Hvem klarer nætterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

L.J.L

Willa's mor skriver:

Mente du alene fædre eller alene forældre?

Forældre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

L.J.L

mrsMary skriver:

Uha uha, ja man vil de mænd det så godt, MEN PAS PÅ!

Et godt råd jeg har fået fra 'flergangs'mødre: Fordel arbejdet i hjemmet - det er ikke hårdere at gå på arbejde - tværtimod!

Lynhurtigt bliver det nemlig en vane indgroet i jer begge, at du stå for det huslige (indkøb, madlavning, oprydning osv.) + børnepasning!!!!!!!! Og så er det IKKE let at vende bøtten, når du starter arbejde igen.

Jeg har ihvertfald tænkt mig en HELT anden fordeling denne anden gang!

Hilsen en storbys-feminist, som blev indfanget i det traditionelle kønsmønster :-)

Jeg er dog overbevist om at jeg sagtens kan få vendt bøtten herhjemme, når jeg også begynder på arbejde, ellers går jeg hjemmefra!!!

Anmeld

29. juli 2010

Ida.

Jeg har stemt, at vi klarer det sammen - vi har jo to små børn på hhv. knap 3 år og knap 15 mdr, der begge stadig kan finde på at vågne om natten - og som udgangspunkt har jeg den lille og min mand den store...og jeg går stadig hjemme frem til 6. september, hvor mine studier starter op igen...

Før vi fik Lina, tog jeg Annika om natten, da jeg gik hjemme, og da jeg begyndte studierne igen, blev jeg ret hurtigt gravid og trææææt, så der overtog min mand... 

Anmeld

29. juli 2010

<3

linselouise skriver:

Ja det giver rigtig meget mening

Tusind tak for inputtet Kirsten, det har sgu sat tankerne igang

Godt ELSKER at sige noget klogt

Håber I finder ud af det

Anmeld

29. juli 2010

Sjl-msl-Mkl

jeg har svaret at vi gør det sammen. Og den skal forstås sådan at vi samarbejder. Jeg går jo hjemme, så i hverdagen er det mig der gør det, men hvis jeg har været oppe mere end 2 gange, står David lige op 1 gang eller 2.  I weekenden er det david der står op, nogen gange kan jeg også sove længe.

Anmeld

29. juli 2010

line melias mor

linselouise skriver:

Er det rigtigt?? Det samme her! Han sover hverken dag eller nat, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Det kommer desværre nok til at gå ud over manden nogle gange, men har sagt til ham at han må vende det døve øre til, for man siger sgu dumme ting når man er udfordret på søvnen...

det er forståeligt nok hvis man kommer igennem de perioder SAMMEN kan man klarer alt vi har tidligere kørt med hende bare rundt i odense i en time så hun kunne få noget søvn hun elsker at sove i bilen

Anmeld

29. juli 2010

spj

linselouise skriver:

Skal vi bytte baby? Kunne godt bruge noget søvn snart!!

Nej, helst ikke. Jeg værdsætter også virkelig, at jeg har en så nem datter.
Stakkels dig 10 gange det er bare meget på nat. Er der slet ikke nogen lange stræk imellem så i kan få sovet lidt? Så kan jeggodt forstå, at du nogen gange er ved at gå ud af dit gode skind.

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

line melias mor skriver:

det er forståeligt nok hvis man kommer igennem de perioder SAMMEN kan man klarer alt vi har tidligere kørt med hende bare rundt i odense i en time så hun kunne få noget søvn hun elsker at sove i bilen

Ja, jeg forstår det ikke! Lauritz falder i søvn hver gang vi kommer ind i bilen og starter at køre... Man skulle opfinde et eller andet system til sengen så det føltes som en bil, eller noget

Anmeld

29. juli 2010

line melias mor

linselouise skriver:

Ja, jeg forstår det ikke! Lauritz falder i søvn hver gang vi kommer ind i bilen og starter at køre... Man skulle opfinde et eller andet system til sengen så det føltes som en bil, eller noget

haha ja det er da utroligt der ikke er nogen der er kommet på den ide´ endnu

Anmeld

29. juli 2010

spj

Ansemusen skriver:

NEJ det er sgu da for dårligt at han ikke tager lige del i arbejdet! Specielt når han går hjemme! Jeg mener så, som jeg også har skrevet i mit eget indlæg, at det er lige så hårdt at passe et barn som at gå på arbejde, psykisk ofte hårdere fordi man skal være på på en anden måde (alt efter hvilket job man har selvfølgelig). Så vi har begge været enige om at tage lige del i det hele og det har vi gjort. Jeg har lige fra fødslen af været dybt imponeret over min kærestes engagement i det hele! Han står op med Thias hver weekend hvis jeg har brug for det, så jeg kan sove igen efter amning, og gjorde det også det meste af sine to ugers ferie. Så hygger han med sin søn og nyder deres tid alene sammen, og når så Thias falder i søvn på ham, sidder han og ser en film imens, som jeg ikke gider se. Det hygger han sig rigtig godt med, jeg får sovet og alle er glade

Det lyder som en god ordning i har. Synes da også det må være dejligt for manden, at have noget alenetid med sit barn. Jeg nyder da når jeg har hende alene, så man ikke bliver forstyrret eller at den anden blander sig. Sådan må mændene da også ha det. Synes det lyder så hyggeligt, at din mand står op og de hygger sig sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.