Hvornår nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2010

mor_sabina

Mussen2 skriver:

Kroppen heler nok hurtigere jo yngre man er Måske derfor jeg fik et år at vide

Mon ikke det er lige så forskelligt som alt mulig andet. Tror bare det er et gennemsnit han sagde ham lægen. Nogen føler sig nok også først helt sig selv på den anden side af et år, det er vel en blanding af hvor nemt det går med baby osv

Men planlægger i nummer to?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Eva. skriver:

Når den første er omkring de tre år da jeg mener det først er i den alder de store forstår så meget at det ikke bliver for svært for dem eller evt skader dem at få en søskende...

Meget enig Eva. - Jeg begriber simpelthen ikke at nogle vælger at få børn "oveni hinanden" - jeg synes det er SÅ synd.

Ligeledes forstår jeg ikke, at man ikke har lyst til at nyde det enkelte barn til fulde inden den næste kommer....

Anmeld

20. juli 2010

sarahb

vi er gravide igen og den lille nye basse er sat til 17 dage efter vores søns fødselsdag. Jeg synes det er fedt der kun er 1 år mellem dem,og jeg føler jeg kan overskue det noglelunde Man bliver vel aldrig helt klar

Anmeld

20. juli 2010

Silvermist1

Det er så forskelligt fra familie til familie. Hos os er der 2 år og 3 måneder imellem vores piger. Det passer rigtig fint for os, selvom det selvfølgelig kan være hårdt med 2 små børn, især i det første stykke tid imens vi som familie skulle vænne os til den nye situation. Men med hver måned bliver det lettere. Jeg har altid ønsket mig et relativt kort mellemrum imellem mine børn og var så heldig at det lykkedes.

Det er ubeskrivelig dejligt at se mine to dejlige piger sammen, selvom de ikke helt nyder hindanden, endnu. Det skal nok komme. Nu er lillesøster stadig lidt irriterende for storesøster Hehe. Men de øjeblikke hvor de vireklig nyder hinanden, de smelter mit moderhjerte totalt  

Isabella 3 år og Victoria 10 måneder, juli 2010

Anmeld

20. juli 2010

Thalia

Som andre også skriver, så synes jeg at det aller vigtigste er at man venter til man føler man er klar til et barn mere. Altså nummer 1 skal helst nå at være så nem at man føler man har overskud i hverdagen til en lille mere.

Hos os er der 1½ år mellem Sebastian og Victor og det har vi ikke fortrudt et øjeblik. De har SÅ meget ud af hinanden, og vi har aldrig oplevet skyggen af søskendekonflikter imellem dem.

Nu er Victor 1½ år gammel og jeg kan godt mærke at det trækker i mig for at blive gravid igen snart. Samtidig er der bare rigtigt mange ting jeg gerne vil nå før jeg igen skal på barsel. Manden og jeg har fx en bryllupsrejse til gode fordi jeg var højgravid da vi blev gift, vi skal deltage i et andet vennepars bryllup til sommer næste år, og jeg vil gerne have min PhD startet ordentligt op før jeg skal være vækj fra forskningen i en længere periode.

Så selvom lysten absolut er der til flere børn lige nu, så tror jeg vi holder fast i planen om at få tvillingepiger i efteråret 2012

Anmeld

20. juli 2010

Svei

SØS skriver:

Meget enig Eva. - Jeg begriber simpelthen ikke at nogle vælger at få børn "oveni hinanden" - jeg synes det er SÅ synd.

Ligeledes forstår jeg ikke, at man ikke har lyst til at nyde det enkelte barn til fulde inden den næste kommer....

Anmeld

20. juli 2010

JustAnotherName

Her er der 1 år og 8 måneder imellem vores to piger.

Om DET er den optimale og perfekte aldersforskel, skal jeg ikke kunne sige.

Men for os har det været helt rigtigt.
Vores piger har (allerede) enooormt meget glæde af hinanden!

Jeg er selv vokset op som ene-barn, og ønskede selv at mine børn skulle få søskende. Jeg havde dog ikke på forhånd bestemt, at det skulle ske på et bestemt tidspunkt. Men det er helt sikkert, at jeg ikke ville gøre det om idag, hvis jeg kunne - for OS var det det helt rigtige tidspunkt at få nr. 2.

Alle familier er forskellige og vælger forskelligt, da det ikke er ens hvad der passer ind i ens temperament, overskud (både mentalt og økonomisk) og i ens familie-liv.

Jeg syntes det er SYND, at nogle har så travlt med at "råbe op om", at det er SYND for et barn at få søskende tidligt.
Det er skis-fismer da ikke SYND for børn, at få søskende.
Det er bare et spørgsmål om, at man som forældre har overskud og fokus på, at der ikke skal gå noget fra nogle af børnene.
At få søkende er da langt mere en berigelse, end det er noget som tages fra dem !!!

Jeg bliver ked af, at der altid er nogen som "buer" af, at andre vælger at få børn tæt.
Det er som regel de forældre som ikke selv ville gøre det, fordi de har en idé om (måske lidt en fordom?) om at det er et tab for det først-fødte barn.

Og ja, selvfølgelig går der tid fra den store i starten, når mor skal føde og tage sig af spædbarn. Men tiden er så kort. Og det giver så meget igen på den anden side.

Uvidenhed kan nemt få folk til at gå på bagbenene og stejle...
Men hvad der er forkert for én, kan jo sagtens være helt rigtigt for en anden!

Anmeld

20. juli 2010

Svei

JustAnotherName skriver:

Her er der 1 år og 8 måneder imellem vores to piger.

Om DET er den optimale og perfekte aldersforskel, skal jeg ikke kunne sige. Men det er det for os. Vores piger har (allerede) enooormt meget glæde af hinanden.

Jeg er selv vokset op som ene-barn, og ønskede selv at mine børn skulle få søskende. Jeg havde dog ikke på forhånd bestemt, at det skulle ske på et bestemt tidspunkt. Men det er helt sikkert, at jeg ikke ville gøre det om idag, hvis jeg kunne - for OS var det det helt rigtige tidspunkt at få nr. 2.

Jamen, alderforskel og få glæde af hinanden er jo ikke lige med hinanden....det handler da så meget mere om temperament, køn, interesser osv...Det er sjovt at mange nævner det når de får og vælger børn tæt på hinanden.

Mine børn er der 5½ og 3 år imellem og de har alle MEGET glæde af hinanden...

Anmeld

20. juli 2010

JustAnotherName

Eva. skriver:

Jamen, alderforskel og få glæde af hinanden er jo ikke lige med hinanden....det handler da så meget mere om temperament, køn, interesser osv...Det er sjovt at mange nævner det når de får og vælger børn tæt på hinanden.

Mine børn er der 5½ og 3 år imellem og de har alle MEGET glæde af hinanden...

Jeg tilføjede lige noget mere i mit indlæg efter..... 

Anmeld

20. juli 2010

Thalia

Eva. skriver:

Når den første er omkring de tre år da jeg mener det først er i den alder de store forstår så meget at det ikke bliver for svært for dem eller evt skader dem at få en søskende...

Mener du helt seriøst at man skader sine børn hvis man ikke venter 3 år før man giver dem søskende?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.