Er det bare mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2010

Sillebob

Ahhh, alt det skoenne maerketoej

Jeg synes nu at det er helt fint hvis folk har raad og vil ofre paa maerketoej til deres boern. Og saa er det jo helt en personlig sag om man vil prale/vise sit barn frem i det. Folk kan jo taenke hvad de vil.

Selv gaar jeg "kun lidt"  op i maerkevarer, men maa da indroemme at maerkerne tit har en ret laekker kvalitet. Desvaerre har jeg ikke raad til kun at shine bassen op i maerkevarer, saa han maa "noejes" med at blande maerkerne med lidt mode fra H&M, Foetex osv  Saa laenge det bare er soedt!

Dog synes jeg alt for tit at man ser babyer i ens spargedragter og taenker at folk da maa vaere traet at altid at se sit eget barn i toej som andres boern ogsaa har paa. For lets face it: maerkerne koerer jo ALTID i samme stil. Ta f.eks Katvig, Smaafolk og Hollys.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

twinboys

Tut skriver:

Den er fattet "pus" - men jeg mente bare at debatten var på vej ud over kanten.

Kun fint den er stoppet.

Smiler jepper

Anmeld

6. august 2010

sofie85

Lullaby skriver:

Men forstår ikke hvorfor folk skal prale med bestemte tøjmærker. F.eks. en af mine veninder skriver på face, at nu har hun købt tøj til ungerne i molo. Eller gummistøvler i mærket katvig?

Til jul skrev hun rundt til alle om hvilken fatning hendes ring var som hun havde fået af kæresten. Eller at hendes børn kun kan gå i mærker.

Hendes bryllupskjole var af bestemt mærke og hendes sko det samme.

Jeg forstår det bare ikke, for jeg køber ikke tøj pga mærket og skriver da heller ikke på facebook at mine børn har fået molo-tøj eller katvig osv?

Hun er vel bare meget matriel anlagt, hvilket jeg ikke forstår

Så det da bare godt at du har andre værdier i livet end hende

Anmeld

6. august 2010

N&J

twinboys skriver:

Praler altså stadig aldrig med mine drenges tøj jo cykelhjelmene fordi de er så fede og jeg var heldig at få 3...

Mine drenge går jo altid i mærketøj og det gider jeg da ikke bruge tid på at prale med... Så skal jeg jo skrive hver uge... Nu har vi købt nye underhyler, strømper, bukser, bluser... Ej det er da dagligdags tøj jeg køber bare med mærker i nakken, hvor fedt er det at prale om det...Når jeg ikke køber andet...

Så kan jeg jo skrive hele tiden...

Og jeg har det super fint med at bruge penge på det, men hvorfor skulle jeg prale med at skrive det, når alle ved at jeg kun bruger mærker til mine drenge...

Alle mine venner og familie ved det så hvorfor skulle jeg prale med det på fb... er det ikke lidt skørt...

Billeder af mine drenge er drengene jeg vil vise frem og sgu da ikke deres tøj, så kunne jeg jo lige så godt klippe hovederne af dem og sætte dem ind og tjene penge på at reklamere for tøjet...

Så nej jeg PRALER sgu ikke...

Majbritt

Altså jeg vil altså give A ret, og så var det jo blot en konstatering, ikke at der er noget galt i at være stolt af at købe mærker til sine børn, som du jo er, der har vi jo alle forskellige værdier, men hun skriver jo blot sin observation af hvad hun læser, og selvfølgelig er det afhængig af øjnene som ser, så måske det blot er der I misforstår hinanden, men jeg har fået samme opfattelse når jeg læse nogle af dine indlæg, men måske det er os der misforstår.

Dette er ikke ment som et angreb på nogen måde, men syntes du er lidt hård ved A, når hun blot skriver hvordan hun opfatter tingene, du opfatter dem anerledes, jamen I er jo også forskellige, så længere er den vel ikke 

Anmeld

6. august 2010

N&J

og har så læst mig til at den er stoppet..

