Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2010

Svei

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg plejer at sige at vores datter, kom til verden..... ikke at jeg fødte..... for det gjorde jeg jo ikke.....

hvis jeg møder mennesker med de fordomme du beskriver plejer jeg som regel at fortælle dem min mening.... de skal sgu ikke såre mig.... man er lige så meget mor.... om det er AKS, PKS eller vaginal fødsel

NEMLIG....eller om de kommer med et fly fra Kina...men ja, føde gør man heller ikke, men det er nu også en smule opreklameret...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Daisy

Hvad vil I kloge kvinder ellers kalde det????
Nåh hvad blev det en dreng, pige eller måske en blindtarm..
Dette bliver mit 3 kejsersnit, simpelthen fordi at jeg ikke kan føde normalt, så jeg ved hvordan det hele foregår.
Men hvis jeg ikke har født....hvad har jeg så????

Anmeld

16. juli 2010

Svei

BimBamBusse skriver:

Du kan have ret i, at der ikke er meget man skal gøre ved KS..

Men vil stadig vove at påstå at man har født sine børn.. Men hey - det bliver vi nok ikke enige om  Og som du siger, så er det ordkløveri..

Men at man føder selv kræver vel at man selv har gjort noget for det...og det kan man ikke just sige når man bare skal ligge sig ned og vupti er barnet ude....de kommer til verden, men moderen gør altså ikke en dyt....men at man går op i det som ks-mor kan måske også være fordi man ikke selv er afklaret med at man ikek selv kunne føde..

Anmeld

16. juli 2010

slettet_7530

Kb skriver:

Kan da egentlig godt forstå dig. Men må til gengæld sige at jeg har faktisk oplevet flere kvinder der har fået kejsersnit, beklage sig over at de ikke føler sig som "rigtige" kvinder fordi de ikke har født deres barn på normal vis. At de føler sig snydt for den oplevelse (på godt og ondt) det er at have veer, presseveer og selve fødslen. 

Jeg kunne ALDRIG finde på at se ned på en kvinder der har fået fortaget kejsersnit af den ene eller anden kliniske grund. Må dog indrømme, hører jeg om en førstegangs fødende der har fået fortaget et planlagt kejsersnit fordi hun er bange for at føde, så bliver jeg foraget og en anelse provokeret. Syntes det er en skændsel mod vores køn, egoistisk og meget svært at tage seriøst. 

Jeg tillader mig at hoppe med på dit svar da jeg er enig

Anmeld

16. juli 2010

Ni-ko-li-ne

Daisy skriver:

Dette bliver mit 3 kejsersnit, simpelthen fordi at jeg ikke kan føde normalt, så jeg ved hvordan det hele foregår.

som en skriver hedder det fødsel ved kejsersnit....

jeg føler bare ikke jeg kan sige jeg har født....

Anmeld

16. juli 2010

BimBamBusse

Daisy skriver:

Du har FÅET et barn? Tssh..

I min verden har du altså FØDT et barn!

Anmeld

16. juli 2010

Svei

Daisy skriver:

Du har fået dit barn vha ks, dit barn er kommet til verden ved ks, fødslen foregik ved ks...men du har ikke født, lægerne har skåret det ud.. nemt og lige til...kan slet ikke se at man kan føde selv ved ks...altså, så skal man selv skære op måske...griner-

Anmeld

16. juli 2010

Lullaby

BimBamBusse skriver:

Men så hedder det vel også "Jeg fødte ved KS"? Hmm.. Så jo, man har født....... ved KS.

Jo men spm gik på om man kan sige at man har født? Og ikke om fødsel ved ks?

Anmeld

16. juli 2010

Findusinde

Eva. skriver:

Men at man føder selv kræver vel at man selv har gjort noget for det...og det kan man ikke just sige når man bare skal ligge sig ned og vupti er barnet ude....de kommer til verden, men moderen gør altså ikke en dyt....men at man går op i det som ks-mor kan måske også være fordi man ikke selv er afklaret med at man ikek selv kunne føde..

Hvis nu man ender i AKS, efter 24 timer med veer.. Har jeg så født??? Du skriver at kvinden skal gøre noget selv....

Hilsen Annemette....

Anmeld

16. juli 2010

Svei

Findusinde skriver:

Hvis nu man ender i AKS, efter 24 timer med veer.. Har jeg så født??? Du skriver at kvinden skal gøre noget selv....

Hilsen Annemette....

At blive født er vel det det kaldes når barnet er ude og ikke når man bare har veer eller plukveer....kan ikke forstå at man mener man selv har født ved et ks, det må jeg sige...og slet ikke at nogen bliver stødt af det.

Nej, du har ikke født dit barn, du har fået det ved en fødsel som foregik ved ks...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.