Hvor længe ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

mamalicious

MariaJ skriver:

og hvorfor holdt du op på det tidspunkt?

Med nummer 1 ammede jeg til han var 13 mdr. - jeg holdte da han talte MEGET flot i sætninger, og jeg følte han var for stor. - Ville ikke nå dertil, hvor han selv kunne bede om det med ord, eller løfte op i blusen. Men vægtede at amme længe, da jeg synes det er sundt for børnene. Selvfølgelig supleret med anden mad!!

Med nummer 2 ammede jeg til han var 9 mdr. ville egentligt gerne have ammet længere, men det ønskede han ikke....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

Halbschön

MariaJ skriver:

Tror du det hang sammen med at han var gået over til flaske om dagen, at han sagde fra til amningen? Det er nemlig lidt de tanker jeg går med i forhold til, når jeg skal begynde på arbejde igen. Jeg skal godt nok først begynde rigtigt igen efter jul, hvor hun er otte måneder, men keder mig lidt hjemme og kunne godt tænke mig at komme lidt i gang igen i løbet af efteråret (i første omgang nogle enkelte dage hist og her, da manden jo er på arbejde), men i øjeblikket kan jeg jo knapt gå ud af huset fordi jeg ammer døgnet rundt. Jeg kunne godt tænke mig på sigt at supplere lidt med min mælk på flaske, men er bange for at det vil ødelægge amningen, og det ønsker jeg ikke - i hvert fald slet ikke endnu.

Hmm, det tror jeg faktisk ikke..For inden han sagde fra til amningen, havde han fået flaske i to måneder.. Tror måske det var pga ømme gummer i forbindelse med tænderne, og så skulle han jo ikke bruge nær så mange kræfter på at få fra flaske, som han skulle ved mig...

Jeg ville gerne ha malket ud så han ku få mit eget i dagtimerne, men det blev simpelthen for meget, for så var jeg afhængig af at kunne malke ud om dagen, da jeg ellers ville eksplodere.. Mit "mejeri" fik selv indstillet sig sådan at jeg kunne holde ud at gå om dagen uden at amme eller malke ud, og så var der masser om eftermiddagen og aftenen...

Der skete rigtig mange ting i Nicolais udvikling da han sagde fra.. Tænder, gik fra at sove i vores seng mellem os til hans egen seng på eget værelse.. Mere skemad...

Så jeg tror der er rigtig mange faktorer der spiller ind.. JEg savner af og til at amme - hyggen ved det.. Men det er nu også meget rart at ha babs og nutte for sig selv igen..

Held og lykke med det hele  - skriv endelig igen, hvis der er nogle spørgsmål ;-)

Anmeld

2. juli 2010

3xM

Jeg ammede kun stumpen i 2,5 mdr.

var 22 da jeg fik ham og kunne ikke forliges med at skulle amme andre steder end hjemme og selv over for faren var jeg genert en omgang brystbetændelse og en flytning så valgt jeg at stoppe ...

men er bestemt mere klar her 5 år efter så ville virkelig gerne amme Milas 6 mdr.

Anmeld

2. juli 2010

twinboys

Jeg ammede drengene til de var 7mdr, faktisk dagen før de blev 7 mdr.

Jeg synes det var passende at stoppe der...

Majbritt

Anmeld

2. juli 2010

<3

MariaJ skriver:

17 måneder virker også længe . Dejligt hvis det virkede rigtigt for jer begge at slutte.

Tja det var da lidt vemodigt synes moren. Og Tjalfe skulle da også prøve et par gange efterfølgende men der var jo ikke mere mælk så det var slet ikke så spændende der

Tjalfe havde kolik til 14mdr så min mælk hjalp på maven så derfor var det vigtigt at blive ved syntes vi og så er det altså virkelig hyggeligt at amme Altså når det ikke længere gør ondt!

Anmeld

2. juli 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg ammede Sofus til han var 6 mdr. Jeg stoppede fordi jeg synes det var passende. Jeg er én af dem der har totalt fobi over for langtidsamning.

Jeg synes det er noget der hører babystadiet og den absolut første tid til.

Line.

Anmeld

2. juli 2010

Frk. Himmelblå

Ammede til min datter var 4 1/2 mdr. Hun begyndte at tumle rundt under amningen, og jeg gad ikke sidde og små-slås med hende hver gang. Så vi gik over til flaske, og det passede også med tidspunkt for opstart af grød mv. :-) Hun havde det helt fint med det. Jeg var dog igennem en mindre grædetur. Ufatteligt, at man kan blive helt rundt på gulvet følelsesmæssigt at et ammestop. Følte nok, jeg havde mistet en smule af min lille baby.. Skørt. Gik heldigvis over efter en uges tid eller to, da der ikke længere var mælk i brysterne ;-).

Kh.

Anmeld

2. juli 2010

Mussen2

Jeg stoppede da mn datter var knap 10 mdr. Primært fordi jeg drosselde ned, da hun skullel i pasning og så ebbede det bare ud....

Jeg havde det godt med at kunne give min datter modermælk, så lang tid som muligt. Jeg er sikker på det hjalp hende til et bedre imunsystem end hendes "venner" fra mødregrupppen, som konstant var syge....

Men hver sin lyst og overbevisning

Anmeld

2. juli 2010

L.J.L

MariaJ skriver:

Øv, hvis du egentlig gerne ville have fortsat. Hvordan fandt du ud af, at du faktisk havde mælk nok?

jeg ved heller ikke om jeg havde nok men jeg havde ihvertfald mælk, og det har jeg også stadig, men ved ikke om der er næring nok

Anmeld

2. juli 2010

BinaMor

jeg ammede 20 måneder. stoppede fordi jeg blev gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.