Studenterhuerne - billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2010

Sulajma

Pia. skriver:

Min mor er færdig med sin uddannelse på næste fredag (hun har sidste eksame her tirsdag/onsdag - Hun blev tilbudt at købe en hue som hun kunne få på næste fredag .... Først var hun helt oppe og køre fordi hun havde jo aldrig fået hue på før og det kunne jo vare iii og ååå så fedt med den her hue... Så kom jeg til at sige hvorfor en "fake" hue havde så stor betydning - i mine øjne skulle man IKKE have hue på som SSH'er, og det kunne hun faktisk godt se, så hun droppede huen, men mange fra hendes klasse skal have hue på, næste fredag !!!! Måske er det bare mig, men syntes det her hue helvede tager overhånd og at den mister sin "rigtige" betydning for dem der virkelig fortjener huen ....

Knus Pia, som kun ejer en top hue

Øhh hvad er SSH'er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Sulajma

idamaria83 skriver:

For at få en helt sort hue på skal man være "gammeldags" sproglig student - dvs. du skal have f.eks. latin på højniveau...så de er "bare" studenter, men med nogle bestemte fag - for at kunne fortjene den helt sorte hue...og var faktisk sådan den oprindelige studenterhue så ud:

http://da.wikipedia.org/wiki/Studenterhue

Det er så forkert. Den sorte hue er gangske rigtigt den originale hue, men den er til de studenter som har taget 5 A-fag i stedet for 4

Anmeld

24. juni 2010

Sulajma

Line&Liam skriver:

Det har du ret i

Traditionen i min familie går på at har man 4 Højniveau fag eller derover så bestiller man en sort hue.

Så den blev ført videre.

Men du har helt ret, det er at slagte de oprindelige traditioner når man bare kan vælge og vrage, der går sikkert ikke lang tid før man selv må vælge farve bånd, så de "betyder" det samme alle sammen.

ALLE studenter har 4 fag på højniveau = A-fag

For at få den sorte hue, skal der 5 A-fag til

Anmeld

24. juni 2010

Ida.

Sulajma skriver:

Det er så forkert. Den sorte hue er gangske rigtigt den originale hue, men den er til de studenter som har taget 5 A-fag i stedet for 4

Kunne ikke huske detaljerne...det er trods alt 8 år () siden jeg blev student

Anmeld

24. juni 2010

L-Mortil3

Sulajma skriver:

ALLE studenter har 4 fag på højniveau = A-fag

For at få den sorte hue, skal der 5 A-fag til

Det var naturligvis det jeg mente

Se selv JEG kludrer i det

Anmeld

24. juni 2010

L-Mortil3

Line&Liam skriver:

Det var naturligvis det jeg mente

Se selv JEG kludrer i det

Kan se jeg havde 6 A-fag i huen

Anmeld

24. juni 2010

Pia.

Sulajma skriver:

Øhh hvad er SSH'er?

Sosial og Sundhedshjælper SMILER...

Anmeld

24. juni 2010

Pia.

Nadia&Daniel skriver:

Selvom man er 12, 22, 42 og 52 år kan man stadig godt blive såret..

Ja men så kan jeg trygt berolige dig med at her er ingen blevet såret - Man såre vel ikke bevist hinanden... Og jeg kan love dig for at hvis min mor ønskede den hue så havde hun købt den - men hun er glad for i dag  at hendes store datter nåede at stoppe hende i tide... he he...

Kedeligt hvis man ikke må sige sin mening uden folk handler ud fra det.... !!! Jeg svare hende også ærligt hvis hun har købt noget tøj jeg ikke er så vild med - men sådan er jeg nok bare opdraget og vokset op, kunne ikke drømme om at såre nogen med vilje men hvis folk spørg hvad jeg syntes om denne her nye bluse jamen så svare jeg hvad jeg syntes - jeg har bestemt ikke samme smag som min mor, så hun kender mit svar med det meste, men derfor kan den jo godt være smart til min mor og ikke være min smag...

Så bare rolig ingen sårede mennesker her...

Anmeld

24. juni 2010

Sulajma

Pia. skriver:

Sosial og Sundhedshjælper SMILER...

Aha ..

SOSU

Anmeld

24. juni 2010

Pia.

Sulajma skriver:

Aha ..

SOSU

Ja det hed det i gamle dage da jeg tog uddannelsen - men i dag skal de kalde sig SSH'er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.