Hvornår nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2010

Mussen2

mor_sabina skriver:

Jeg ved det ikke. Han mente at den gennemsnitlige kvinde følte sin krop normal efter 10 mrd. Her passede det meget godt.

Og synes også det giver meget god mening med jalousien, men selvfølgelig spiller forældrenes håndtering også ind. Nu der bliver 1,5 år mellem vores så tror jeg ikke vores ældste når at forstå det, før at det er helt normalt, men det er også lidt ønske tænkning

Kroppen heler nok hurtigere jo yngre man er Måske derfor jeg fik et år at vide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

saxa

Ja, det er da helt sikkert et samspil af alt muligt. Jeg er ikke selv klar til nr. 2 men kan se at min datter på 13 mdr. er begyndt at vise interesse og følelser for bla. hendes dukke som bliver krammet kysset og får flaske osv.

Kom derfor til at tænke på hvornår det var optimalt.

Jeg selv har en lillebror der er knap 5 år yngre, der har aldrig været jalousi, men er udprøget STORE/LILLE forhold, på den gode måde.

Begge mine forældre har søskende tæt på aldersmæssigt og det kan jeg se giver anledning til problemer eller i hvert fald kan give

Jeg har selv en søster der er 5 år yngre end mig - og der har været en del jalousi inde.. Ved ikke om det er pga. vi begge er piger..?? Har en søster og en bror på min fars side, hvor der er 2år imellem, de er hinandens bedste kammerater (de er nu 7 og 9) Og der har aldrig været problemer med dem.. Måske det er fordi det er pige og dreng?? Who knows..  

Men  igen.. Tror ikke man kan sige præcis hvornår det er optimalt at få nummer 2 - andet end at følge sig selv.. For os var det det optimale nu

Anmeld

19. juli 2010

3xM

Marcus er 6 år når den lille ny kommer, længe var jeg afklaret med han blev ene og kunne ikke se mig selv med flere...(var selv med ham siden han var 1½ år)

nu er nr 2 så på vej og jeg glæder mig rigtig meget til at opleve det igen.

Anmeld

19. juli 2010

Mussen2

saxi skriver:

Jeg har selv en søster der er 5 år yngre end mig - og der har været en del jalousi inde.. Ved ikke om det er pga. vi begge er piger..?? Har en søster og en bror på min fars side, hvor der er 2år imellem, de er hinandens bedste kammerater (de er nu 7 og 9) Og der har aldrig været problemer med dem.. Måske det er fordi det er pige og dreng?? Who knows..  

Men  igen.. Tror ikke man kan sige præcis hvornår det er optimalt at få nummer 2 - andet end at følge sig selv.. For os var det det optimale nu

Ja, det med kønnet havde jeg ikke lige tænkt på, men det er der nok en hel del om... Og det ved man jo af gode grunde ikke før "kagen er lagt i ovnen"

Anmeld

19. juli 2010

>>Carina<<

Min søn er 8 måneder (og 17 dage :-) ) og vi prøver på at blive gravid igen nu men tager det som det kommer :-) men vi vil gerne havdem tæt på hinanden. Kæresten har en på snart 13 og en på 7 så dér er der en del forskel.

Anmeld

19. juli 2010

Mor-til-asta-09

Vi har snakket om det herhjemme.. Vi er begge enige om at så vidt som muligt helst kun et blebarn af gangen Så dvs vi starter når asta ca. er 2,5-3 år, hun er pt 11 mdr

Anmeld

19. juli 2010

XXSS

Vi har lige fået nr. 2 i torsdag samme dag som vores datter blev 18 mdr. Nu er hun storesøster og hun "forstår" det ikke helt. Så jeg tror at det bliver super når der kun er 1½ år imellem dem også mhs til jalousi, for den store når ikke at opfange og kan ikke huske, at hun har haft enepatent på os, som sagt så forstår hun ikke rigtig hvad der sker - men er selvfølgelig klar over at der er kommet et nyt liv ind i familien, er meget nysgerrig overfor det her lille væsen.

Anmeld

19. juli 2010

XXSS

Tanja78 skriver:

Vi har lige fået nr. 2 i torsdag samme dag som vores datter blev 18 mdr. Nu er hun storesøster og hun "forstår" det ikke helt. Så jeg tror at det bliver super når der kun er 1½ år imellem dem også mhs til jalousi, for den store når ikke at opfange og kan ikke huske, at hun har haft enepatent på os, som sagt så forstår hun ikke rigtig hvad der sker - men er selvfølgelig klar over at der er kommet et nyt liv ind i familien, er meget nysgerrig overfor det her lille væsen.

Og vi har valgt at tage blebørnene i træk så vi om 3 år er helt blefri.

Anmeld

19. juli 2010

Svei

Mussen2 skriver:

Hvornår synes i det er optimalt at få nr. 2. Lad mig gerne høre hvorfor også

Når den første er omkring de tre år da jeg mener det først er i den alder de store forstår så meget at det ikke bliver for svært for dem eller evt skader dem at få en søskende...

Anmeld

19. juli 2010

pussepige

Der er 3 år og 9 måneder mellem Oliver og Rebecca.. Så har jeg Tobias på 11 mdr og han skal så være storebror til Oktober så der blir 14 mdr mellem de 2...

Oliver blir 8 år 24 november

Rebecca blir 4 år den 11 august

Tobias blir 1 år den 12 august

Spunken i mavsen termin 17 Oktober

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.