Lullaby skriver:
Men forstår ikke hvorfor folk skal prale med bestemte tøjmærker. F.eks. en af mine veninder skriver på face, at nu har hun købt tøj til ungerne i molo. Eller gummistøvler i mærket katvig?
Til jul skrev hun rundt til alle om hvilken fatning hendes ring var som hun havde fået af kæresten. Eller at hendes børn kun kan gå i mærker.
Hendes bryllupskjole var af bestemt mærke og hendes sko det samme.
Jeg forstår det bare ikke, for jeg køber ikke tøj pga mærket og skriver da heller ikke på facebook at mine børn har fået molo-tøj eller katvig osv?
tror det handler om værdier, og hvad man går op i, nogle går jo meget op i mærker, og nogle vælger feks en barnevogn ud fra det skal være feks odder, bare pga mærket.
Jeg er heller ik en af dem som skal være noget gennem et mærke, og synes specielt at når børn er børn og specielt babyer, så vokser de så vokser de så hurtigt ud af tøjet at det ikke kan betale sig.
Men ja kender det godt, og at man kan undres, kender selv en som omtaler grillen som weberen (det er så også en weber), vi har selv en weber, men udelukkende fordi vi hvert år måtte købe ny og var vi trætte af så nu ville vi prøve, for ellers synes jeg bestemt ikke det skal være et bestemt og ville ikke at der er gang i weberen, frem for at man har tændt op i grillen... Men ja nogen skal påpege hvis der er købt noget i et bestemt mærke eller andet, samme person, skulle også lige nævne sidst vi så hinanden, at ungen havde en økologisk body på var småfolk (kender ik mærket og ved ik hvor det kan købes) men ja er mere pointen i der skal nævnes mærke osv
men ja tror det har noget med værdier at gøre, og måske også at nogle kan gå op i det, fordi så føler sig som værende mere gennem mærkerne ( ikke derved sagt alle, men nogle )