Studenterhuerne - billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.771 visninger
64 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

Sara.

Det ikke fordi jeg vil ha man skal diskutere alle huerne igen Faldt bare lige over denne artikel på tv og tænkte der måske var andre der er ligeså meget i tvivl som mig om hvilke huer der hører til hvad...

Så her kan i se et billede af dem.... hver og en og en lillebitte historie...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Sara.

Glemte så at sætte linket på.. FLOT...

her : http://nyhederne.tv2.dk/article/31564411/

Anmeld

24. juni 2010

Ox.

Hooooold da helt op .. jeg kendte kun reelt set kun til de første de viste, men de nederste, der fik jeg da lidt et chok. Der er godt nok kommet mange ..

Anmeld

24. juni 2010

Sara.

Ja der er godt nok mange forskellige

Anmeld

24. juni 2010

Svei

Hvor er det bare for meget...synes det er synd at det er blevet sådan at alle får en hue...øv...

Anmeld

24. juni 2010

Pia.

Yrsa skriver:

Hvor er det bare for meget...synes det er synd at det er blevet sådan at alle får en hue...øv...

Min mor er færdig med sin uddannelse på næste fredag (hun har sidste eksame her tirsdag/onsdag - Hun blev tilbudt at købe en hue som hun kunne få på næste fredag .... Først var hun helt oppe og køre fordi hun havde jo aldrig fået hue på før og det kunne jo vare iii og ååå så fedt med den her hue... Så kom jeg til at sige hvorfor en "fake" hue havde så stor betydning - i mine øjne skulle man IKKE have hue på som SSH'er, og det kunne hun faktisk godt se, så hun droppede huen, men mange fra hendes klasse skal have hue på, næste fredag !!!! Måske er det bare mig, men syntes det her hue helvede tager overhånd og at den mister sin "rigtige" betydning for dem der virkelig fortjener huen ....

Knus Pia, som kun ejer en top hue

Anmeld

24. juni 2010

Svei

Pia. skriver:

Min mor er færdig med sin uddannelse på næste fredag (hun har sidste eksame her tirsdag/onsdag - Hun blev tilbudt at købe en hue som hun kunne få på næste fredag .... Først var hun helt oppe og køre fordi hun havde jo aldrig fået hue på før og det kunne jo vare iii og ååå så fedt med den her hue... Så kom jeg til at sige hvorfor en "fake" hue havde så stor betydning - i mine øjne skulle man IKKE have hue på som SSH'er, og det kunne hun faktisk godt se, så hun droppede huen, men mange fra hendes klasse skal have hue på, næste fredag !!!! Måske er det bare mig, men syntes det her hue helvede tager overhånd og at den mister sin "rigtige" betydning for dem der virkelig fortjener huen ....

Knus Pia, som kun ejer en top hue

Ja, sådan har jeg det også...man kan også få en som pædagog....altså, huerne er til studenter...pædagogerne kan sgu tage en lillable på og majspibe i munden...

Jeg kan godt forstå din mor og dig..

Jeg tror altså også at en tophue er mere funktionel end en af de der huer..

Anmeld

24. juni 2010

Pia.

Yrsa skriver:

Ja, sådan har jeg det også...man kan også få en som pædagog....altså, huerne er til studenter...pædagogerne kan sgu tage en lillable på og majspibe i munden...

Jeg kan godt forstå din mor og dig..

Jeg tror altså også at en tophue er mere funktionel end en af de der huer..

He He - Lilla ble .... Griner..... Det burde alle jer Pædadoger som ikke vælger huen tage på den dag I er færdige...

Anmeld

24. juni 2010

Pia.

Pia. skriver:

He He - Lilla ble .... Griner..... Det burde alle jer Pædadoger som ikke vælger huen tage på den dag I er færdige...

Pædadoger - hvad pokker er det ??? griner ... du ved hvad jeg mener ikk...

Pædagoger...

Anmeld

24. juni 2010

EMS

Oprindeligt skulle studenterhuen vel være et symbol på, at "han" nu havde afsluttet en gymnasiel uddannelse og efterfølgende skulle "studere"videre på Universitetet!? Til at starte med (i 1850'erne) var det mænd, som bar huen sommeren over til ære for hårdt slid, og siden hen (i 1950'erne) kom kvinder også til at bære huen.

Jeg har ikke ondt i *bib* over, at folk uden en gymnasiel uddannelse vælger at bære hue som symbol på en afsluttet uddannelse, men så er det virkeligheden forkert at kalde det for en "studenterhue". Jeg synes bare, det har taget lidt overhånd, og man ved efterhånden ikke, hvilken hue der hører til hvilken uddannelse. Men igen... Det kan ikke hidse mig op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.