Hvor længe ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2010

Millesmammi

jeg ammede to måneder, og stoppede fordi jeg synes jeg havde så meget mælk, og mine patter var altid ved at sprænge fordi, mille aldrig spiste særlig meget af gangen og ville så hænge i patten hver halve time, så det blev alt for meget til sidst .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nr. 1: fuldammede 6 mdr., blev ammet til hun var 18 mdr

Nr. 2: fuldammede 6 mdr., blev ammet til han var 12 mdr.

Nr. 3: fuldammede knap 9 mdr (han nægtede flaske og anden kost), blev ammet til han var 20 mdr.

Amning har været en stor glæde for mig, og jeg havde masser af mælk. Men jeg har samtidig stor forståelse for dem, hvor amningen er mere problematisk, og jeg mener, at man skal vælge det, som både mor og barn trives med.

Anmeld

3. juli 2010

FruEllingsen

Jeg startede med at amme Marcus fuldt da han var 3 uger. (han havde fået min mælk i sonde indtil. og ammede ham så fuldt i 4 uger. men jeg kunne ikke mætte ham til sidst, så begyndte at malke ud og give han min mælk på flaske. men kunne slet ikke følge med til hans behov. så da han var 8½ uge kom han over på fuld MME

Anmeld

3. juli 2010

Vidunderligeunger

ammere de første 3 ½ uge fuldt ud, men hun blev ikke mæt så startede med supplerende mme hvilket resulterede i en MEGET gladere baby malker nu ud så hun får mit 1-2 gange i døgnet

Anmeld

3. juli 2010

MorTilGustav

Jeg har ikke ammet fuldt på noget tidspunkt. Supplerede i mange måneder med kun ca 200 ml MME om dagen, men optrappede hen ad vejen. I dag hvor Gustav er 8 mdr ammer jeg stadig nogle gange om dagen. Det er SÅ rart især om morgenen hvor jeg har en masse og han lige kan komme over i min seng når han vågner ved 6-tiden. Så kan vi ligge og hygge til kl 7.30 for det meste og jeg har en super glad bebs der er mæt helt til sin "rigtige" morgenmad ved 9-tiden

Anmeld

3. juli 2010

MariaJ

Renée88 skriver:

Hmm, det tror jeg faktisk ikke..For inden han sagde fra til amningen, havde han fået flaske i to måneder.. Tror måske det var pga ømme gummer i forbindelse med tænderne, og så skulle han jo ikke bruge nær så mange kræfter på at få fra flaske, som han skulle ved mig...

Jeg ville gerne ha malket ud så han ku få mit eget i dagtimerne, men det blev simpelthen for meget, for så var jeg afhængig af at kunne malke ud om dagen, da jeg ellers ville eksplodere.. Mit "mejeri" fik selv indstillet sig sådan at jeg kunne holde ud at gå om dagen uden at amme eller malke ud, og så var der masser om eftermiddagen og aftenen...

Der skete rigtig mange ting i Nicolais udvikling da han sagde fra.. Tænder, gik fra at sove i vores seng mellem os til hans egen seng på eget værelse.. Mere skemad...

Så jeg tror der er rigtig mange faktorer der spiller ind.. JEg savner af og til at amme - hyggen ved det.. Men det er nu også meget rart at ha babs og nutte for sig selv igen..

Held og lykke med det hele  - skriv endelig igen, hvis der er nogle spørgsmål ;-)

Dejligt at høre at det kunne lade sig gøre at amme om eftermiddagen/aftenen uden at malke ud om dagen . Det troede jeg egentlig man var nødt til. Det bliver i hvert fald aktuelt for mig, hvis jeg stadig ammer, når jeg skal tilbage på arbejde efter jul. En del af mit arbejde er nemlig at tage studerende med ud på dagsekskursioner i det fri, og synes ikke lige det virker så fristende at sidde ude i frostvejr og malke ud, mens tyve studerende ser på 

Anmeld

3. juli 2010

MariaJ

Karoline skriver:

Nr. 1: fuldammede 6 mdr., blev ammet til hun var 18 mdr

Nr. 2: fuldammede 6 mdr., blev ammet til han var 12 mdr.

Nr. 3: fuldammede knap 9 mdr (han nægtede flaske og anden kost), blev ammet til han var 20 mdr.

Amning har været en stor glæde for mig, og jeg havde masser af mælk. Men jeg har samtidig stor forståelse for dem, hvor amningen er mere problematisk, og jeg mener, at man skal vælge det, som både mor og barn trives med.

Hvordan gjorde du i de lange perioder du ammede efter du holdt op med at fuldamme. Hvor ofte blev de ammet og indstillede mælkeproduktionen sig selv, så det passede med hvor tit de fik bryst? Var du aldrig væk fra børnene eller har du malket ud og givet flaske med din mælk?

Anmeld

3. juli 2010

MariaJ

SeptemberBaby skriver:

Ammede til min datter var 4 1/2 mdr. Hun begyndte at tumle rundt under amningen, og jeg gad ikke sidde og små-slås med hende hver gang. Så vi gik over til flaske, og det passede også med tidspunkt for opstart af grød mv. :-) Hun havde det helt fint med det. Jeg var dog igennem en mindre grædetur. Ufatteligt, at man kan blive helt rundt på gulvet følelsesmæssigt at et ammestop. Følte nok, jeg havde mistet en smule af min lille baby.. Skørt. Gik heldigvis over efter en uges tid eller to, da der ikke længere var mælk i brysterne ;-).

Kh.

Ja, jeg kan også godt forestille mig at det bliver lidt vemodigt at slutte.

Anmeld

3. juli 2010

MariaJ

Bayze skriver:

hvor er jeg glad for at høre at det går godt hos jer og at I fandt en løsning der dur for jer.

her går det også bare rigtig godt. Anthon stortrives og jeg NYDER virkelig bare at være sammen med ham. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at det var det rigtige for os at stoppe den amning, sådan som det gik. Han har i øvrigt taget et halvt kilo på om ugen lige siden jeg stoppede - vejer nu 7,5 kg og er 10 uger. Så han er en stor dreng og han var bare så sulten og jeg kunne jo bare slet ikke flge med. Og med alle de andre problemer der derudover var med amningen, så er jeg SÅ glad for at det fik en ende

Nej, hvor er han bare blevet stor . Johanna vejede 5,3 kg sidst hun blev vejet for halvanden uge siden, så hun er jo en lille splejs ved siden af.

Anmeld

3. juli 2010

SpunkenJo

5 måneder, og så ønskede moren her sig sin krop for sig selv, tilbage igen!

Knus Jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.