Hvor længe ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg ammede Mathilde i 3-4 mdr, hvilket jeg selv synes var meget passende.

Denne gang har jeg gjort mig tanker om at amme 4-5 mdr. Barnet vil derefter også begynde så småt på andet mad. Mit maximum er 6 mdr!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

kitra

Jeg ammede Emma i 5 mdr så var der ikke mere mælk desværre ville gerne have fortsat noget længere.

Anmeld

2. juli 2010

Christina.78

Langtidsammer..nej, efter Cecilie fyldte 8 mdr, gik vi langsom nedad..det var morgen, middag og aften, til kun at være en hyggetår om aftenen..ca indtil hun fyldte 1år..

Anmeld

2. juli 2010

MariaJ

Kirle skriver:

Tja det var da lidt vemodigt synes moren. Og Tjalfe skulle da også prøve et par gange efterfølgende men der var jo ikke mere mælk så det var slet ikke så spændende der

Tjalfe havde kolik til 14mdr så min mælk hjalp på maven så derfor var det vigtigt at blive ved syntes vi og så er det altså virkelig hyggeligt at amme Altså når det ikke længere gør ondt!

14 måneder med kolik. Det var godt nok vildt. Respekt til dig for ikke fuldstændig at have mistet modet og forstanden. Dejligt hvis amningen hjalp på det. Jeg tror også det bliver vemodigt, når vi engang skal slutte her, men håber at det bliver på et tidspunkt, hvor det også er min beslutning og ikke bare fordi det ikke fungerer længere.

Anmeld

2. juli 2010

Bayze

lærkes_mor skriver:

det da rigtigt... du svarede jo mig i min tråd om nor som heller ikke ville amme... han får også kun flaske nu og jeg er rigtig glad for det!

Håber det går godt med din søn

hvor er jeg glad for at høre at det går godt hos jer og at I fandt en løsning der dur for jer.

her går det også bare rigtig godt. Anthon stortrives og jeg NYDER virkelig bare at være sammen med ham. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at det var det rigtige for os at stoppe den amning, sådan som det gik. Han har i øvrigt taget et halvt kilo på om ugen lige siden jeg stoppede - vejer nu 7,5 kg og er 10 uger. Så han er en stor dreng og han var bare så sulten og jeg kunne jo bare slet ikke flge med. Og med alle de andre problemer der derudover var med amningen, så er jeg SÅ glad for at det fik en ende

Anmeld

2. juli 2010

Corn

Første gang ammede jeg fuldt til 4 mdr, men han var en sulten unge der spiste hver anden time, døgnet rundt, så vi indførte vælling til natten... Og gradvist fik han mere og mere fast føde, og ved 8 mdr stoppede vi helt.

Anden gang stoppede vi ved 4. mdr, da vi indførte vælling igen, han spiste også hele tiden, og da vi var igang med at planlægge bryllup, barnedåb og en 30-års fødselsdag, så var der ikke den tid det tog, så han droppede mig faktisk og gik til flasken.

Denne gang  må jeg nok indrømme jeg forventer at amme laaang tid... Det er så nemt, når jeg har to andre krudtugler at underholde... Men SP mener at han nok dropper mig tidligt, fordi interessen for at gøre som de store, vil få ham til at interessere sig tidligt for den faste føde

Anmeld

2. juli 2010

Bondepigen

Ammede fuldt ud til hun var 6 mdr. Stoppede da hun var omk. 8-9 mdr. Hun gad ikke mere.....

Anmeld

2. juli 2010

Mutti2

Halløjsa

Jeg Ammede indtil prinsessen var 17 mdr!

Jeg stoppede helt og holdendt da jeg følte at hun nød det mere end hun spiste.

Jeg nød det da også klart, og ved jo godt at det ikke var noget hun havde brug for. Men kunne godt lide tanken om at hun havde godt af de næringsstoffer jeg gav hende.

Knus

Anmeld

2. juli 2010

novalfrida

Med den første til hun var  6 mdr. Fordi jeg ikke gad mere,hvilket jeg fortrød senere hen..

Med nummer 2. Til hun var 10 mdr hvor hun selv sagde stop

Anmeld

2. juli 2010

slettet_7530

Nr 1 til han var ca 15 måneder

nr  til lige hun blev 2 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.