Min bror har gået på uni og der er ikke mødepligt så han mener det er noget nemmere end gymnasiet. Der er ikke nogle forventninger udover dem man har til sig selv. I gymnasiet er der mødepligt, der er fraværsprocent, du skal vedligeholde dine karakterer gennem alle årene og det er skolen der afgører om man skal op i fuld pensum i både 1.-,2.-, og 3. g.
Så på mange måder er uni nok noget nemmere og der er meget mere frihed. Selvfølgelig er sværhedsgraden noget helt andet i forhold til hvad man læser.
Men ja lad da endelig de uni. studerende få en hue
Det er rigtig at det ikke er møde pligt, men hvis du ikke møde ret meget op skal du godt nok være rimelig dygtig hvis du skal kunne læse det hele op selv. Samtidig synes jeg ikke stoffet, niveauet og opgaverne er til sammenligning.
Jeg vil så sige jeg er ligeglad med hvem der får en hue på, jeg synes bare at studenterne bliver sat rigtig højt op. Jeg mener at det er hårdt at læse, men jeg mener også at det var hårde før hen (for mindst 10-20 år siden) og det lever gym. studenderne godt på nu (gav det nogen menning
) Altså at de får afvide at det bare er så hårdt for dem, men alle andre udd. ikke får nogen credit.
Anmeld