Barnevogn, eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
25. august 2010

Silvermist

Jeg har virkelig nydt at have en barnevogn til mine piger, men selvfølgelig kan man leve uden én. Det har jeg bare ikke lyst til.

Fordele:

• Min baby kan tage sig nogle lange gode lure, når jeg f.eks. er ude at handle.
  • Når jeg er på besøg og min baby er træt, så har min baby altid et velkendt og trygt sted at tage sig en lur i.
  • Jeg har to frie hænder - meget praktiskt når jeg f.eks. er ude at handle.
  • Jeg behøver ikke at bære rundt med min baby konstant. Det beskytter min ryg.
  • Mine piger har elsket at sidde op i barnevognen og nyde omgivelserne.
  • Varekurven, elsker den...!
  • Regnvejr, no problem, regnslag...!
  • Man har altid en dyne med. Den er var bl.a. en god støtte for mig under amningen/flaskemåltiderne da de var helt små.
  • Man har altid mulighed for at tage diverse ting med sig: legetøj, ekstra tøj osv.

Hm, det var de fordele jeg umiddelbart kan komme i tanke om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

slettet_7530

Silvermist skriver:

Jeg har virkelig nydt at have en barnevogn til mine piger, men selvfølgelig kan man leve uden én. Det har jeg bare ikke lyst til.

Fordele:

• Når jeg er på besøg og min baby er træt, så har min baby altid et velkendt og trygt sted at tage sig en lur i.
  • Man har altid en dyne med. Den er var bl.a. en god støtte for mig under amningen/flaskemåltiderne da de var helt små.
  • Man har altid mulighed for at tage diverse ting med sig: legetøj, ekstra tøj osv.

Anmeld

26. august 2010

sweetypie

albertesmor skriver:

Så må da det godt nok også have været en lille barnevogn, vores er blevet brugt af begge unger til de var over 3 år og havde et liggemål på 97 cm

Nu er det 10 år siden jeg købte den og husker ikke længere liggemålet, men det var standard dengang, men min dreng har også altid været 10 cm længere end andre på hans alder, og målte 57 cm ved fødslen bare...derfor blev den hurtigt for lille

Anmeld

26. august 2010

sweetypie

Silvermist skriver:

Fordele:

Så tror jeg at jeg har misforstået trådstarters spørgsmål, for alle de ting som bliver nævnt herover kan et barn også i en kaleche-klapvogn...hvorfor jeg mener at en barnevogn ikke er et must.

Jeg ville heller ikke undvære en kalecheklapvogn, for min datter skal også sove udenfor, et trygt og velkendt sted, osv som Silvermist har nævnt

Anmeld

26. august 2010

wamse

Jeg ville ikke have undværet mine barnevogne til mine børn, for det gav mig da en stor frihed i at kunne komme ud og gå langt med dem i kareten. Havde ikke bil da drengene var små, så Varde´s gader blev travet tynde. Brugte også lige så meget vognen til at jeg kunne handle ind og have poserne under vognen

Anmeld

26. august 2010

twinboys

Zafir skriver:

Jeg kom til at tænke på det, da jeg var på café med min jm gruppe. Jeg havde min slyngevugge med, som jeg ville vise. Så kom vi til at snakke om barnevogne eller ej og de reagerede virkelig, som om jeg var faldet ned fra MÅNEN, fordi jeg ikke mener at en barnevogn er nødvændig og jeg ikke gider at have en... mmm...

Nu har jeg en klapvogn, som er god at have, når baby er en rigtig pige, der kan gå og stå osv. Men ikke det der barnevogns halløj. Jeg er mest typen, der syntes at en autostol er RIGELIG i bilen og ellers så en slynge i tasken og nu har vi jo så den helt fantastiske slyngevugge fra natures way, som bare ikke fylder noget som helst Så baby kan endda sove i vante omgivelser, når vi er på besøg...

Men med Idun syntes jeg bare at det var mega besværlig med barnevogn ind og ud af bilen. Den var stor at have stående udenfor og hun gad heller ikke rigtig ligge i den...

Men er jeg den eneste i verden, der syntes at en barnevogn er fuldstændig unødvændigt???...

Hvordan har I det bedst med at transportere baby?

Smilte lidt da du skrev hele verden... Det er faktisk rigtig dansk at have barnevogn.... I andre lande kender man slet ikke barnevognen

Majbritt

Anmeld

26. august 2010

Silvermist

Så tror jeg at jeg har misforstået trådstarters spørgsmål, for alle de ting som bliver nævnt herover kan et barn også i en kaleche-klapvogn...hvorfor jeg mener at en barnevogn ikke er et must.

Jeg ville heller ikke undvære en kalecheklapvogn, for min datter skal også sove udenfor, et trygt og velkendt sted, osv som Silvermist har nævnt

Drejede det sig ellers ikke om behovet for en barnevogn eller ej til baby fra fødslen af og opefter?

Mine piger har nemlig også haft stor glæde af deres klapvogne, da de nåede den alder. Men i den tid de har været små, så har barnevognen altså været guld værd

Anmeld

26. august 2010

Silvermist

twinboys skriver:

Smilte lidt da du skrev hele verden... Det er faktisk rigtig dansk at have barnevogn.... I andre lande kender man slet ikke barnevognen

Majbritt

I Island bruger man også barnevogne

Anmeld

27. august 2010

MoarViborg

Jeg købte en Stokke barnevogn/klapvogn til min datter. Selve barnevognsdelen brugte vi i 2-3 mdr, og så brugte vi ellers klapvognsdelen resten af tiden. Jeg har ikke haft en "alm" barnevogn til hende, og kunne også sagtens have undværet barnevognsdelen de første par mdr, da jeg mest havde hende i min bæreslynge!

Hun har således aldrig været vant til at sove ude i barnevogn, og alligevel var det intet problem for pædagogerne at vænne hende til det da hun startede i vuggestue.

Ergo nej, jeg mener ikke man absolut behøver at have en barnevogn - jeg klarede mig fint uden!

Anmeld

27. august 2010

Tina2

Ville heller ikke ha' undværet vores til Filuca og Milas og vil heller ikke denne gang... Har også købt slyngevugge denne gang....

Mine unger har ELSKET at sove ude i deres barnevogn + jeg synes den er praktisk at ha', og til indkøb kunne jeg heller ikke undvære den da jeg ikke tager autostolen med ind og handler...

Jeg går riiiiigtig meget med barnevognen når jeg er på barsel, så det vil jeg også gøre denne gang og håber ikke på streng vinter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.