Anmeld

6. august 2010

twinboys

N&J skriver:

Altså jeg vil altså give A ret, og så var det jo blot en konstatering, ikke at der er noget galt i at være stolt af at købe mærker til sine børn, som du jo er, der har vi jo alle forskellige værdier, men hun skriver jo blot sin observation af hvad hun læser, og selvfølgelig er det afhængig af øjnene som ser, så måske det blot er der I misforstår hinanden, men jeg har fået samme opfattelse når jeg læse nogle af dine indlæg, men måske det er os der misforstår.

Dette er ikke ment som et angreb på nogen måde, men syntes du er lidt hård ved A, når hun blot skriver hvordan hun opfatter tingene, du opfatter dem anerledes, jamen I er jo også forskellige, så længere er den vel ikke 

Vi har lukket den søde så forskelligt hvordan vi opfatter ting... Hvorfor skulle jeg prale af at mine børn går i mærketøj, det kan man sgu da se med egne øjne... Jeg behøver da ikke skrive se dit og dat, men når jeg sætter billeder ind af mine drenge så er de som de er... Og jeg klæder dem sgu ikke af og propper andet tøj på dem fordi at de skal fotograferes...

Mine drenge har altid mærketøj på og det er jeg ikke stolt af... Jeg vælger bare at bruge mine penge anderledes end andre...Og så kan jeg lige at købe dansk....Men noget jeg er stolt af ja det er mine drenge og dem vil jeg gerne prale af for de er sgu lækre...

Majbritt som ikke praler af mine børns tøj men af mine drenge

Anmeld

6. august 2010

maria_wlt

Hvis nogen ser det som pral at jeg skriver at jeg har købt mærketøj til min søn, så kan det sku ikke være mig der har et problem..

La det dog ligge for pokker.. 

Jeg køber præcis så dyrt jeg har lyst til, og fortæller også gerne hvor lækkert det er hvis jeg bliver spurgt.. 

Anmeld

6. august 2010

N&J

Jeg må indrømme at jeg nok ville tænke, at et menneske som annoncere det på fb eller her ikke helt har sine prioteter i orden, men jeg springer bare over det, jeg er bedøvende ligeglad hvilke mærker folks børn har på, de har tøj på, kan ikke se hvilken betydning det så skulle have... 

Men vi er alle forskellige, og har forskellige værdier og prioteter i livet, jeg vil eksempelvis langt heller spare penge på tøjet og så spare op til en jordomrejse (var det i den størrelsesorden min indkomst var), og jeg vil bestræbe mig på at min datter ikke bliver et offer for denne matrialistiske anskuelse, som det at købe et bestemt stykke tøj, fordi der er en lille markat i nakken jo er.. det er jo egentlig lidt morsomt..  vi er sku lidt nemme, når det gælder eksempelvis tøj tl vores børn, og knap så bevidste forbruger, men istedet meget påvirkelige af reklame, både fra medierne men i høj grad også af de mennesker vi omgås med.. meget af tøjet er jo fabrikeret samme sted, af samme slags stof.. så lidt morsomt er v jo, jeg falder jo også selv i indimellem.. hehe

Anmeld

6. august 2010

maria_wlt

twinboys skriver:

Jeg går op i mærker men jeg skriver ikke at jeg har købt Katvig dit og dat... F.eks. småfolk gummistøvler...Hvis jeg skulle skrive noget i den stil ville jeg kun skrive : så fik jeg handlet gummirøjser til drengene...

Majbritt

Du er en smule irriterende... Har lige kigget dine billeder og dine drenge har bare det "godeste" tøj 

Skriv endelig hvis du har nogen sider der er gode at handle fra 

Anmeld

6. august 2010

Lullaby

mor-til-vanessa skriver:

nej forstår det heller ikke har også en kusine der hele tiden skriver at nu har hun købt sofa til 30000 og shoppet for 3500 og dit og dat.

personligt synes jeg det er noget snobberi. man kan da godt skrive, har lige fået ny sofa og den er rigtig lækker, men man behøver da ikke skrive hvad den kostede

jeg synes det virker lidt snobbet også det du skriver. '

knus

Ja nemlig. Feks hvis hun havde skrevet at hun lige havde købt støvler til ungerne og folk så spurgte hvilke og hun så svarede katvig så ville jeg da også bare synes fint nok. Men det andet synes jeg bare er underligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.