Arhmen bliver så gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2010

Lullaby

Eva. skriver:

Men ved kejsernit føder man dem altså ikke...det er muligt det er en fødsel, men det er ved en operation, da ikke noget man selv gør...

Måske det er ordkløveri.,..men jeg synes altså bare ikke man kan sige man selv har føædt sit barn, hvis man har fået ks...man ligger i bedøvelse og får skåret barnet ud af bugen, det er der da ikke meget at føde selv over...

Men er det egentlig ikke lige meget, når man får et ks er det jo for at barn eller mor skal nå videre end bare fødslen..

Jeps derfor hedder det fødsel ved ks og ikke at føde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Ox.

Det er bedøvende ligegyldigt, det er bare ord altså!

Du får snart dit vidunder i armene, det er det der er vigtigst

Anmeld

16. juli 2010

Svei

BimBamBusse skriver:

Hehe.. Tror nu også at det er ordkløveri!

Men ja ja, det er også ligegyldigt.. Det er en FØDSEL!

Ja, det er det jo når børn kommer ud....men at sige man har født ved et ks og blive stødt over at andre ikke mener man selv har født, det kan jeg slet ikek følge...for der er dælme ikke meget som kvinder selv skal gøre ved et ks...

Anmeld

16. juli 2010

BimBamBusse

Lullaby skriver:

Men så hedder det vel også "Jeg fødte ved KS"? Hmm.. Så jo, man har født....... ved KS.

Anmeld

16. juli 2010

Svei

Lullaby skriver:

Præcis...det er en fødsel, men man føder altså ikke selv fordi man får skåret et barn ud af maven... men hvad gør det....fødslen er det mindste jo..

Anmeld

16. juli 2010

Svei

BimBamBusse skriver:

Men så hedder det vel også "Jeg fødte ved KS"? Hmm.. Så jo, man har født....... ved KS.

Jeg fik mit barn ved kejsersnit....mon ikke det er det der passer bedst...

Anmeld

16. juli 2010

Ni-ko-li-ne

jeg plejer at sige at vores datter, kom til verden..... ikke at jeg fødte..... for det gjorde jeg jo ikke.....

hvis jeg møder mennesker med de fordomme du beskriver plejer jeg som regel at fortælle dem min mening.... de skal sgu ikke såre mig.... man er lige så meget mor.... om det er AKS, PKS eller vaginal fødsel

Anmeld

16. juli 2010

Ox.

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg plejer at sige at vores datter, kom til verden..... ikke at jeg fødte..... for det gjorde jeg jo ikke.....

hvis jeg møder mennesker med de fordomme du beskriver plejer jeg som regel at fortælle dem min mening.... de skal sgu ikke såre mig.... man er lige så meget mor.... om det er AKS, PKS eller vaginal fødsel

Anmeld

16. juli 2010

BimBamBusse

Eva. skriver:

Ja, det er det jo når børn kommer ud....men at sige man har født ved et ks og blive stødt over at andre ikke mener man selv har født, det kan jeg slet ikek følge...for der er dælme ikke meget som kvinder selv skal gøre ved et ks...

Du kan have ret i, at der ikke er meget man skal gøre ved KS..

Men vil stadig vove at påstå at man har født sine børn.. Men hey - det bliver vi nok ikke enige om  Og som du siger, så er det ordkløveri..

Anmeld

16. juli 2010

Kb

Daisy skriver:

Nøj hvor er jeg træt af fordomme imod kejsersnit. Jeg er træt af at høre: Os der har født vores børn!! HVAD FANDEN TROR I JEG GJORDE, bestilte dem på nettet????? Nu har jeg hørt den så ofte og det gør mig bare så harm. Det kan godt være at jeg ikke lå med veer og pressede barnet ud, men jeg har fandeme også født mit barn Det er skide svært når man som nybagt mor hele tiden får at vide at man kan sku hverken være stolt af fødslen eller det at blive mor. Veer, ja vi var faktiskt nogle der har oplevet veer. 'Efterveer, dem er der inge af for kvinder der har fået KS', hvad fanden???? Der er sku hverken mere eller mindre efterveer efter KS skal jeg hilse og sige....
Ugh, nu har jeg helt besluttet IKKE at fortæller hvornår jeg skal have PKS, det er jo ikke som om jeg skal til at 'føde' mit barn

Kan da egentlig godt forstå dig. Men må til gengæld sige at jeg har faktisk oplevet flere kvinder der har fået kejsersnit, beklage sig over at de ikke føler sig som "rigtige" kvinder fordi de ikke har født deres barn på normal vis. At de føler sig snydt for den oplevelse (på godt og ondt) det er at have veer, presseveer og selve fødslen. 

Jeg kunne ALDRIG finde på at se ned på en kvinder der har fået fortaget kejsersnit af den ene eller anden kliniske grund. Må dog indrømme, hører jeg om en førstegangs fødende der har fået fortaget et planlagt kejsersnit fordi hun er bange for at føde, så bliver jeg foraget og en anelse provokeret. Syntes det er en skændsel mod vores køn, egoistisk og meget svært at tage seriøst. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.