Har stemt mor.
Da jeg havde barsel var det naturligt, at det var mig der tog natte-roderiet, da jeg jo gik hjemme og "mit job" VAR at passe vores barn - Men derfor er det jo stadig meget hårdt!!
Idag KAN vi skiftes om det. Men dog er det stadig MEST mig, der tager mig af det. Min mand har en form for selektiv hørelse. Han formår at sove fra gråd, velvidende at det kan jeg ikke ....så han VED at jeg jo nok skal tage mig af det ...
Det kan godt være lidt irriterende, at han BARE sover videre, og "forventer", at jeg tager mig af det. Sådan kan det godt lidt føles!
Min barsel er slut, så det er i princippet ikke mere sådan, at det er mest rimeligt, at det bør være min opgave. Men heldigvis sover begge vores børn SOM REGEL også nogenlunde igennem om natten ....den mindste kan dog i perioder stadig godt vågne mange gange.
Når det er om aftenen, mens vi stadig er vågne, så kan min mand godt gå derop og putte igen. Men om natten, når vi er gået i seng, så reagerer han ofte ikke på det. Så der hænger ansvaret som regel på mig!
Anmeld