Er jeg bare mærkelig....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2010

MetteMTH

Znuzke skriver:

Jeg kan virkelig godt følge hvordan du har det, for jeg har selv været der. Men du bliver nødt til at tænke rationelt. Han bliver nødt til at kunne tale med sin eks - de har et barn sammen. Mor og far elsker barnet højst, og at dele oplevelser omkring sit barn med en som man ved værdsætter det lige så højt er altså helt specielt. Det opdager man når man selv får børn. Så når hun hyggesnakker, så deler hun nok små oplevelser omkring sønnen som kun en mor og far kan se interessen i

Din mand kommer til at se jeres barn hele tiden, han skal ikke undvære det i lange perioder. Men han ser kun sin søn hver 14.dag, og så er det jo forståeligt nok at han har topprioritet. Det er vigtigt at de to laver noget sammen - men det er selvfølgelig også vigtigt at i laver noget allesammen, så sønnen føler sig som en del af familien.

Jeg ved godt at det ikke lyder særligt pænt, men du er jo jaloux på en lille dreng. Han har bestemt ikke valgt situationen og er bare lykkelig for at se sin far. Det er vigtigt at du er den voksne og giver ham ro og plads til at være sammen med sin far (for han er altså den vigtigste af jer to) og gør hvad du kan for at få ham til at føle sig velkommen og elsket.

Og nøj hvor har jeg selv mange gange bandet de (undskyld) rådne møgunger langt væk fordi de kom og ødelagde min weekend. Og hvor har jeg ofte følt at jeg blev valgt fra til fordel for hans "rigtige familie", men tro mig - det hjælper altså at blive mor Jeg blev meget mere rummelig og meget bedre til at acceptere at de var her og selvfølgelig var en del af familien. Og jeg insisterede på at de var brødre - ikke halvbrødre eller stedbrødre eller noget - de er brødre!

Undskyld min lange smøre - jeg kan virkelig bare genkende alt du skriver, og er selv kommet ud på den anden side

Det jeg mener med at hygge snakke, er at hun plævre løs ikke om deres søn, men bare om sådan noget lige gyldigt noget og min kæreste syntes hun er pisse irriterende.. Min kæreste har selv sagt, at han skulle aldrig have været her, hvilket jeg ikke forstår man kan sige når drengen er kommet til verden, hvis min kæreste nogen sinde sagde sådan noget om vores barn, ved jeg ikke hvad jeg ville gøre!! Jeg er overhovedet ikke jaloux, gad bare godt det kun var min kæreste og jeg. Jeg syntes da også jeg gør rimelig meget for hans dreng, står op tidligt og tager ham op, giver ham tøj på. osv.. Har sørget for at han har en rutchebane her og sandkasse. Hvilket jeg ikke syntes er mit job, at gøre det og har passet ham nogle gange hvor min kæreste skulle arbejde. Har også sagt til ham at det skal han ikke gøre til en vane.

Men dejligt at hører der er som har prøvet det før og kan sætte sig ind i det, for det er der ikke mange der kan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

ekzunz

Muffi . skriver:

HØRT   Rikke er så sød , dejlig og rummelig ..  Den allerbedste stedmoder/mor man kunne ønske sig

Tak Det er store ord når det kommer fra en som har haft en af mine stedsønner overnattende... Du har jo haft mulighed for at høre om hvor hård jeg er ved dem og hvor små slikposer de får...

Anmeld

27. juli 2010

Lady Marion <3

Eva. skriver:

Nemlig...ud fra det jeg kan læse og fornemme, der har jeg også klart det billede...synes hun er pisse sej...skal min x finde en ny, så skal det være sådan en...ikke at jeg tror det bliver det, for han får sgu ikke sådan en god kvinde..grrrr...han er godt nok...grrr...

