Hvornår nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.187 visninger
65 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

Mussen2

Hvornår synes i det er optimalt at få nr. 2. Lad mig gerne høre hvorfor også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

moniquesmor

jeg var klar da monique var fyldt 1 år men så sket der en masse og min kæreste og jeg gik fra hinanden..

nu er både jeg og min datter klar til en lille ny (min datter vil dog kun have en lille søster)

Anmeld

19. juli 2010

Mussen2

moniquesmor skriver:

jeg var klar da monique var fyldt 1 år men så sket der en masse og min kæreste og jeg gik fra hinanden..

nu er både jeg og min datter klar til en lille ny (min datter vil dog kun have en lille søster)

Hvor gammel er din datter nu? Og har du en ny kæreste Lyder som i er klar

Anmeld

19. juli 2010

saxa

Jeg synes ikke det er noget man lige kan svare på.. Tror det er bedst med nummer 2 når man som forældre er klar og har overskud til en lille ny mere - samtidig med man stadig har overskud til den første..! (Vigtig detalje) Her har vi valgt at få nummer 2 nu, så vores datter bliver storesøster i en alder af 2,4år. Og det er bare perfekt for os Og er sikker på det også bliver perfekt for hende!

Anmeld

19. juli 2010

moniquesmor

har desværre ikke en ny kæreste

min datter hun er 3 og hun begyndt kort inde hun fyldt 3..

men hun mener jeg bare skal snakke med hendes far så for hun en lille søster af os

Anmeld

19. juli 2010

nynne-l

jeg ved ikke hvornår det er optimalt at få nr. 2 men min er 6 mdr nu og jeg er så klar til at få en mere

Anmeld

19. juli 2010

saxa

moniquesmor skriver:

men hun mener jeg bare skal snakke med hendes far så for hun en lille søster af os

Nååå hvor sødt.. Så må du hellere tage en snak med hendes far

Anmeld

19. juli 2010

mor_sabina

Altså som Saxi siger tror jeg det er altafgørende at man føler sig klar.

Men jeg har hængt fast i en udtalelse min læge kom med, han sagde at kvinden var klar efter 10 mrd og hvis man ventede til den ælste var omkring 2-2,5 år så ville barnet der komme i seperationsfasen og der kunne opstå meget jalousi. Det har ihvdertfald været meget rigtigt med mig om min søster.
Men om det bliver meget bedre her nu jeg var gravid efter 10 mrd ca det er jo ikke til at sige

Anmeld

19. juli 2010

baby2010

Indenfor den psykologiske litteratur er der flest som mener, at det er optimalt, når barnet er 3 år. Jeg tror selv det er meget individuelt. Får man børnene tættere på hinanden, kan man risikere et meget rivaliserende forhold, som kan vare helt op i voksenlivet. Det kan nok gå godt ligeså vel som det kan gå skidt...

Anmeld

19. juli 2010

Mussen2

moniquesmor skriver:

åh hvor sødt! Jeg tænker de må nå en alder hvor de er "klar" til at dele opmørksomheden og kan føle glæde ved en søskende.

Havde en kollega, hvis søn var SÅ ked af at blive storebror, han ville ikke være hjemme og ville bare væk fra den dumme lillebror. Jeg tror at starten på søskendeforholdet, har meget at sige for hvordan forholdet udvikler sig og ender med at blive gennem livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.