Hvem klarer nætterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

Maise

linselouise skriver:

Det trøster lidt at vide at andre har det på samme måde.

Lauritz vågnede kl 05.30 idag, og så står han bare i sengen og råber til os indtil vi gør noget! Jeg er oppe imellem 5-10 gange hver nat, gad godt snart at han ville sove igennem, han er 8 mdr. lige om lidt...

Lauritz har fået de 4 første tænder, så nu skulle man tro han tog det lidt med ro, men næ nej, nu er han begyndt at kravle og rejse sig op ad ting, så gider man da ikke at sove!

Er det ikke uge 36 det næste tigerspring er??

jo uge 36 og jeg gruer for det. vi har ferie de næste 3 uger, så der burde være ro på. min pige er 7 mdr. lørdag (30 uger præcis i dag).

åhh føler med dig. man er ved at kaste op over at skulle op så mange gange. er sikker på det er tænderne og tigerspring, sådan fornemmer jeg det, hmm men de er ikke altid til at blive kloge på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

L.J.L

Ansemusen skriver:

10 gange???!!!!  Puh ha, håber jeg godt nok ikke sker her, det kunne jeg ikke holde til tror jeg!

10 gange hver nat er hverdagskost herhjemme og har været det siden dag 1, og ja det er sindsygt hårdt!!

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

RGN skriver:

Her er det naturligvis mig da jeg er alene med min søn.

Min mor har dog hjulpet mig de sidste to nætter med at lære ham at falde i søvn selv da jeg efter 8 måneder nåede bunden. (Jeg skulle op mellem 4-8 gange hver nat og nu orkede jeg det ikke mere).

Jeg synes godt manden kan stå op i weekenderne og hjælpe til. Det er trods alt også hans barn. Hvis mor fuldammer og baby ikke vil tage flaske kan han i hvert fald støde til ved 6 måneder hvor barnet ikke har fysisk behov for mælk, hvis man har en lille søvnvandal der ikke vil sove igennem.

Kan du ikke lige forklare mig hvordan i har fået ham til at sove???

Anmeld

29. juli 2010

B&J

linselouise skriver:

Det må være dejligt med noget støtte der midt om natten, men er din mand så ikke frygtelig træt dagen efter?

jo det var han da vi rendt oppe om natten men som sagt han tager en lille lur på en time når han kommer hjem... jeg er glad for jeg ikke er alene oppe om natten... men en der støtter mig og jeg kan tage en lur mens den lille sover... såå det er jo super...

Anmeld

29. juli 2010

lululupo

Her gør vi det sammen, Lasse skifter hende og jeg laver maden klar ( hun får flaske ) og mader hende samt får hende lullet i søvn igen!!! Selvom han går på arbejde synes jeg nu det er skønt han hjælper, så jeg kan nå at lave maden mens han skifter, ellers bliver hun gså bare helt hysterisk!!!

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

Lillepigen10 skriver:

Hos os er det også kun mig der klarer det, da min kæreste går på arbejde... han er endda så heldig, at han sover så tungt, at han intet hører! I weekenden står han til gengæld tidligt op med hende når hun vågner, og jeg kan så få lov at sove længere  

Det er da også en rimelig god løsning, den tror jeg jeg vil vende med manden

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

JustAnotherName skriver:

Har stemt mor.

Da jeg havde barsel var det naturligt, at det var mig der tog natte-roderiet, da jeg jo gik hjemme og "mit job" VAR at passe vores barn - Men derfor er det jo stadig meget hårdt!!

Idag KAN vi skiftes om det. Men dog er det stadig MEST mig, der tager mig af det. Min mand har en form for selektiv hørelse. Han formår at sove fra gråd, velvidende at det kan jeg ikke ....så han VED at jeg jo nok skal tage mig af det ...  Det kan godt være lidt irriterende, at han BARE sover videre, og "forventer", at jeg tager mig af det. Sådan kan det godt lidt føles!

Min barsel er slut, så det er i princippet ikke mere sådan, at det er mest rimeligt, at det bør være min opgave. Men heldigvis sover begge vores børn SOM REGEL også nogenlunde igennem om natten ....den mindste kan dog i perioder stadig godt vågne mange gange.

Når det er om aftenen, mens vi stadig er vågne, så kan min mand godt gå derop og putte igen. Men om natten, når vi er gået i seng, så reagerer han ofte ikke på det. Så der hænger ansvaret som regel på mig!

Ja, det er også sådan jeg har det, det er jo mit job når jeg går på barsel. Men derfor er det jo bare sindsygt hårdt ikke at få en sammenhængende søvn. Jeg har ikke prøvet at sove 8 timer i træk sidan Lauritz blev født, det er altså snart 8 mdr. siden!

Jeg er sgu da rimelig sej at jeg stadig hænger sammen og er nogenlunde normal oven i hovedet

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

line melias mor skriver:

herhjemme gør vi det sammen. jeg er så heldig og uheldig til tider haha, at have en mand der går på barsel med mig, så vi laver alt sammen. om natten tager vi hende sammen og det er jeg rigtig glad for. kan huske i starten der kunne vi finde på at diskutere hvad vi skulle gøre når vi vågnede om natten, næste morgen kunne ingen af os huske hvad der blev sagt men vi blev hurtig enige om at vi ikke skulle have de diskutioner mere

Åh ja jeg kan sagtens følge dig når du skriver uheldig. Selvfølgelig er det super dejligt at man er 2 om det hele, hele tiden, men jeg kan da huske at jeg var ved at få spat af Jeppe da han gik hjemme sammen med mig på barsel. Vi har aldrig diskuteret eller skændtes før vi fik Lauritz, først efter...

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

Maise skriver:

den værste nat var 14 gange. kunne næsten ikke tælle til sidst. hun skreg i søvne og stoppede ikke før jeg kom og gav sutten og beroligede hende. tænder og måske seperationsangst, varmen, efterreaktion fra sygehuset/sygdom who knows. det er stoppet nu. ja nogle dage var jeg helt kørt ned og bare græd og græd. min svigerfamilie fattede ikke at det kunne være rigtigt, er det virkelig så slemt, som om jeg gjorde det værre end det var. det følte jeg næsten som det værste. fornemmer de tror jeg har prøvet at holde hende væk fra dem. Det er så sårende. Så har jeg jo slet ikke lyst til at se dem. hun erså nem, siger de. ja det er hun, men hvis natten ikke hænger sammen er det jo ligesom lige meget.

arggghhh

EEEJJJ hvor det bare lyder nøjagtig som min svigerfamilie!! De er også bare sådan her "jamen han er jo bare så skikkelig (hader det ord!) og han er da bare så dejlig nem" -Ja, men i har så heller ikke prøvet at have ham bare 2 døgn alene!!

Anmeld

29. juli 2010

Mille83

I starten gjorde vi det at  vi begge stod op, indtil vi fandt ud af at det ikke var smart at vi begge to var total tom for energi

Men da manden så begyndte på arbejde blev vi enige om at jeg tog hverdagene og han weekenderne, medmindre han har weekendvagt jo.....

Det kan godt være mit arbejde er og passe baby, men når han kommer hjem i hverdagene så har han "fri" , det har jeg aldrig hvis han ikke tog weekenderne, så det var simpelthen et krav fra mig for at jeg kunne hænge sammen..........Så i weekenderne sover jeg........

Dog skal det lige siges at vi er heldig, Nicoline er lidt over 2 mdr nu og vågner en gang om natten kl 4.

Hun er flaskebarn, derfor det er nemt for farmand og tage over i weekenderne.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.