Advarsel!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Macrolf skriver:

Tag nu lige en slapper, når jeg google det kommer kun den omtalte artikel fra 2008 hvor de skriver om ET barn på 5 måneder der er blevet dårlig.

http://fpn.dk/mad/fodevaresikkerhed/article1536263 .ece

Der er MED GARANTI ingen døde børn pga babymad, så tro mig det ville have været overalt i nyhederne! Ja, der er en MISTANKE om gift i nogen låg men helt ærlig, tag den nu med ro

det er en artikel bragt i denne uge i "ugeskrift for læger" af nogle som har forsket rigtig meget i forgiftningen...

det er ikke ang. episoden for 2 år siden, desværre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

..

Caroline86 skriver:

det er en artikel bragt i denne uge i "ugeskrift for læger" af nogle som har forsket rigtig meget i forgiftningen...

det er ikke ang. episoden for 2 år siden, desværre

Måske men tro mig når jeg siger at HVIS nogen var døde og alvorligt syge, så ville medierne have fået det opsnuset plus at så ville myndighederne allerede være ude med en offentlig advarsel, ingen er jo interesseret i at den slags skal ske med flere end højst nødvendige.

Hvis der er hold i historien så er det da alm logik at det ikke er noget der kun offentliggøres i ugeskrift for læger..

Anmeld

22. juni 2010

Moderator

Macrolf skriver:

Måske men tro mig når jeg siger at HVIS nogen var døde og alvorligt syge, så ville medierne have fået det opsnuset plus at så ville myndighederne allerede være ude med en offentlig advarsel, ingen er jo interesseret i at den slags skal ske med flere end højst nødvendige.

Hvis der er hold i historien så er det da alm logik at det ikke er noget der kun offentliggøres i ugeskrift for læger..

Det skulle bare undre mig MEGET om de opdigter en historie i sådan et tidsskrift

Men som jeg også skrev tidligere kan det sagtens ske at være en storm i et glas vand! Jeg føler bare det er min pligt at videregive den slags informationer når jeg får dem

Anmeld

22. juni 2010

saxa

Caroline86 skriver:

det var flere forskellige mærker, men tror primært det var Hipp og Bauvais (staves det sådan?)... Uhyggeligt, for det er jo primært dem man vælger pga. økologien

Jeg fik bare gåsehud over hele kroppen og var nødt til at bede hende om at stoppe med at fortælle.. alle prøveglas der stod herhjemme røg i skraldespanden MED DET SAMME!

Det er da ikke første gang der er en sag med Hipp babymos? Sys der var noget dengang min datter var lille omkring det også (Har dog aldrig brugt Hipp) Men rystende er det..

Meget bedre at lave maden selv - så ved man hvad der er deri

Anmeld

22. juni 2010

slettet_7530

B&J skriver:

ved du hvad ugeavisen hedder så man kan gå ind og læse om det?? bare glem det jeg fandt den selv

http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article1094974.ece

Anmeld

22. juni 2010

<3

Michala skriver:

Tak for advarslen - har vist også selv et glas stående.

Men jeg undrer mig også over en tekst ved børnemaden i min lokale kvickly. Der står, at fra 1. juli er der et stof i lågene til glasmaden, som bliver forbudt, så derfor kan der være mangel på dem, indtil der bliver produceret nok nye glas med andre låg. Men så er der da lige tilbud på de gamle glas..., altså dem, hvis låg snart bliver forbudt. Mon ikke der er en god årsag til at de bliver forbudt???!!

jo det er bish. A som man mener er hormonforstyrrende ... Nice de sætter det på tilbud så. Men så rammer man jo "kun" de fattiges børn

Anmeld

22. juni 2010

Ayasmor

Caroline86 skriver:

nej, den artikel kan jeg ikke få fat i før i morgen...

Jeg har kode til ugeskrift for læger, så vil da lige ind og læse den artikel du refererer til.. Godt nok er min datter over første-skemadsalder, men hvor er det dog forfærdeligt at det kan ske i danmark..

Anmeld

22. juni 2010

Mira0911

Ayasmor skriver:

Jeg har kode til ugeskrift for læger, så vil da lige ind og læse den artikel du refererer til.. Godt nok er min datter over første-skemadsalder, men hvor er det dog forfærdeligt at det kan ske i danmark..

Giver du et referat?

Anmeld

22. juni 2010

Ayasmor

MoarJ skriver:

Giver du et referat?

har lidt problemer med at finde den pt. men skal nok lige se om jeg kan støve den frem i aften

Anmeld

22. juni 2010

Moderator

Ayasmor skriver:

du må meget gerne lige give lyd herinde når du har læst den, for jeg har tilsyneladende ikke forstået min mor helt rigtigt (siden jeg troede de var i lokalavisen osv )...

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.