Hvornår nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2010

moniquesmor

saxi skriver:

Nååå hvor sødt.. Så må du hellere tage en snak med hendes far

hehe jaah men han har desværre en ny dame som ikke er så glad for mig eller monique  efter hun faldt af hun ikke var en baby og hun bestemt godt selv kunne spise hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

mortil(nichlasogmathias)

tja det tror jeg man mærker når det er tide, der er 20mdr mellem mine, og det er dejligt.. men der skal gå nogen år før jeg skal have eb mere..

Anmeld

19. juli 2010

Mussen2

baby2010 skriver:

Indenfor den psykologiske litteratur er der flest som mener, at det er optimalt, når barnet er 3 år. Jeg tror selv det er meget individuelt. Får man børnene tættere på hinanden, kan man risikere et meget rivaliserende forhold, som kan vare helt op i voksenlivet. Det kan nok gå godt ligeså vel som det kan gå skidt...

Tror jeg faktisk også er rigtigt

Anmeld

19. juli 2010

moniquesmor

Mussen2 skriver:

åh hvor sødt! Jeg tænker de må nå en alder hvor de er "klar" til at dele opmørksomheden og kan føle glæde ved en søskende.

Havde en kollega, hvis søn var SÅ ked af at blive storebror, han ville ikke være hjemme og ville bare væk fra den dumme lillebror. Jeg tror at starten på søskendeforholdet, har meget at sige for hvordan forholdet udvikler sig og ender med at blive gennem livet.

jaah det tro jeg bestemt også..

har en veninde der er sat til en mdr efter hendes søn fylder 2 og han virker klar. han ligger hovede ind til

Anmeld

19. juli 2010

saxa

moniquesmor skriver:

hehe jaah men han har desværre en ny dame som ikke er så glad for mig eller monique  efter hun faldt af hun ikke var en baby og hun bestemt godt selv kunne spise hehe

Nå det var da ærgeligt.. Øv at hun ikke kan lide nogle af jer!! (Hvordan tager Faren det? Tænk at ens nye kæreste ikke kan lide ens datter)

Ville da ellers blive perfekt for Monique at få en lille søster i gave af hendes mor og far - men desværre ser det ikke altid så rosenrødt ud

Anmeld

19. juli 2010

Mussen2

mor_sabina skriver:

Altså som Saxi siger tror jeg det er altafgørende at man føler sig klar.

Men jeg har hængt fast i en udtalelse min læge kom med, han sagde at kvinden var klar efter 10 mrd og hvis man ventede til den ælste var omkring 2-2,5 år så ville barnet der komme i seperationsfasen og der kunne opstå meget jalousi. Det har ihvdertfald været meget rigtigt med mig om min søster.
Men om det bliver meget bedre her nu jeg var gravid efter 10 mrd ca det er jo ikke til at sige

Ja, man skal selvfølgelig være klar. Kvindekroppe en vel først "helet" et år efter fødslen. Det har jeg fået at vide.

Tror det er rigtigt det med jalousi du skriver

Anmeld

19. juli 2010

moniquesmor

saxi skriver:

Nå det var da ærgeligt.. Øv at hun ikke kan lide nogle af jer!! (Hvordan tager Faren det? Tænk at ens nye kæreste ikke kan lide ens datter)

Ville da ellers blive perfekt for Monique at få en lille søster i gave af hendes mor og far - men desværre ser det ikke altid så rosenrødt ud

jaah han virker ligeglad må han jo om..

jaah ville være en dejlig gave for hende men det sker jo nok en dag.

Anmeld

19. juli 2010

saxa

Mussen2 skriver:

Ja, man skal selvfølgelig være klar. Kvindekroppe en vel først "helet" et år efter fødslen. Det har jeg fået at vide.

Tror nu lige så ofte at det har noget at sige hvordan forældrene tackler det at få nummer 2, hvad angår jalousien..

Anmeld

19. juli 2010

mor_sabina

Mussen2 skriver:

Jeg ved det ikke. Han mente at den gennemsnitlige kvinde følte sin krop normal efter 10 mrd. Her passede det meget godt.

Og synes også det giver meget god mening med jalousien, men selvfølgelig spiller forældrenes håndtering også ind. Nu der bliver 1,5 år mellem vores så tror jeg ikke vores ældste når at forstå det, før at det er helt normalt, men det er også lidt ønske tænkning

Anmeld

19. juli 2010

Mussen2

saxi skriver:

Tror nu lige så ofte at det har noget at sige hvordan forældrene tackler det at få nummer 2, hvad angår jalousien..

Ja, det er da helt sikkert et samspil af alt muligt. Jeg er ikke selv klar til nr. 2 men kan se at min datter på 13 mdr. er begyndt at vise interesse og følelser for bla. hendes dukke som bliver krammet kysset og får flaske osv.

Kom derfor til at tænke på hvornår det var optimalt.

Jeg selv har en lillebror der er knap 5 år yngre, der har aldrig været jalousi, men er udprøget STORE/LILLE forhold, på den gode måde.

Begge mine forældre har søskende tæt på aldersmæssigt og det kan jeg se giver anledning til problemer eller i hvert fald kan give

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.