linselouise skriver:
Så må jeg være i akut søvnmangel i disse dage. Lauritz vågner sådan her: 00:00 , 01.30, 04.00, 05.30, 06.00 (og så alle de mindre opvågninger lige før og efter tidspunkterne...)
Jeg vil prøve at tage en snak med Jeppe idag når han kommer hjem og foreslå det der med weekenderne, håber bare min egen samvittighed kan holde til det! (tit har det været sådan at hvis vi har fået aftalt at Jeppe lige skulle gå en tur med Lauritz for at jeg kunne få et par timers søvn, så har jeg alligevel ikke sovet fordi jeg har tænkt på om de var ok) 
Idiot Lise!!!
SYnes du skal prøve at arbejde med den samvittighed! Jeg har selv dunket mig selv oven i hovedet med alting og målt min succes som Mor i hvor meget Thias græd osv. Hele tiden tænkt på hvor meget jeg skulle snakke med ham, aktivere ham, hvor meget jeg skulle nusse når jeg ammede ham, hvordan jeg burde gøre ditten dutten og datten. Var ved at blive vanvittig af at tænke over alting i stedet for bare at nyde samværet med ham og gøre det jeg følte for. Min sundhedsplejerske var her forleden, og siden har jeg bare været meget gladere med meget mere overskud. Hun sagde nemlig, at det er helt ok at se tv og snakke i telefon, at man ikke behøver snakke med sit barn hele tiden (de trænger også til en pause fra mor og far). OG det vigtigste, det er HELT OKAY at far tar baby i nogle timer, også selvom det er nogle timer flere gange om dagen! Jeg var bange for, at mit fravær ville skade ham, fordi han ville føle at Mor var væk. Men som hun sagde 'Der er en grund til at det er naturligt at der er både en far og en mor, så man kan hjælpe hinanden'! Nu nyder jeg det bare, og i nat kan jeg med god samvittighed gå ind i det andet værelse og sove velvidende at Farmand giver flaske og at det er helt okay
Imorgen tidlig ammer jeg så og så tager han ham nogle timer igen så jeg kan sove videre.
Husk på at du er en bedre mor hvis du har lidt overskud, og det kan du ikke have meget af med SÅ afbrudt en søvn
For hold op hvor må det være hårdt 
DROP den dårlige samvittighed, den er ikke godt for noget som helst!!
Anmeld