idamaria83 skriver:
For at få en helt sort hue på skal man være "gammeldags" sproglig student - dvs. du skal have f.eks. latin på højniveau...så de er "bare" studenter, men med nogle bestemte fag - for at kunne fortjene den helt sorte hue...og var faktisk sådan den oprindelige studenterhue så ud:
http://da.wikipedia.org/wiki/Studenterhue
Det er ikke længere korrekt 
Det er rigtigt at sådan var det dengang, men nu kan alle vælge en sort hue.
Da vi skulle bestille studenter huer kunne man vælge den alm. hue eller en sort.
Jeg valgte en sort, dels pga. familie traditioner, og dels fordi den signalerer højt gennemsnit.
-----------
Lidt bonus info om den sorte hue 
Bare lige lidt historie nu i roder sådan rundt i det, den sorte hue er oprindeligt kun sort fordi de klassisk sproglige(Som var de eneste sproglige i gamle dage) blev studenter om vinteren og huen passer derfor til vinteruniformerne man bar på gymnasierne der var kostskoler. Matematikerne derimod blev studenter om sommeren, og fik derfor en hvid hue til sommeruniformen. Så noget som startede som en praktisk ting, er gået hen og blevet en tradition. Jeg vil ikke forholde mig til hvorvidt en sort studenterhue derfor kun bør bæres af klassisk sproglige. Men det er da svaret på hvorfor den overhoved er sort!! 
Anmeld