Facebook status?! :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

wamse

JVIHJSH skriver:

Det var ikke det jeg ville sige med mit indlæg, jeg ville blot fortælle at folk altså bliver slået ihjel for mærkelige årsager i pakistan.

Ja det forstod jeg godt

Det jeg så spørger om, er om vi så ikke bare er en af de årsager, hvis vi ikke vil hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Vingummien

JVIHJSH skriver:

Det var ikke det jeg ville sige med mit indlæg, jeg ville blot fortælle at folk altså bliver slået ihjel for mærkelige årsager i pakistan.

Netop derfor de brænder flag, for ellers kan de jo blive straffet hvis de ikke gør det

Anmeld

9. september 2010

JVIHJSH

wamse skriver:

Ja det forstod jeg godt

Det jeg så spørger om, er om vi så ikke bare er en af de årsager, hvis vi ikke vil hjælpe.

Nej vi er da ikke, det er da noget mærkeligt noget at sige? Vi sendte da ikke naturkræfter deres vej og slog dem ihjel?

Anmeld

9. september 2010

JVIHJSH

Tulipan skriver:

Netop derfor de brænder flag, for ellers kan de jo blive straffet hvis de ikke gør det

Så er det jo også regering der styrer det (Hvis det er som du siger, hvilket jeg har mine tvivl om) og så er der bare endnu mere grund til ikke at sende penge derned. Det er jo regering der skal fordele de penge.

Anmeld

9. september 2010

wamse

JVIHJSH skriver:

Nej vi er da ikke, det er da noget mærkeligt noget at sige? Vi sendte da ikke naturkræfter deres vej og slog dem ihjel?

Ej men vi har da et ansvar som et udviklet samfund at vi hjælper dem i nød.

Anmeld

9. september 2010

Vingummien

JVIHJSH skriver:

Så er det jo også regering der styrer det (Hvis det er som du siger, hvilket jeg har mine tvivl om) og så er der bare endnu mere grund til ikke at sende penge derned. Det er jo regering der skal fordele de penge.

Ved det af omveje for nogle der har været der osv.

Men ja, uden at det skal komme forkert ud.

Jeg donere sjældent, til noget som helst, da jeg er en der gerne vil se at mine penge bliver brugt. Håber det gir mening

Anmeld

9. september 2010

JVIHJSH

wamse skriver:

Ej men vi har da et ansvar som et udviklet samfund at vi hjælper dem i nød.

Det kan diskuteres. Vi er selv et samfund i nød som det står lige nu, vi har en mega gæld og skoler, sygehuse og ældrehjælp står så slemt til at det faktisk mange gange skader mere end det gavner.

Desuden så hvis man donerer igennem de offtenlige kanaler istedet for de private så går de fleste a pengene til "More awareness" og de bliver brugt til at reklamere for man skal give penge. (Og så er der self. alle dem der skal have lidt ekstra som løn).

Jeg syntes faktisk ikke vi har et ansvar at hjælpe dem.

Hvis der var en dreng i din søn/datters klasse der igennem flere år har terroriseret din søn/datter og truet ham/hende med at slå ham/hende ihjel, ville du så hjælpe ham med at betale noget som helst?

Anmeld

9. september 2010

JVIHJSH

Tulipan skriver:

Ved det af omveje for nogle der har været der osv.

Men ja, uden at det skal komme forkert ud.

Jeg donere sjældent, til noget som helst, da jeg er en der gerne vil se at mine penge bliver brugt. Håber det gir mening

Giver god mening. Hvis jeg skal donerer til noget som helst så sikre jeg mig at det 100% bliver brugt til det jeg donere det til

Anmeld

9. september 2010

Vingummien

JVIHJSH skriver:

Giver god mening. Hvis jeg skal donerer til noget som helst så sikre jeg mig at det 100% bliver brugt til det jeg donere det til

Det er en god ide. Har jo desværre vist sig nogle gange at det ikke lige er brugt til det det skulle.

Anmeld

9. september 2010

wamse

JVIHJSH skriver:

Det kan diskuteres. Vi er selv et samfund i nød som det står lige nu, vi har en mega gæld og skoler, sygehuse og ældrehjælp står så slemt til at det faktisk mange gange skader mere end det gavner.

Desuden så hvis man donerer igennem de offtenlige kanaler istedet for de private så går de fleste a pengene til "More awareness" og de bliver brugt til at reklamere for man skal give penge. (Og så er der self. alle dem der skal have lidt ekstra som løn).

Jeg syntes faktisk ikke vi har et ansvar at hjælpe dem.

Hvis der var en dreng i din søn/datters klasse der igennem flere år har terroriseret din søn/datter og truet ham/hende med at slå ham/hende ihjel, ville du så hjælpe ham med at betale noget som helst?

Det du siger er at jeg så skulle straffe hele drengens klasse for noget et barn gør, og nej det ville jeg aldrig gøre. Hvis du ser et menneske ligge på gaden og være i nød, går du så bare forbi??

Ja vi har mennesker her hjemme, hvor servicen kunne være bedre omkring, men det er da helt ærligt en kæmpe forskel på de katastrofer de ser omkring os i verden og så om fru Olsen kan få støvsuget hver uge, det synes jeg helt ærligt ikke man kan sammenligne. Fordi vi hjælper i udlandet, udelukker jo ikke at man ikke kan gøre noget her hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.