Hvor længe ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2010

MariaJ

MorTilGustav skriver:

Jeg har ikke ammet fuldt på noget tidspunkt. Supplerede i mange måneder med kun ca 200 ml MME om dagen, men optrappede hen ad vejen. I dag hvor Gustav er 8 mdr ammer jeg stadig nogle gange om dagen. Det er SÅ rart især om morgenen hvor jeg har en masse og han lige kan komme over i min seng når han vågner ved 6-tiden. Så kan vi ligge og hygge til kl 7.30 for det meste og jeg har en super glad bebs der er mæt helt til sin "rigtige" morgenmad ved 9-tiden

Det lyder også bare rigtig hyggeligt . Dejligt at høre at du har fået det til at fungere med en kombination af flaske og amning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2010

MariaJ

Linek skriver:

jeg ammede to måneder, og stoppede fordi jeg synes jeg havde så meget mælk, og mine patter var altid ved at sprænge fordi, mille aldrig spiste særlig meget af gangen og ville så hænge i patten hver halve time, så det blev alt for meget til sidst .

Det kan jeg godt følge dig i. Johanna spiser også rigtig tit, og ja, man er mildest talt lidt begrænset i sine aktiviteter.

Anmeld

3. juli 2010

MariaJ

BlyViol skriver:

ammere de første 3 ½ uge fuldt ud, men hun blev ikke mæt så startede med supplerende mme hvilket resulterede i en MEGET gladere baby malker nu ud så hun får mit 1-2 gange i døgnet

Kan du mærke forskel på Alberte om hun får en flaske med din mælk eller MME?

Anmeld

3. juli 2010

anna-jonas

Jonas ammede jeg fuldt i 4 mdr. stoppede da han var 9 mdr. p.g.a jobstart.

Anna ammede jeg fuldt i 4 1/2 mdr. og stoppede da hun var 12 mdr. også p.g.a jobstart.

Ida ammede jeg fuldt til 6 mdr. og hun sagde selv fra da hun var 10 1/2 mdr. til min store sorg.

Anmeld

3. juli 2010

Bayze

MariaJ skriver:

Nej, hvor er han bare blevet stor . Johanna vejede 5,3 kg sidst hun blev vejet for halvanden uge siden, så hun er jo en lille splejs ved siden af.

Nej, det er Anthon der er giga Springer alle kurver. Men han er fint harmonisk og ikke for tyk, så det er ikke et problem, han bare en stor dreng. Men det er hans mor og far jo også, jeg er bare glad for at han trives og synes da at det er dejligt at han er stor og robust både af sind og fysik Meeen, mon ikke den vægtøgning snart stagnerer lidt

Anmeld

4. juli 2010

MariaJ

Bayze skriver:

Nej, det er Anthon der er giga Springer alle kurver. Men han er fint harmonisk og ikke for tyk, så det er ikke et problem, han bare en stor dreng. Men det er hans mor og far jo også, jeg er bare glad for at han trives og synes da at det er dejligt at han er stor og robust både af sind og fysik Meeen, mon ikke den vægtøgning snart stagnerer lidt

Jo, han skal vel helst ikke blive ved med at tage på med den fart til evig tid . Men du gælder nu da også Johanna. 200 g om ugen bliver måske også lige rigeligt i længden .

Jeg skrev i øvrigt lige i den anden tråd, at det var lykkedes mig at lægge hende i seng i aften. Det var det så ikke. Nu ligger hun her ved siden af mig og siger erw og gyy og fører en meget entusiastisk samtale (monolog?) med sin hånd. Som jeg sagde, to skridt frem og et tilbage - hver dag!

Knus Maria

Anmeld

4. juli 2010

Tina2

1. gang: 3½ mdr

2. gang: 8½ mdr

Håber på længere tid denne gang.....

Anmeld

4. juli 2010

Bayze

MariaJ skriver:

Jo, han skal vel helst ikke blive ved med at tage på med den fart til evig tid . Men du gælder nu da også Johanna. 200 g om ugen bliver måske også lige rigeligt i længden .

Jeg skrev i øvrigt lige i den anden tråd, at det var lykkedes mig at lægge hende i seng i aften. Det var det så ikke. Nu ligger hun her ved siden af mig og siger erw og gyy og fører en meget entusiastisk samtale (monolog?) med sin hånd. Som jeg sagde, to skridt frem og et tilbage - hver dag!

Knus Maria

Sådan er det bare, det ændrer sig hele tiden og nogle gange er det ganske rigtigt som om de tager et par skridt baglæns for en stund.

Men kender du i øvrigt ikke den der regel om at "man aldrig må sige det"??!! Aldrig sige "det var da utroligt så nem han var at putte i aften" eller " neeej, hvor er han rolig i dag". Det svarer til at give dem speed med koffein i Kun stiltiende observere det med en stille tilfredshed indeni...

Anmeld

5. juli 2010

Stephanie3

Victoria ammede jeg ikke. Laura ammede jeg halvandet år, og Lucca er 7 måneder, og ammer stadig.

Anmeld

5. august 2010

Slettet

MariaJ skriver:

og hvorfor holdt du op på det tidspunkt?

Ved Eva ammede jeg fuldt ud i et halvt år og begyndte derefter med div. madvarer som nu passer til den alder ...Efter Eva begyndte at få anden mad gled amningen ud lige så stille

Ved Janus ammede jeg fuldt ud i  et år og et par dage, så fik jeg sådan nogle piller som skulle stoppe min mælk, det virkede dog ikke så jeg fik det over flere gange. Vi stoppede min mælk fordi det ellers ikke ville gå at få Janus over på anden mad, da hverken han eller jeg var motiverede for det

Buster i maven skal også ammes fuldt ud i et år, hvis han kan trives på det så længe - Jeg håber, at han vil bruge sut ved siden af fordi jeg så tror, at han vil have nemmere ved, at skifte til anden mad når den tid kommer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.