Hvor længe ammede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

Sara.

MariaJ skriver:

og hvorfor holdt du op på det tidspunkt?

Jeg ammede Lærke fuldt til hun var 9 mdr - hvor jeg stoppede fuldstændig fordi hun er det som min sundhedsp. kalder mælkedranker. Hun ville KUN ha bryst og INTET andet......

Min søn ammede jeg til han var 5 uger.... han ville ikke amme og græd og græd og græd......... og til 5 ugers undersøgelsen havde han slet ikke taget nok på..... så det endte til sidst med at han nu får flaske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

tumle81

Første gang ammede jeg fuldt i 3½ mdr hvorefter vi begyndte på flaske, og den stoppede vi med da hun var 1 år. Hun tog egentlig fint på, men var så ked af det og virkede som om hun skulle have mere. Da vi startede med flaske slappede hun helt af og blev en helt anden pige...

Anden gang ammede jeg fuldt i 5½ mdr hvorefter vi startede grød. Han sagde selv fra ved 8 mdr og så stoppede vi helt. Han fik derefter flaske til han var 1 år.

Denne gang er Victor nået de 8 mdr og han bliver stadig ammet. Fuldt til han var 6½ mdr og herefter stadig en del, da han heller ikke er voldsomt glad for rigtig mad, ca 3 gange om dagen og et par gange om natten!

Knus Kathrina

Anmeld

1. juli 2010

Sara.

Bayze skriver:

Tjah, jeg kom jo aldrig rigtig i gang. Bøvlede og kæmpede med det den første måned, men gav så op til alles fordel

Men kære Maria, hvordan går det da med amningen?

det da rigtigt... du svarede jo mig i min tråd om nor som heller ikke ville amme... han får også kun flaske nu og jeg er rigtig glad for det!

Håber det går godt med din søn

Anmeld

1. juli 2010

ML

Jeg ammede sidste gang på min søn 1 års fødselsdag. Ammede ham fuldt de første 6 mnd. Jeg stoppede fordi jeg pludselig fik lyst til at drikke mig fuld igen! Tror min dreng kunne være blevet ved, men det gik egentlig ganske godt alligevel at stoppe. Jeg har da planer om at amme ca lige så længe med min lille Conrad, men det kommer selvfølgelig også an på hvordan barnet er. Da først amningen kom i gang synes jeg det var skønt at kunne amme ham så længe.

Anmeld

1. juli 2010

TbCp

MariaJ skriver:

Betød det noget at du begyndte at supplere med flasken. Jeg synes jeg har hørt, at det kan få dem til slet ikke at ville have brystet længere, fordi det er mere besværligt selv at skulle "tvinge" mælken ud.

Nej det betød heldigvis ikke noget. Hun spiste gladeligt når hun blev lagt til.

Anmeld

1. juli 2010

MariaJ

Renée88 skriver:

Fuldt til han var 4mdr.. Så begyndte han på grød og samtidig startede jeg efter barsel igen, så vi var nødsaget til at starte på flaske om dagen..

Ellers fik han bare om eftermiddagen, aften og nat ved mig, og da han blev 5,5 måned og fik de første tænder, så sagde han selv fra... Prøvede nogle dage at ligge ham til, men han ville ikke have..

Tror du det hang sammen med at han var gået over til flaske om dagen, at han sagde fra til amningen? Det er nemlig lidt de tanker jeg går med i forhold til, når jeg skal begynde på arbejde igen. Jeg skal godt nok først begynde rigtigt igen efter jul, hvor hun er otte måneder, men keder mig lidt hjemme og kunne godt tænke mig at komme lidt i gang igen i løbet af efteråret (i første omgang nogle enkelte dage hist og her, da manden jo er på arbejde), men i øjeblikket kan jeg jo knapt gå ud af huset fordi jeg ammer døgnet rundt. Jeg kunne godt tænke mig på sigt at supplere lidt med min mælk på flaske, men er bange for at det vil ødelægge amningen, og det ønsker jeg ikke - i hvert fald slet ikke endnu.

Anmeld

1. juli 2010

MariaJ

lærkes_mor skriver:

Jeg ammede Lærke fuldt til hun var 9 mdr - hvor jeg stoppede fuldstændig fordi hun er det som min sundhedsp. kalder mælkedranker. Hun ville KUN ha bryst og INTET andet......

Min søn ammede jeg til han var 5 uger.... han ville ikke amme og græd og græd og græd......... og til 5 ugers undersøgelsen havde han slet ikke taget nok på..... så det endte til sidst med at han nu får flaske

Mælkedranker, du godeste, tænk at man kan være det . Det har jeg alligevel aldrig hørt om før.

Godt at I har fået mad i lille Nor nu selvom det blev med flaske

Anmeld

1. juli 2010

Sara.

MariaJ skriver:

Mælkedranker, du godeste, tænk at man kan være det . Det har jeg alligevel aldrig hørt om før.

Godt at I har fået mad i lille Nor nu selvom det blev med flaske

Jeg havde heller ikke hørt om det før sundhedsp. sagde det

Ja det er dejligt med Nor

Anmeld

1. juli 2010

MariaJ

ML skriver:

Jeg ammede sidste gang på min søn 1 års fødselsdag. Ammede ham fuldt de første 6 mnd. Jeg stoppede fordi jeg pludselig fik lyst til at drikke mig fuld igen! Tror min dreng kunne være blevet ved, men det gik egentlig ganske godt alligevel at stoppe. Jeg har da planer om at amme ca lige så længe med min lille Conrad, men det kommer selvfølgelig også an på hvordan barnet er. Da først amningen kom i gang synes jeg det var skønt at kunne amme ham så længe.

Ja, jeg synes også det er meget begrænsende at amme. Ikke at jeg nødvendigvis har lyst til at drikke mig fuld, men et glas vin eller at være væk hjemmefra nogle timer i løbet af dagen ville være godt. Samtidig er det jo godt for barnet, så jeg satser også på at fuldamme i nogle måneder endnu og fortsætte til et års tid, hvis hun gider.

Anmeld

1. juli 2010

MariaJ

Bayze skriver:

Tjah, jeg kom jo aldrig rigtig i gang. Bøvlede og kæmpede med det den første måned, men gav så op til alles fordel

Men kære Maria, hvordan går det da med amningen?

Ja, det er også rigtigt. Hvordan går det med spisningen nu hvor han får flaske. Bliver han mæt og tilfreds?

Det går egentlig godt med amningen her, og jeg forestiller mig da også umiddelbart at fortsætte længe endnu, men jeg synes godt nok man er begrænset i sin færden, når hun skal spise ved mig hveranden time eller oftere. Her anbefaler man fuldamning til seks måneder og amning ved siden af almindelig mad til mindst et år, og man vil jo så gerne gøre det rigtige. Men jeg begynder at arbejde igen, når hun er otte måneder og vil måske også gerne lidt mere ud af huset før det. Så jeg var lidt nysgerrig hvor længe folk egentlig fortsætter, om man altid følger "forskrifterne" eller hvilke erfaringer andre har.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.