Studenterhuerne - billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2010

Malene

Der er flere farver end dem de har omtalt i artiklen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

vingummibamse

Hold da op der var godt nok lige nogen flere end dem jeg lige regnede med...

kan ikke rigtig se poniten i at de tekniske uddannelser skal ha hue på...

men ja ja..

jeg vil med glæde vente mine 3 år til jeg kan få min røde hue på hovedet...

Anmeld

24. juni 2010

Svei

Pia. skriver:

He He - Lilla ble .... Griner..... Det burde alle jer Pædadoger som ikke vælger huen tage på den dag I er færdige...

Hi hi...ja, tror også vi er flere der har planer om det...men uha...der er ikke lang tid til synes jeg...jeg vil ikke være voksen og ud og arbejde...

Anmeld

24. juni 2010

FrkLarsen

Jeg har ikke fået hue på men har lige et spørgsmål  

Jeg har set et par stykker rundt omkring i roskilde som har helt sorte studenterhuer på, hvad har de færdiggjort for at få en sort hue? 

Anmeld

24. juni 2010

Pia.

Yrsa skriver:

Hi hi...ja, tror også vi er flere der har planer om det...men uha...der er ikke lang tid til synes jeg...jeg vil ikke være voksen og ud og arbejde...

Hvor langt er der igen .... Er det ved at være tæt på enden... ? troede først det var i 2011 du var færdig, men har nok hørt forkert...

Du bliver en super pædagog - og der skulle være flere som dig ude i de danske institutioner er sikker på at der hvor du kommer hen bliver der gjort en forskel...

Knus.

Anmeld

24. juni 2010

Svei

Det er da også TÆT.... 6 mdr. praktik og så 6 eksamener på 4 mdr. og færdig...kan ikke lige rumme det...

Skal ikke ud i institutioner, det ville virkelig være synd for børn og voksne.... ville kede mig ihjel...bare de 6 mdr. i vuggestue er en KÆMPE og næsten uoverskuelig oopgave....jeg ville være så dårlig inde for børn og unge området som pædagog på gulvet....men jeg må jo finde midt område eller læse videre...

Pia. skriver:

Hvor langt er der igen .... Er det ved at være tæt på enden... ? troede først det var i 2011 du var færdig, men har nok hørt forkert...

Du bliver en super pædagog - og der skulle være flere som dig ude i de danske institutioner er sikker på at der hvor du kommer hen bliver der gjort en forskel...

Knus.

Anmeld

24. juni 2010

Pia.

Yrsa skriver:

Det er da også TÆT.... 6 mdr. praktik og så 6 eksamener på 4 mdr. og færdig...kan ikke lige rumme det...

Skal ikke ud i institutioner, det ville virkelig være synd for børn og voksne.... ville kede mig ihjel...bare de 6 mdr. i vuggestue er en KÆMPE og næsten uoverskuelig oopgave....jeg ville være så dårlig inde for børn og unge området som pædagog på gulvet....men jeg må jo finde midt område eller læse videre...

Så tog jeg ikke helt fejl... Misforstod dig - da du skrev tæt på, troede jeg du mente inde for de næste par uger/mdr. Men ja det går stærkt...

Bliver spændende hvad du ender med at gøre - Du elsker jo at læse, så måske det var muligheden og vejen frem for dig...

Nå nu vil jeg smutte på legepladsen med min søn, som har spurgt en halv time nu....

God dag... Knus Pia.

Anmeld

24. juni 2010

Ida.

FrkLarsen skriver:

Jeg har ikke fået hue på men har lige et spørgsmål  

Jeg har set et par stykker rundt omkring i roskilde som har helt sorte studenterhuer på, hvad har de færdiggjort for at få en sort hue? 

For at få en helt sort hue på skal man være "gammeldags" sproglig student - dvs. du skal have f.eks. latin på højniveau...så de er "bare" studenter, men med nogle bestemte fag - for at kunne fortjene den helt sorte hue...og var faktisk sådan den oprindelige studenterhue så ud:

http://da.wikipedia.org/wiki/Studenterhue

Anmeld

24. juni 2010

FrkLarsen

idamaria83 skriver:

For at få en helt sort hue på skal man være "gammeldags" sproglig student - dvs. du skal have f.eks. latin på højniveau...så de er "bare" studenter, men med nogle bestemte fag - for at kunne fortjene den helt sorte hue...og var faktisk sådan den oprindelige studenterhue så ud:

Så blev jeg det klogere  

Mange tak for svar 

Anmeld

24. juni 2010

L-Mortil3

idamaria83 skriver:

Det er ikke længere korrekt

Det er rigtigt at sådan var det dengang, men nu kan alle vælge en sort hue.

Da vi skulle bestille studenter huer kunne man vælge den alm. hue eller en sort.

Jeg valgte en sort, dels pga. familie traditioner, og dels fordi den signalerer højt gennemsnit.

-----------

Lidt bonus info om den sorte hue

Bare lige lidt historie nu i roder sådan rundt i det, den sorte hue er oprindeligt kun sort fordi de klassisk sproglige(Som var de eneste sproglige i gamle dage) blev studenter om vinteren og huen passer derfor til vinteruniformerne man bar på gymnasierne der var kostskoler. Matematikerne derimod blev studenter om sommeren, og fik derfor en hvid hue til sommeruniformen. Så noget som startede som en praktisk ting, er gået hen og blevet en tradition. Jeg vil ikke forholde mig til hvorvidt en sort studenterhue derfor kun bør bæres af klassisk sproglige. Men det er da svaret på hvorfor den overhoved er sort!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.