Daisy skriver:
Nøj hvor er jeg træt af fordomme imod kejsersnit. Jeg er træt af at høre: Os der har født vores børn!! HVAD FANDEN TROR I JEG GJORDE, bestilte dem på nettet?????
Nu har jeg hørt den så ofte og det gør mig bare så harm. Det kan godt være at jeg ikke lå med veer og pressede barnet ud, men jeg har fandeme også født mit barn
Det er skide svært når man som nybagt mor hele tiden får at vide at man kan sku hverken være stolt af fødslen eller det at blive mor. Veer, ja vi var faktiskt nogle der har oplevet veer. 'Efterveer, dem er der inge af for kvinder der har fået KS', hvad fanden???? Der er sku hverken mere eller mindre efterveer efter KS skal jeg hilse og sige....
Ugh, nu har jeg helt besluttet IKKE at fortæller hvornår jeg skal have PKS, det er jo ikke som om jeg skal til at 'føde' mit barn ![]()
Kan da egentlig godt forstå dig. Men må til gengæld sige at jeg har faktisk oplevet flere kvinder der har fået kejsersnit, beklage sig over at de ikke føler sig som "rigtige" kvinder fordi de ikke har født deres barn på normal vis. At de føler sig snydt for den oplevelse (på godt og ondt) det er at have veer, presseveer og selve fødslen.
Jeg kunne ALDRIG finde på at se ned på en kvinder der har fået fortaget kejsersnit af den ene eller anden kliniske grund. Må dog indrømme, hører jeg om en førstegangs fødende der har fået fortaget et planlagt kejsersnit fordi hun er bange for at føde, så bliver jeg foraget og en anelse provokeret. Syntes det er en skændsel mod vores køn, egoistisk og meget svært at tage seriøst.
Anmeld