Jeg synes virkelig, det er at gøre grin med de rigtige studenter, der har fuldført en gymnasial uddannelse! Og det kan faktisk gøre mig lidt trist at tænke på, hvordan tingene forandrer sig.
Og jeg forstår ikke folk, der siger, at de har knoklet med deres erhvervsuddannelse, og at de lige så meget fortjener huen - Ja, du fortjener da sikkert en hue, men kun hvis du består en studentereksamen. Det har ikke noget som helst at gøre med, at de andre uddannelser ikke er lige så meget værd, men det er princippet i, at det er STUDENTER, der skal have (læs: )STUDENTERhuer, fordi de har bestået en (læs igen: ) STUDENTEReksamen.
En person på gymnasiet har slidt sin røv i laser, lavet lektier 2-4 timer DAGLIGT udover skolentiden i TRE år, hvor der faktisk ikke har været tid til så meget andet. Når huen så kommer på, og SAMTLIGE folk render rundt med samme hue, blot med en anden farve bånd, så ville jeg satme selv føle mig "snydt"! Jeg synes faktisk, det er rigtig respektløst overfor de rigtige studenter!!
Anmeld