Studenterhuerne - billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2010

Sommerfuglelarven

En hue er en hue, og ligegyldigt hvilken uddannelse man har taget, så fortjener man at fejre det - vil man gøre det med en hue, så lad dem... Jeg ville personligt aldrig eje en hue, alene af den grund at de er så grimme, så jeg vil fravælge den uanset hvilken uddannelse jeg ender med at færdiggøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Laulund87

Endnu en herlig tråd om de huer..hehe.

Det skaber godt nok røre, men jeg siger også min mening!

Det er virkelig ærgeligt hvad det har udviklet sig til med de huer

Anmeld

24. juni 2010

Stumpen

Pia. skriver:

Ja det hed det i gamle dage da jeg tog uddannelsen - men i dag skal de kalde sig SSH'er

Anmeld

24. juni 2010

CamillaT89

Jeg synes virkelig, det er at gøre grin med de rigtige studenter, der har fuldført en gymnasial uddannelse! Og det kan faktisk gøre mig lidt trist at tænke på, hvordan tingene forandrer sig.

Og jeg forstår ikke folk, der siger, at de har knoklet med deres erhvervsuddannelse, og at de lige så meget fortjener huen - Ja, du fortjener da sikkert en hue, men kun hvis du består en studentereksamen. Det har ikke noget som helst at gøre med, at de andre uddannelser ikke er lige så meget værd, men det er princippet i, at det er STUDENTER, der skal have (læs: )STUDENTERhuer, fordi de har bestået en (læs igen: ) STUDENTEReksamen.

En person på gymnasiet har slidt sin røv i laser, lavet lektier 2-4 timer DAGLIGT udover skolentiden i TRE år, hvor der faktisk ikke har været tid til så meget andet. Når huen så kommer på, og SAMTLIGE folk render rundt med samme hue, blot med en anden farve bånd, så ville jeg satme selv føle mig "snydt"! Jeg synes faktisk, det er rigtig respektløst overfor de rigtige studenter!!

Anmeld

24. juni 2010

Laulund87

ct skriver:

Jeg synes virkelig, det er at gøre grin med de rigtige studenter, der har fuldført en gymnasial uddannelse! Og det kan faktisk gøre mig lidt trist at tænke på, hvordan tingene forandrer sig.

Og jeg forstår ikke folk, der siger, at de har knoklet med deres erhvervsuddannelse, og at de lige så meget fortjener huen - Ja, du fortjener da sikkert en hue, men kun hvis du består en studentereksamen. Det har ikke noget som helst at gøre med, at de andre uddannelser ikke er lige så meget værd, men det er princippet i, at det er STUDENTER, der skal have (læs: )STUDENTERhuer, fordi de har bestået en (læs igen: ) STUDENTEReksamen.

En person på gymnasiet har slidt sin røv i laser, lavet lektier 2-4 timer DAGLIGT udover skolentiden i TRE år, hvor der faktisk ikke har været tid til så meget andet. Når huen så kommer på, og SAMTLIGE folk render rundt med samme hue, blot med en anden farve bånd, så ville jeg satme selv føle mig "snydt"! Jeg synes faktisk, det er rigtig respektløst overfor de rigtige studenter!!

Bravo

Anmeld

24. juni 2010

CamillaT89

ct skriver:

Og det er noget vrøvl, at f.eks. ordblinde ikke kan gennemføre og blive student - Der er rigtig meget hensyntagen til disse personer også. Såsom ekstra forberedelsestid inden eksaminerne, computere med speak, osv. osv. 

Hvis man VIL, så KAN man, men det kræver, at man arbejder for det, lige som alle andre også skal for at blive studenter!

Anmeld

24. juni 2010

Moar'en

ct skriver:

Jeg er altså ikke enig med dig i at de ikke har tid til ret meget andet ogh det er lektier hverdag i 2-4 timer. Der er altså stadig en del studerende på gymnasierne som har tid til fritidsarbejde. Min svoger er lige blevet færdig med en universitetsuddannelse som meteorolog og han havde også tid til at arbejde ved siden af, og i skal ikke bilde mig ind at det er hårdere at tage en gymnasial uddannelse end en universitets uddannelse.

Anmeld

24. juni 2010

Laulund87

Moar'en skriver:

Jeg er altså ikke enig med dig i at de ikke har tid til ret meget andet ogh det er lektier hverdag i 2-4 timer. Der er altså stadig en del studerende på gymnasierne som har tid til fritidsarbejde. Min svoger er lige blevet færdig med en universitetsuddannelse som meteorolog og han havde også tid til at arbejde ved siden af, og i skal ikke bilde mig ind at det er hårdere at tage en gymnasial uddannelse end en universitets uddannelse.

Min bror har gået på uni og der er ikke mødepligt så han mener det er noget nemmere end gymnasiet. Der er ikke nogle forventninger udover dem man har til sig selv. I gymnasiet er der mødepligt, der er fraværsprocent, du skal vedligeholde dine karakterer gennem alle årene og det er skolen der afgører om man skal op i fuld pensum i både 1.-,2.-, og 3. g.

Så på mange måder er uni nok noget nemmere og der er meget mere frihed. Selvfølgelig er sværhedsgraden noget helt andet i forhold til hvad man læser. 

Men ja lad da endelig de uni. studerende få en hue

Anmeld

24. juni 2010

CamillaT89

Moar'en skriver:

Fritidsarbejde er jo også som regel kun ca. en hverdag i ugen og resten er weekendarbejde. Men jo, den er nu god nok med lektierne. Der er utrolig mange opgaver, der skal skrives og en masse bøger, der skal læses. - Oveni de daglige lektier.

Der er altid nogen, der går mere op i det end andre, men det er nu heller ikke altid, de holder helt til slut

Anmeld

24. juni 2010

CamillaT89

Laulund87 skriver:

Min bror har gået på uni og der er ikke mødepligt så han mener det er noget nemmere end gymnasiet. Der er ikke nogle forventninger udover dem man har til sig selv. I gymnasiet er der mødepligt, der er fraværsprocent, du skal vedligeholde dine karakterer gennem alle årene og det er skolen der afgører om man skal op i fuld pensum i både 1.-,2.-, og 3. g.

Så på mange måder er uni nok noget nemmere og der er meget mere frihed. Selvfølgelig er sværhedsgraden noget helt andet i forhold til hvad man læser. 

Men ja lad da endelig de uni. studerende få en hue

Den har de jo allerede fået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.