Hvem klarer nætterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvem klarer nætterne hjemme hos jer?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.477 visninger
111 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

L.J.L

Herhjemme er det kun mig der står op om natten, Jeppe går jo på arbejde, så synes selv det er rimelig naturligt at det jo er mig der klarer ærterne om natten.

Men nogle gange kan jeg bare bande og svovle min mand langt væk, når jeg bare er så træt at jeg har lyst til at tude.

Hvordan er det hos jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

Maise

også mig der klarer det om natten, ellers kan manden jo ikke hænge sammen på jobbet. men for dælan hvor jeg også bander nogle nætter væk. Inat var god. var oppe enkel gang for at amme kl. 1 og så en sut v. 4 tiden. for så at stå op kl. 5.15, arghh er noget træt de dage vi skal så tidligt op. der er bare ikke noget at gøre. i forgårs sov vi til 6.45, så er man jo normal.

hvor mange gange om natten er du oppe??. her svinger det meget. alt fra 2 til 10 gange( hun er v. at få tænder)og varmen har også drillet, samt tigerspring.

Anmeld

29. juli 2010

B&J

vi står altid op sammen og stødder hinanden snakker sammen hvis lille manden ikke ville sove den gang nu står vi heldig vis kun op kl 4 også flaske og i seng igen jubii

Anmeld

29. juli 2010

spj

Her er det også mig der klare det. Nu skal det lige siges at min datter på 3 måneder sover igennem om natten. Hun vågner ved 5.30-6.30 tiden. Jeg synes også det er fint nok, at det er mig der skal stå op, da manden arbejder. Men bliver tit lidt småirriteret i weekenden, hvor han jo ikke skal op eller nu har vi lige haft lidt ferie også er han så lige blevet fyret. Der synes jeg så godt han kunne tage og stå op og skifte hende, så jeg bare skal amme hende. Ved ikke om det er mig der er gal på den.

Anmeld

29. juli 2010

Vidunderligeunger

min mand fisker så når han er ude (2-4 døgn af gangen) har jeg bettepigen helt selv. når han så er hjemme tager han første "vagt" kl. 5-6 og jeg tager den kl. 8-9... og så står  vi op...

Anmeld

29. juli 2010

Ansemusen

Her ligger Farmand ved siden af Thias om natten, fordi jeg vågner af alle hans små lyde og fordi jeg (fy fy skamme) er sindsygt dårlig til søvnmangel og bliver smadder frustreret hvis lillemanden ikke lige vil falde i søvn igen efter amning og jeg skal bruge lang tid på at vugge ham i søvn (heldigvis noget som nærmest aldrig er nødvendigt). Så jeg sover med ørepropper i, men vågner som regel før min kæreste alligevel, når Thias græder og er ved at vågne for at skulle have mad (ørepropperne tager kun lige toppen af de små lyde, så hører ham stadig.
Rasmus har stået op og skiftet hvorefter jeg har ammet ham lige fra starten. Og så giver Rasmus en flaske malket mælk hver anden nat, så jeg kan sove 'igennem'. Nu er Thias holdt op med at have afføring om natten, så det er jo skønt  Så slipper han for at stå op hveranden nat, når jeg ammer.

Min kæreste er helt fantastisk, og jeg synes faktisk det er helt fair at manden hjælper så meget til som han nu kan (han kan jo ikke amme) selvom han går på arbejde. For det er også et stort arbejde at tage sig af et lille barn hele dagen, og jeg føler ikke at jeg havde klaret ærterne uden Rasmus' store hjælp og engagement! Havde i hvert fald ikke været en lige så god Mor med lige så stort overskud, som jeg har nu!

Men hver familie har sin rutine - som Rasmus siger 'Skat det er vores barn og vores regler!' når jeg har sagt at jeg følte mig som en ringe Mor, fordi jeg ikke sover ved siden af mit barn. Men Thias sover jo super godt om natten, og Far er jo lige så god som Mor, hvis bare han får lov til at deltage lige så meget!

Anmeld

29. juli 2010

Ansemusen

Maise skriver:

også mig der klarer det om natten, ellers kan manden jo ikke hænge sammen på jobbet. men for dælan hvor jeg også bander nogle nætter væk. Inat var god. var oppe enkel gang for at amme kl. 1 og så en sut v. 4 tiden. for så at stå op kl. 5.15, arghh er noget træt de dage vi skal så tidligt op. der er bare ikke noget at gøre. i forgårs sov vi til 6.45, så er man jo normal.

hvor mange gange om natten er du oppe??. her svinger det meget. alt fra 2 til 10 gange( hun er v. at få tænder)og varmen har også drillet, samt tigerspring.

10 gange???!!!!  Puh ha, håber jeg godt nok ikke sker her, det kunne jeg ikke holde til tror jeg!

Anmeld

29. juli 2010

Ansemusen

spj skriver:

Her er det også mig der klare det. Nu skal det lige siges at min datter på 3 måneder sover igennem om natten. Hun vågner ved 5.30-6.30 tiden. Jeg synes også det er fint nok, at det er mig der skal stå op, da manden arbejder. Men bliver tit lidt småirriteret i weekenden, hvor han jo ikke skal op eller nu har vi lige haft lidt ferie også er han så lige blevet fyret. Der synes jeg så godt han kunne tage og stå op og skifte hende, så jeg bare skal amme hende. Ved ikke om det er mig der er gal på den.

NEJ det er sgu da for dårligt at han ikke tager lige del i arbejdet! Specielt når han går hjemme! Jeg mener så, som jeg også har skrevet i mit eget indlæg, at det er lige så hårdt at passe et barn som at gå på arbejde, psykisk ofte hårdere fordi man skal være på på en anden måde (alt efter hvilket job man har selvfølgelig). Så vi har begge været enige om at tage lige del i det hele og det har vi gjort. Jeg har lige fra fødslen af været dybt imponeret over min kærestes engagement i det hele! Han står op med Thias hver weekend hvis jeg har brug for det, så jeg kan sove igen efter amning, og gjorde det også det meste af sine to ugers ferie. Så hygger han med sin søn og nyder deres tid alene sammen, og når så Thias falder i søvn på ham, sidder han og ser en film imens, som jeg ikke gider se. Det hygger han sig rigtig godt med, jeg får sovet og alle er glade

Anmeld

29. juli 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Her er det naturligvis mig da jeg er alene med min søn.

Min mor har dog hjulpet mig de sidste to nætter med at lære ham at falde i søvn selv da jeg efter 8 måneder nåede bunden. (Jeg skulle op mellem 4-8 gange hver nat og nu orkede jeg det ikke mere).

Jeg synes godt manden kan stå op i weekenderne og hjælpe til. Det er trods alt også hans barn. Hvis mor fuldammer og baby ikke vil tage flaske kan han i hvert fald støde til ved 6 måneder hvor barnet ikke har fysisk behov for mælk, hvis man har en lille søvnvandal der ikke vil sove igennem.

Anmeld

29. juli 2010

Tanni

Hos os er det også kun mig der klarer det, da min kæreste går på arbejde... han er endda så heldig, at han sover så tungt, at han intet hører! I weekenden står han til gengæld tidligt op med hende når hun vågner, og jeg kan så få lov at sove længere  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.