.

Anmeld

9. september 2010

Risen

Forstår slet ikke disse holdninger? - Det er jo LIV vi snakker om! 

Anmeld

9. september 2010

ooo

Jeg har heldigvis IKKE set den status hos mine venner på facebook

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, at hvis de mennesker ikke får hjælp, så risikerer Pakistan at blive et endnu mere forarmet land, med større og større risiko for fanatisme. Hvor der er fattigdom og et enormt behov for hjælp, og der ikke bliver gjort noget for at hjælpe, så bevirker det at der dannes en virkelig god grobund for fanatikerer, de selv samme fanatikerer som der er så mange danskere der er bange for. Det er selvforstærkende, og en af måderne at komme denne fanatisme til livet på, er at hjælpe og oplyse.

Anmeld

9. september 2010

betski

Det er sket og det bliver ved med at ske.
Hvis man ikke overholder danske regler så må man skride hjem. Ikke fordi jeg har gjord noget, men jeg skal jo holde de regler hvis jeg vil blive boende i DK. Jeg elsker DK, og det er blevet en stor del af mig. Men der er altså nogle regler som jeg skal holde, som jeg ikke synes om. Det samme er, hvis jeg skal til Iran så skal jeg have tørklæde på. Det acceptere jeg, fordi jeg har selv valgt og tage til Iran.

Måske der er fattige mennesker i DK, men det er jo ikke ligesom dem i Pakistan. Skulle jeg måske gå og dræbe alle Kristne ihjel, fordi der er nogle dumme præster der vil brænde Koranen? Nej vel.

Må man spørger hvad for regler du hentyder til som du ikke bryder dig om? Det er jo altid lidt spændende at høre historien fra "den anden side"

Anmeld

9. september 2010

Risen

Metchen skriver:

Jeg har heldigvis IKKE set den status hos mine venner på facebook

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, at hvis de mennesker ikke får hjælp, så risikerer Pakistan at blive et endnu mere forarmet land, med større og større risiko for fanatisme. Hvor der er fattigdom og et enormt behov for hjælp, og der ikke bliver gjort noget for at hjælpe, så bevirker det at der dannes en virkelig god grobund for fanatikerer, de selv samme fanatikerer som der er så mange danskere der er bange for. Det er selvforstærkende, og en af måderne at komme denne fanatisme til livet på, er at hjælpe og oplyse.

Jeps og det er allerede godt i gang.. Taleban har allerede fået en stor indflydelse på grund af den manglende støtte fra staten og omverdenen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.