Her ligger Farmand ved siden af Thias om natten, fordi jeg vågner af alle hans små lyde og fordi jeg (fy fy skamme) er sindsygt dårlig til søvnmangel og bliver smadder frustreret hvis lillemanden ikke lige vil falde i søvn igen efter amning og jeg skal bruge lang tid på at vugge ham i søvn (heldigvis noget som nærmest aldrig er nødvendigt). Så jeg sover med ørepropper i, men vågner som regel før min kæreste alligevel, når Thias græder og er ved at vågne for at skulle have mad (ørepropperne tager kun lige toppen af de små lyde, så hører ham stadig.
Rasmus har stået op og skiftet hvorefter jeg har ammet ham lige fra starten. Og så giver Rasmus en flaske malket mælk hver anden nat, så jeg kan sove 'igennem'. Nu er Thias holdt op med at have afføring om natten, så det er jo skønt
Så slipper han for at stå op hveranden nat, når jeg ammer.
Min kæreste er helt fantastisk, og jeg synes faktisk det er helt fair at manden hjælper så meget til som han nu kan (han kan jo ikke amme) selvom han går på arbejde. For det er også et stort arbejde at tage sig af et lille barn hele dagen, og jeg føler ikke at jeg havde klaret ærterne uden Rasmus' store hjælp og engagement! Havde i hvert fald ikke været en lige så god Mor med lige så stort overskud, som jeg har nu!
Men hver familie har sin rutine - som Rasmus siger 'Skat det er vores barn og vores regler!' når jeg har sagt at jeg følte mig som en ringe Mor, fordi jeg ikke sover ved siden af mit barn. Men Thias sover jo super godt om natten, og Far er jo lige så god som Mor, hvis bare han får lov til at deltage lige så meget!
Anmeld