Hvem klarer nætterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

Mor-til-asta-09

herhjemme var det mig der klarede nætterne, da david jo går på arbejde.. Men i weekenderne, var han rigtig god til at tage lidt over.. Asta har været flaskebarn fra starten, så var ligeså nemt for ham om natten, som for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Lise

linselouise skriver:

Ja, det er også sådan jeg har det, det er jo mit job når jeg går på barsel. Men derfor er det jo bare sindsygt hårdt ikke at få en sammenhængende søvn. Jeg har ikke prøvet at sove 8 timer i træk sidan Lauritz blev født, det er altså snart 8 mdr. siden!

Jeg er sgu da rimelig sej at jeg stadig hænger sammen og er nogenlunde normal oven i hovedet

Bare vent til barslen er ovre, og man skal stå op og gå på arbejde efter at have været oppe hele natten

Det første halve år efter min første barsel sov vi aldrig mere end max to timer af gangen, og ofte var to-tre timer alt man fik af søvn i døgnet. Simon græd hver nat... shit, det var hårdt at gennemføre hverdagen på jobbet!!! Heldigvis hjalp det ham at få dræn i ørene da han var 1½ år.

Anmeld

30. juli 2010

3xM

herhjemme blir det også mig når baby er født, da manden ikke er BF for han ikke ret til barsel i de gængse 14 dage, så han starter lige på og hårdt efter fødsel ...

ser så heller ingen grund til at han skal op om natten når jeg skal amme og kan sove med baby om dagen...

han henter så gerne den store fra skole hvis aktuelt ( har nemlig et drømme billede af at jeg selv kan hente med lillebror i barnevogn)

Anmeld

30. juli 2010

L.J.L

Lise skriver:

Bare vent til barslen er ovre, og man skal stå op og gå på arbejde efter at have været oppe hele natten

Det første halve år efter min første barsel sov vi aldrig mere end max to timer af gangen, og ofte var to-tre timer alt man fik af søvn i døgnet. Simon græd hver nat... shit, det var hårdt at gennemføre hverdagen på jobbet!!! Heldigvis hjalp det ham at få dræn i ørene da han var 1½ år.

ØV! Jeg krydser fingre for at det ikke bliver så slemt min vores basse!

Anmeld

30. juli 2010

L.J.L

mariaogmarcus skriver:

herhjemme blir det også mig når baby er født, da manden ikke er BF for han ikke ret til barsel i de gængse 14 dage, så han starter lige på og hårdt efter fødsel ...

ser så heller ingen grund til at han skal op om natten når jeg skal amme og kan sove med baby om dagen...

han henter så gerne den store fra skole hvis aktuelt ( har nemlig et drømme billede af at jeg selv kan hente med lillebror i barnevogn)

Det bliver da også sindsygt hårdt når han slet ingen barsel har! Jeg var bare så glad for at min mand gik hjemme sammen med mig den første tid, ville slet ikke kunne have klaret det uden.

Anmeld

30. juli 2010

L-Mortil3

linselouise skriver:

Det er da luksus!!

DET er det

Men sådan er det herhjemme, der må han også hjælpe lidt selvom han arbejder

Anmeld

30. juli 2010

3xM

linselouise skriver:

Det bliver da også sindsygt hårdt når han slet ingen barsel har! Jeg var bare så glad for at min mand gik hjemme sammen med mig den første tid, ville slet ikke kunne have klaret det uden.

lidt hårdt, men er rigtig heldig med hans mor og far de bor tæt på og arb ikke længere samt tager han så helt over med at handle mv. så skal ikke konc. mig om andet end baby

Anmeld

30. juli 2010

Ansemusen

linselouise skriver:

Så må jeg være i akut søvnmangel i disse dage. Lauritz vågner sådan her: 00:00 , 01.30, 04.00, 05.30, 06.00 (og så alle de mindre opvågninger lige før og efter tidspunkterne...)

Jeg vil prøve at tage en snak med Jeppe idag når han kommer hjem og foreslå det der med weekenderne, håber bare min egen samvittighed kan holde til det! (tit har det været sådan at hvis vi har fået aftalt at Jeppe lige skulle gå en tur med Lauritz for at jeg kunne få et par timers søvn, så har jeg alligevel ikke sovet fordi jeg har tænkt på om de var ok)

Idiot Lise!!!

