Hvem klarer nætterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

JustAnotherName

Har stemt mor.

Da jeg havde barsel var det naturligt, at det var mig der tog natte-roderiet, da jeg jo gik hjemme og "mit job" VAR at passe vores barn - Men derfor er det jo stadig meget hårdt!!

Idag KAN vi skiftes om det. Men dog er det stadig MEST mig, der tager mig af det. Min mand har en form for selektiv hørelse. Han formår at sove fra gråd, velvidende at det kan jeg ikke ....så han VED at jeg jo nok skal tage mig af det ...  Det kan godt være lidt irriterende, at han BARE sover videre, og "forventer", at jeg tager mig af det. Sådan kan det godt lidt føles!

Min barsel er slut, så det er i princippet ikke mere sådan, at det er mest rimeligt, at det bør være min opgave. Men heldigvis sover begge vores børn SOM REGEL også nogenlunde igennem om natten ....den mindste kan dog i perioder stadig godt vågne mange gange.

Når det er om aftenen, mens vi stadig er vågne, så kan min mand godt gå derop og putte igen. Men om natten, når vi er gået i seng, så reagerer han ofte ikke på det. Så der hænger ansvaret som regel på mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

JustAnotherName

Hov, der var lige dobbel-up på mit indlæg...

Anmeld

29. juli 2010

line melias mor

herhjemme gør vi det sammen. jeg er så heldig og uheldig til tider haha, at have en mand der går på barsel med mig, så vi laver alt sammen. om natten tager vi hende sammen og det er jeg rigtig glad for. kan huske i starten der kunne vi finde på at diskutere hvad vi skulle gøre når vi vågnede om natten, næste morgen kunne ingen af os huske hvad der blev sagt men vi blev hurtig enige om at vi ikke skulle have de diskutioner mere

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

Maise skriver:

også mig der klarer det om natten, ellers kan manden jo ikke hænge sammen på jobbet. men for dælan hvor jeg også bander nogle nætter væk. Inat var god. var oppe enkel gang for at amme kl. 1 og så en sut v. 4 tiden. for så at stå op kl. 5.15, arghh er noget træt de dage vi skal så tidligt op. der er bare ikke noget at gøre. i forgårs sov vi til 6.45, så er man jo normal.

hvor mange gange om natten er du oppe??. her svinger det meget. alt fra 2 til 10 gange( hun er v. at få tænder)og varmen har også drillet, samt tigerspring.

Det trøster lidt at vide at andre har det på samme måde.

Lauritz vågnede kl 05.30 idag, og så står han bare i sengen og råber til os indtil vi gør noget! Jeg er oppe imellem 5-10 gange hver nat, gad godt snart at han ville sove igennem, han er 8 mdr. lige om lidt...

Lauritz har fået de 4 første tænder, så nu skulle man tro han tog det lidt med ro, men næ nej, nu er han begyndt at kravle og rejse sig op ad ting, så gider man da ikke at sove!

Er det ikke uge 36 det næste tigerspring er??

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

B&J skriver:

vi står altid op sammen og stødder hinanden snakker sammen hvis lille manden ikke ville sove den gang nu står vi heldig vis kun op kl 4 også flaske og i seng igen jubii

Det må være dejligt med noget støtte der midt om natten, men er din mand så ikke frygtelig træt dagen efter?

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

spj skriver:

Her er det også mig der klare det. Nu skal det lige siges at min datter på 3 måneder sover igennem om natten. Hun vågner ved 5.30-6.30 tiden. Jeg synes også det er fint nok, at det er mig der skal stå op, da manden arbejder. Men bliver tit lidt småirriteret i weekenden, hvor han jo ikke skal op eller nu har vi lige haft lidt ferie også er han så lige blevet fyret. Der synes jeg så godt han kunne tage og stå op og skifte hende, så jeg bare skal amme hende. Ved ikke om det er mig der er gal på den.

Skal vi bytte baby? Kunne godt bruge noget søvn snart!!

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

BlyViol skriver:

min mand fisker så når han er ude (2-4 døgn af gangen) har jeg bettepigen helt selv. når han så er hjemme tager han første "vagt" kl. 5-6 og jeg tager den kl. 8-9... og så står  vi op...

Første opvågning kl. 5-6 ?! Det er jo LUKSUS!!

Anmeld

29. juli 2010

Maise

Ansemusen skriver:

10 gange???!!!!  Puh ha, håber jeg godt nok ikke sker her, det kunne jeg ikke holde til tror jeg!

den værste nat var 14 gange. kunne næsten ikke tælle til sidst. hun skreg i søvne og stoppede ikke før jeg kom og gav sutten og beroligede hende. tænder og måske seperationsangst, varmen, efterreaktion fra sygehuset/sygdom who knows. det er stoppet nu. ja nogle dage var jeg helt kørt ned og bare græd og græd. min svigerfamilie fattede ikke at det kunne være rigtigt, er det virkelig så slemt, som om jeg gjorde det værre end det var. det følte jeg næsten som det værste. fornemmer de tror jeg har prøvet at holde hende væk fra dem. Det er så sårende. Så har jeg jo slet ikke lyst til at se dem. hun erså nem, siger de. ja det er hun, men hvis natten ikke hænger sammen er det jo ligesom lige meget.

arggghhh

Anmeld

29. juli 2010

ll.andersen

Vi sover om natten

Ej inden Mercedes sov igennem, var det mig der tog nætterne, men hun sov igennem da hun var 1 mdr, så det har været dejlig nemt

Anmeld

29. juli 2010

L.J.L

Ansemusen skriver:

Her ligger Farmand ved siden af Thias om natten, fordi jeg vågner af alle hans små lyde og fordi jeg (fy fy skamme) er sindsygt dårlig til søvnmangel og bliver smadder frustreret hvis lillemanden ikke lige vil falde i søvn igen efter amning og jeg skal bruge lang tid på at vugge ham i søvn (heldigvis noget som nærmest aldrig er nødvendigt). Så jeg sover med ørepropper i, men vågner som regel før min kæreste alligevel, når Thias græder og er ved at vågne for at skulle have mad (ørepropperne tager kun lige toppen af de små lyde, så hører ham stadig.
Rasmus har stået op og skiftet hvorefter jeg har ammet ham lige fra starten. Og så giver Rasmus en flaske malket mælk hver anden nat, så jeg kan sove 'igennem'. Nu er Thias holdt op med at have afføring om natten, så det er jo skønt  Så slipper han for at stå op hveranden nat, når jeg ammer.

Min kæreste er helt fantastisk, og jeg synes faktisk det er helt fair at manden hjælper så meget til som han nu kan (han kan jo ikke amme) selvom han går på arbejde. For det er også et stort arbejde at tage sig af et lille barn hele dagen, og jeg føler ikke at jeg havde klaret ærterne uden Rasmus' store hjælp og engagement! Havde i hvert fald ikke været en lige så god Mor med lige så stort overskud, som jeg har nu!

Men hver familie har sin rutine - som Rasmus siger 'Skat det er vores barn og vores regler!' når jeg har sagt at jeg følte mig som en ringe Mor, fordi jeg ikke sover ved siden af mit barn. Men Thias sover jo super godt om natten, og Far er jo lige så god som Mor, hvis bare han får lov til at deltage lige så meget!

Det må godt nok være dejligt med den hjælp fra farmand.

Jeg har bare ikke samvittighed til at bede min mand om det samme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.