Hvem klarer nætterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

L.J.L

ll.andersen skriver:

Vi sover om natten

Ej inden Mercedes sov igennem, var det mig der tog nætterne, men hun sov igennem da hun var 1 mdr, så det har været dejlig nemt

Er slet ikke misundelig!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

L.J.L

B&J skriver:

jo det var han da vi rendt oppe om natten men som sagt han tager en lille lur på en time når han kommer hjem... jeg er glad for jeg ikke er alene oppe om natten... men en der støtter mig og jeg kan tage en lur mens den lille sover... såå det er jo super...

Det kan jeg godt forstå! Han lyder jo næsten som en super-mand

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

lululupo skriver:

Her gør vi det sammen, Lasse skifter hende og jeg laver maden klar ( hun får flaske ) og mader hende samt får hende lullet i søvn igen!!! Selvom han går på arbejde synes jeg nu det er skønt han hjælper, så jeg kan nå at lave maden mens han skifter, ellers bliver hun gså bare helt hysterisk!!!

Bare det var mig, det lyder bare så nemt...

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

Mille83 skriver:

I starten gjorde vi det at  vi begge stod op, indtil vi fandt ud af at det ikke var smart at vi begge to var total tom for energi

Men da manden så begyndte på arbejde blev vi enige om at jeg tog hverdagene og han weekenderne, medmindre han har weekendvagt jo.....

Det kan godt være mit arbejde er og passe baby, men når han kommer hjem i hverdagene så har han "fri" , det har jeg aldrig hvis han ikke tog weekenderne, så det var simpelthen et krav fra mig for at jeg kunne hænge sammen..........Så i weekenderne sover jeg........

Dog skal det lige siges at vi er heldig, Nicoline er lidt over 2 mdr nu og vågner en gang om natten kl 4.

Hun er flaskebarn, derfor det er nemt for farmand og tage over i weekenderne.....

Det var også et af vores argumenter for at det kun var mig der skulle op om natten, at det ikke duede at vi begge ingen energi havde. Men tror jeg vil lufte den ide om at jeg får lov at sove lidt længere i weekenderne, åh hvor jeg bare trænger til at sove......

Anmeld

29. juli 2010

Ansemusen

Maise skriver:

den værste nat var 14 gange. kunne næsten ikke tælle til sidst. hun skreg i søvne og stoppede ikke før jeg kom og gav sutten og beroligede hende. tænder og måske seperationsangst, varmen, efterreaktion fra sygehuset/sygdom who knows. det er stoppet nu. ja nogle dage var jeg helt kørt ned og bare græd og græd. min svigerfamilie fattede ikke at det kunne være rigtigt, er det virkelig så slemt, som om jeg gjorde det værre end det var. det følte jeg næsten som det værste. fornemmer de tror jeg har prøvet at holde hende væk fra dem. Det er så sårende. Så har jeg jo slet ikke lyst til at se dem. hun erså nem, siger de. ja det er hun, men hvis natten ikke hænger sammen er det jo ligesom lige meget.

arggghhh

Åh ja hvor jeg bare KENDER det der med den manglende forståelse! Bare på et andet punkt end dig. Her er det fx. oldemor som konstant siger, at vi bare skal lægge ham i liften og så vil han sove af sig selv. Øhm ja ja, den er god med dig! Vi har jo selvfølgelig prøvet og VI kender vores barn bedst og ved hvordan han reagerer på forskellige ting, hvad han kan og ikke kan. Hun sagde sidste gang således, citat: 'Mor tror ikke du kan sove selv, men DET tror Oldemor godt du, kan du ikke også'! Åh jeg blev arrig indeni!

Godt jeres slemme periode er slut  nu! For føj for den da

Anmeld

29. juli 2010

Mille83

linselouise skriver:

Det var også et af vores argumenter for at det kun var mig der skulle op om natten, at det ikke duede at vi begge ingen energi havde. Men tror jeg vil lufte den ide om at jeg får lov at sove lidt længere i weekenderne, åh hvor jeg bare trænger til at sove......

Prøv evt og forklar din kæreste at du bare i weekenderne en gang imellem har brug for søvn, mon ikke han forstår det?

Anmeld

29. juli 2010

Ansemusen

linselouise skriver:

Det må godt nok være dejligt med den hjælp fra farmand.

Jeg har bare ikke samvittighed til at bede min mand om det samme...

Synes meget det handler om kønsroller, eller det tror jeg. Så det ligger fjernt for mange at dele forholdsvis ligeligt. Men jeg synes egentlig kun det er rimeligt, da begge jo har valgt at få et barn! Men jeg VED hvor heldig jeg er og jeg sætter også stor pris på det og fortæller ham ofte hvor glad jeg er for at han er som han er og at han føler det er lige så meget hans ansvar!

Anmeld

29. juli 2010

Ansemusen

linselouise skriver:

10 gange hver nat er hverdagskost herhjemme og har været det siden dag 1, og ja det er sindsygt hårdt!!

Tror jeg var gået ned med flaget! Jeg syntes to-tre gange var hårdt! Nu vågner han en til to gange. Det er til ar klare. Stakkels jer  Når trætheden er værst, så husk at det bliver bedre! Sig det til jer selv hver dag!!!

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

Mille83 skriver:

Prøv evt og forklar din kæreste at du bare i weekenderne en gang imellem har brug for søvn, mon ikke han forstår det?

Jo han er ikke sådan en der bare nægter noget med baby haha det er nærmere mig der får dårlig samvittighed hvis jeg skal bede ham tage over

Jeg er sikker på at jeg sagtens kan få lov at sove i weekenderne, men det kniber lige med min samvittighed...

Anmeld

29. juli 2010

Nanna1985

Jeg klarede nætterne de første 8 mdr.. Mercedes var kolikbarn og SKREG hele natten.. Synes det har været SÅ utrolig hårdt at få nr. 2.. Manden møder kl. 06:00, så det var mig der tog skrige turene, og stod glad op, når min ældste datter kom ind kl. 7:00 KUN 2-3 timers søvn, fik jeg Det var FRYGTELIGT og er det stadigvæk, bare ikke så slemt..

Mercedes vågner mellem 5-10 gange hver nat udover det en masse SKRIG, og så sover hun videre. Så UNDERLIGT..!!

Hun er 11 mdr nu og de sidste 2 måneder, har manden hjulpet om natten, med at hurtigt at give hende sutten eller lægge dynen over hende.. INTET jeg har bedt ham om, da jeg SLET ikke forlanger det af ham, så længe han arbejder så meget som han gør..!! Så har stemt MOR

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.