He he sådan er ex er jo for det meste , der er jo en grund til de er ex

Man skal dælme også gøre sig fortjent til sådan en som Rikke

Anmeld

27. juli 2010

Lullaby

dorthemus skriver:

Ja for mig ville det være et hit  jeg vil gerne give Runa nogle søskende og flere biobørn til mig er ret utænkeligt så det ville være fedt hvis jeg mødte en dejlig mand der havde et par stykker som ville forgude mit barn..haha

Desuden udstråler mænd med børn, at de kan tage ansvar og kan se ud over deres egen næsetip...hvad jeg ikke altid synes mænd uden børn OG sidst i 30erne kan..desværre  Jeg vil have en mand der forstår hvad det vil sige at have børn, med de glæder og det ansvar der følger.

Og så er det langt fra sikkert at jeg har lyst til at bo sammen med en mand igen, men en kæreste ville være dejligt på et tidspunkt  Hver sit hjem og så ses når begge har lyst og tid...sammen med børnene.

Nu er jeg gift så satser ikke på at det bliver aktuelt men da jeg var single synes jeg ikke at det var et turn-off hvis en mand havde børn. Altså hvis han så dem regelmæssigt og deltog i deres liv osv. Synes faktisk at det ville være super at have en masse børn selvom de ikke var mine og er ikke i tvivl om at jeg ville holde ufattelig meget af dem og prøve at være så god en ekstra-mor som jeg kunne

Anmeld

27. juli 2010

Lady Marion <3

Znuzke skriver:

Tak Det er store ord når det kommer fra en som har haft en af mine stedsønner overnattende... Du har jo haft mulighed for at høre om hvor hård jeg er ved dem og hvor små slikposer de får...

Det var sgu da også det eneste   den lille slikpose ,, griner ,, Jeg er jo endnu værre ,,,  Havde slet ikke noget slik ,, Ærligt , du gør et super flot stykke arb. med de knægte

Anmeld

27. juli 2010

ekzunz

Muffi . skriver:

He he sådan er ex er jo for det meste , der er jo en grund til de er ex

Man skal dælme også gøre sig fortjent til sådan en som Rikke

HA HA HA HA - ja, Per knokler jo som en gal

Anmeld

27. juli 2010

Lady Marion <3

Znuzke skriver:

HA HA HA HA - ja, Per knokler jo som en gal

Det jo det jeg ved han gør

Anmeld

27. juli 2010

dorthemus

Lullaby skriver:

Nu er jeg gift så satser ikke på at det bliver aktuelt men da jeg var single synes jeg ikke at det var et turn-off hvis en mand havde børn. Altså hvis han så dem regelmæssigt og deltog i deres liv osv. Synes faktisk at det ville være super at have en masse børn selvom de ikke var mine og er ikke i tvivl om at jeg ville holde ufattelig meget af dem og prøve at være så god en ekstra-mor som jeg kunne

Jeg blir altid sådan lidt "hmmmm, hvad er der galt med manden siden han ikke har fået børn" når jeg møder en mand på min egen alder uden børn...at jeg selv nåede at blive 39 år før jeg fik mit barn vælger jeg så at ignorere i denne sammenhæng, haha

Anmeld

27. juli 2010

Svei

dorthemus skriver:

Jeg blir altid sådan lidt "hmmmm, hvad er der galt med manden siden han ikke har fået børn" når jeg møder en mand på min egen alder uden børn...at jeg selv nåede at blive 39 år før jeg fik mit barn vælger jeg så at ignorere i denne sammenhæng, haha

Hihi....tænker lige det samme....og ja, når man når den alder uden børn, så er man virkelig vant til at hele verden drejer sig om en selv....kan se at jeg må ende med at droppe alt hvad der hedder mænd, for der er da minusser ved det hele..

Anmeld

27. juli 2010

dorthemus

Eva. skriver:

Hihi....tænker lige det samme....og ja, når man når den alder uden børn, så er man virkelig vant til at hele verden drejer sig om en selv....kan se at jeg må ende med at droppe alt hvad der hedder mænd, for der er da minusser ved det hele..

Til gengæld synes jeg det er meget befriende nu at have et menneske i mit liv der er vigtigere end alt andet...det er sgu meget rart, at alt ikke længere handler om mig...så interessant er jeg altså heller ikke  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.