SYnes du skal prøve at arbejde med den samvittighed! Jeg har selv dunket mig selv oven i hovedet med alting og målt min succes som Mor i hvor meget Thias græd osv. Hele tiden tænkt på hvor meget jeg skulle snakke med ham, aktivere ham, hvor meget jeg skulle nusse når jeg ammede ham, hvordan jeg burde gøre ditten dutten og datten. Var ved at blive vanvittig af at tænke over alting i stedet for bare at nyde samværet med ham og gøre det jeg følte for. Min sundhedsplejerske var her forleden, og siden har jeg bare været meget gladere med meget mere overskud. Hun sagde nemlig, at det er helt ok at se tv og snakke i telefon, at man ikke behøver snakke med sit barn hele tiden (de trænger også til en pause fra mor og far). OG det vigtigste, det er HELT OKAY at far tar baby i nogle timer, også selvom det er nogle timer flere gange om dagen! Jeg var bange for, at mit fravær ville skade ham, fordi han ville føle at Mor var væk. Men som hun sagde 'Der er en grund til at det er naturligt at der er både en far og en mor, så man kan hjælpe hinanden'! Nu nyder jeg det bare, og i nat kan jeg med god samvittighed gå ind i det andet værelse og sove velvidende at Farmand giver flaske og at det er helt okay  Imorgen tidlig ammer jeg så og så tager han ham nogle timer igen så jeg kan sove videre.

Husk på at du er en bedre mor hvis du har lidt overskud, og det kan du ikke have meget af med SÅ afbrudt en søvn  For hold op hvor må det være hårdt

DROP den dårlige samvittighed, den er ikke godt for noget som helst!!

Anmeld

30. juli 2010

L.J.L

Ansemusen skriver:

SYnes du skal prøve at arbejde med den samvittighed! Jeg har selv dunket mig selv oven i hovedet med alting og målt min succes som Mor i hvor meget Thias græd osv. Hele tiden tænkt på hvor meget jeg skulle snakke med ham, aktivere ham, hvor meget jeg skulle nusse når jeg ammede ham, hvordan jeg burde gøre ditten dutten og datten. Var ved at blive vanvittig af at tænke over alting i stedet for bare at nyde samværet med ham og gøre det jeg følte for. Min sundhedsplejerske var her forleden, og siden har jeg bare været meget gladere med meget mere overskud. Hun sagde nemlig, at det er helt ok at se tv og snakke i telefon, at man ikke behøver snakke med sit barn hele tiden (de trænger også til en pause fra mor og far). OG det vigtigste, det er HELT OKAY at far tar baby i nogle timer, også selvom det er nogle timer flere gange om dagen! Jeg var bange for, at mit fravær ville skade ham, fordi han ville føle at Mor var væk. Men som hun sagde 'Der er en grund til at det er naturligt at der er både en far og en mor, så man kan hjælpe hinanden'! Nu nyder jeg det bare, og i nat kan jeg med god samvittighed gå ind i det andet værelse og sove velvidende at Farmand giver flaske og at det er helt okay  Imorgen tidlig ammer jeg så og så tager han ham nogle timer igen så jeg kan sove videre.

Husk på at du er en bedre mor hvis du har lidt overskud, og det kan du ikke have meget af med SÅ afbrudt en søvn  For hold op hvor må det være hårdt

DROP den dårlige samvittighed, den er ikke godt for noget som helst!!

Du har helt ret, men det er bare lettere sagt end gjort, når det er noget der ligger så dybt i en...

Men jeg har fået min mand til at tage en nat i hver weekend, så jeg kan få udsovet, bare en gang om ugen ihvertfald Så det er jo fremskridt for mig!

Anmeld

30. juli 2010

..

linselouise skriver:

Wow! Det er jo næsten den omvendte verden!?

Jeg har altid haft en eller anden ide om at jeg bærer det største ansvar for vores søn, hvad alt angår. Ved det virker tåbeligt, men tror det er noget at gøre med at det er mig der har båret rundt på ham i 9 mdr. og mig der har født ham. Derfor virker det også mest naturligligt for mig at det er mit job at sørge for Lauritz, især om natten. Jeg har tit skulle tvinge mig selv til at give ansvaret videre til min mand, men har haft dårlig samvittighed over det hver gang.

Sådan troede jeg også at jeg ville være men ved begge børn har jeg skulle opereres efter fødslen og der har får taget over. Det har gjort at jeg har indset at han er ligeså god som mig :-)

Er seriøst rystet over at så mange af jer ser det på den måde, det er da fælles børn og fælles projekt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.