Hvem klarer nætterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

<3

linselouise skriver:

Så må jeg være i akut søvnmangel i disse dage. Lauritz vågner sådan her: 00:00 , 01.30, 04.00, 05.30, 06.00 (og så alle de mindre opvågninger lige før og efter tidspunkterne...)

Jeg vil prøve at tage en snak med Jeppe idag når han kommer hjem og foreslå det der med weekenderne, håber bare min egen samvittighed kan holde til det! (tit har det været sådan at hvis vi har fået aftalt at Jeppe lige skulle gå en tur med Lauritz for at jeg kunne få et par timers søvn, så har jeg alligevel ikke sovet fordi jeg har tænkt på om de var ok)

Idiot Lise!!!

Nej du er ikke idiot men en mor som har ligesom mange andre mødre svært ved at give slip (jeg selv *hm hm* inklusiv - der sidder med et barn på snart 3år der ALDRIG har sovet væk fra sin mor eller blevet passet mere end 4 timer undtaget i vs) men det er en del af at være en god mor at man kan gemme sine kræfter og har overskud - at være en god og KLOG mor. Så slå ned på instinkterne, send drengene på legeplads og selv om du ikke får sovet de første 4 gange i laver denne ordning så bliv liggende i sengen måske med en god bog og få slappet af eller måske endda en powernap eller to.

Du bliver nødt til give slip før at Jeppe kan bevise at han kan og før han kan det det må du give slip... Giver det mening? Er lidt træt så håber du forstår hvad jeg mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Frøken Sørensen

Herhjemme er det for det meste mig! Jeg har været så "heldig" at min kæreste ingenting høre  Når han endelig høre det så plejer han dog at tage over... Og også i weekenden... Så tager han ham om morgen... Så kan jeg sove længe

Anmeld

29. juli 2010

RGN

Profilbillede for RGN
linselouise skriver:

Den der med at lægge ham på maven, den må jeg prøve. Herhjemme er problemet bare når vi lægger ham så går der nok 1-1½ time før han sover, og vi er inde ved ham mange mange gange, for at lægge ham ned og vende ham om. Han græder nemlig når han får vendt sig om på maven, og det er samme problem om natten. Han vågner tit ved at han er væltet om på maven og ikke kan vende sig selv igen,...

Han får altid sin natflaske inde i sengen eller barnevognen inden han skal sove, og jeg tænker at det nok er en rigtig dum vane...

Jeg tror også vi må igang med at lære ham at sove ordentligt, spørgsmålet er bare lige hvordan.

Nu kommer vores sundhedsplejerske i næste uge til 8 mdr. tjek, så må vi lige få nogle fif af hende...

Tak for dit svar, og tillykke med at du har fået din søn til at sove bedre

Tusind tak.  Det skal nok også lykkes for jer, selvom man ikke kan se sig ud af det og er overbevist om at man stadig vugger og synger 15 år senere.

Tror også det er en dårlig vane med flasken. For skal han have den for at falde i søvn skal han også have den når han vågner.

Jeg håber sundhedsplejersken kan hjælpe jer så du ikke kollapser en dag.

Anmeld

29. juli 2010

dorthemus

Den er nem...kun mig, men jeg er også alene med min datter

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

Kirle skriver:

Nej du er ikke idiot men en mor som har ligesom mange andre mødre svært ved at give slip (jeg selv *hm hm* inklusiv - der sidder med et barn på snart 3år der ALDRIG har sovet væk fra sin mor eller blevet passet mere end 4 timer undtaget i vs) men det er en del af at være en god mor at man kan gemme sine kræfter og har overskud - at være en god og KLOG mor. Så slå ned på instinkterne, send drengene på legeplads og selv om du ikke får sovet de første 4 gange i laver denne ordning så bliv liggende i sengen måske med en god bog og få slappet af eller måske endda en powernap eller to.

Du bliver nødt til give slip før at Jeppe kan bevise at han kan og før han kan det det må du give slip... Giver det mening? Er lidt træt så håber du forstår hvad jeg mener

Ja det giver rigtig meget mening

Tusind tak for inputtet Kirsten, det har sgu sat tankerne igang

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

dorthemus skriver:

Den er nem...kun mig, men jeg er også alene med min datter

Så er der heller ikke noget at diskutere

Anmeld

29. juli 2010

Willa's mor

linselouise skriver:

Det tror jeg du har ret i. Har også tit tænkt at mange ting må da egentlig være nemmere når man er alenemor, for så gør man tingene helt på sin egen måde....

Men har dog stadig den største respekt for aleneforældre!!

Mente du alene fædre eller alene forældre?

Anmeld

29. juli 2010

charlottekri

her er det næsten kun mig der tager vores datter om natten. hun vågner stadig engang imellem om natten trods de 2½ år...

jeg synes også at det er helt fair at så lange man er på barsel, så er det mor der tager den lille om natten, men når begge arbejder synes jeg at begge burde skiftes til at stå op.. min mand var ikke så enig..

Jeg kan huske den første måned jeg begyndte på arbejde, der vågnede min datter ca. 15 gange hver nat  (JA) og det var stort set altid mig, der var oppe, for min mand hørte hende ikke, selvom hun sov inde ved os... prøv lige at spørge om jeg lignede en zombie til sidst!!!!

Anmeld

29. juli 2010

dorthemus

linselouise skriver:

Så er der heller ikke noget at diskutere

Lige præcis

Anmeld

29. juli 2010

mrsMary

linselouise skriver:

Herhjemme er det kun mig der står op om natten, Jeppe går jo på arbejde, så synes selv det er rimelig naturligt at det jo er mig der klarer ærterne om natten.

Men nogle gange kan jeg bare bande og svovle min mand langt væk, når jeg bare er så træt at jeg har lyst til at tude.

Hvordan er det hos jer?

Uha uha, ja man vil de mænd det så godt, MEN PAS PÅ!

Et godt råd jeg har fået fra 'flergangs'mødre: Fordel arbejdet i hjemmet - det er ikke hårdere at gå på arbejde - tværtimod!

Lynhurtigt bliver det nemlig en vane indgroet i jer begge, at du stå for det huslige (indkøb, madlavning, oprydning osv.) + børnepasning!!!!!!!! Og så er det IKKE let at vende bøtten, når du starter arbejde igen.

Jeg har ihvertfald tænkt mig en HELT anden fordeling denne anden gang!

Hilsen en storbys-feminist, som blev indfanget i det traditionelle kønsmønster :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.