Advarsel!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

lisbethita

Caroline86 skriver:

Jeg smider den her i øffen da jeg synes det er vigtig ALLE ser det og giver beskeden videre til dem der kunne have gavn af det!!!!

Jeg talte lige med min mor som har læst en artikel i deres ugeavis.

Flere børn er blevet alvorligt syge, nogle få overlevede ikke, af at spise færdig mos fra glas.

Som de fleste andre forældrepar havde disse forældre modtaget gratis prøver på babymos i diverse babypakker og havde glædet sig til at give det første skemåltid til deres børn. Men glæden ved den nye spændende verden blev hurtigt afløst af frygt, smerte og ødelagte familier. Flere af børnene fik krampeanfald, hjertestop og andre utænkelige komplikationer af skemaden fra glas. Ingen af glasene havde været åbne før, de klikkede som de skulle, var ikke udløbet og intet burde være i vejen. De blev naturligvis sendt til undersøgelse og man fandt BOTULINUMTOKSIN i maden!!!!!!!!!!!!

Jeg er dybt rystet... Mad som man tror man sikkert kan give til sine børn kan ende med at være livsfarligt! Det bekræftede mig bare BIGTIME i vores beslutning om selv at lave al Laura mad selv...

Rådet til alle er: Smid maden ud og vent med at købe nyt til alt er undersøgt og de kender årsagen til forgiftningen.

Sig det endelig videre så det ikke koster flere liv!!!

Mange knus Caroline

P.s. Til dem der ikke ved hvad botulinumtoksin er, er her et link:

http://da.wikipedia.org/wiki/Botulinumtoksin

FØJ DA!!!!! Tak for tippet!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Michala

Tak for advarslen - har vist også selv et glas stående.

Men jeg undrer mig også over en tekst ved børnemaden i min lokale kvickly. Der står, at fra 1. juli er der et stof i lågene til glasmaden, som bliver forbudt, så derfor kan der være mangel på dem, indtil der bliver produceret nok nye glas med andre låg. Men så er der da lige tilbud på de gamle glas..., altså dem, hvis låg snart bliver forbudt. Mon ikke der er en god årsag til at de bliver forbudt???!!

Anmeld

22. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MorTilGustav skriver:

Ville det ikke være i landsdækkende nyheder hvis børn i DK var DØDE af at spise den slags...?

jo, det synes jeg også, men tvivler da på de lyver i den avis

Anmeld

22. juni 2010

Moderator

B&J skriver:

ved du hvad ugeavisen hedder så man kan gå ind og læse om det??

man kan ikke finde det på nettet, har tjekket Ville nemlig have smidt et link... De eneste der har skrevet noget om det på nettet er "ugeskrift for læger" og det må man, som almindelig dødelig, ikke gå ind og læse Min mor gemmer artiklen, så skal jeg nok nærlæse den og opdatere herinde når jeg har fået fingre i den...

Anmeld

22. juni 2010

Findusinde

Caroline86 skriver:

jo, det synes jeg også, men tvivler da på de lyver i den avis

Det undre godt nok også mig rigtig rigtig meget at vi intet har hørt i medierne... Det er jo skrækkeligt!

Jeg har godt hørt det med lågene at der er noget i, og at der derfor vil nok være mangel på glasmad indtil de har fået produceret nok.. Men jeg tror da ikke det kan være det...

Puha, jeg er godt nok lidt hmm, for Laura får glas mad herhjemme i en snæver vending...

Anmeld

22. juni 2010

Moderator

Michala skriver:

Tak for advarslen - har vist også selv et glas stående.

Men jeg undrer mig også over en tekst ved børnemaden i min lokale kvickly. Der står, at fra 1. juli er der et stof i lågene til glasmaden, som bliver forbudt, så derfor kan der være mangel på dem, indtil der bliver produceret nok nye glas med andre låg. Men så er der da lige tilbud på de gamle glas..., altså dem, hvis låg snart bliver forbudt. Mon ikke der er en god årsag til at de bliver forbudt???!!

what!? Det virker da helt i skoven!!!

Anmeld

22. juni 2010

B&J

Caroline86 skriver:

man kan ikke finde det på nettet, har tjekket Ville nemlig have smidt et link... De eneste der har skrevet noget om det på nettet er "ugeskrift for læger" og det må man, som almindelig dødelig, ikke gå ind og læse Min mor gemmer artiklen, så skal jeg nok nærlæse den og opdatere herinde når jeg har fået fingre i den...

fandt lige dette link åhh gud godt jeg ikke har modtaget noget og min dreng ikke er 4mdr i nu

Anmeld

22. juni 2010

Moderator

Findusinde skriver:

Det undre godt nok også mig rigtig rigtig meget at vi intet har hørt i medierne... Det er jo skrækkeligt!

Jeg har godt hørt det med lågene at der er noget i, og at der derfor vil nok være mangel på glasmad indtil de har fået produceret nok.. Men jeg tror da ikke det kan være det...

Puha, jeg er godt nok lidt hmm, for Laura får glas mad herhjemme i en snæver vending...

mon ikke de vil undersøge det nærmere inden de fortæller løs i medierne? Det er jo ikke mere end 2 år siden Hipp blev anklaget for det sidst, og der viste det sig ikke at passe!?

Selvom jeg synes man til hver en tid hellere skal råbe "ulven kommer" en gang for meget end en for lidt

Anmeld

22. juni 2010

Moderator

B&J skriver:

fandt lige dette link åhh gud godt jeg ikke har modtaget noget og min dreng ikke er 4mdr i nu

jeg sidder virkelig med gåsehud over hele kroppen... Jeg kan slet ikke forstå at der ikke er mere kontrol med de ting vi skal give vores børn...

én ting er at Babysam laver en fejl og sender for gammel babymos ud til kunderne i babypakkerne! Det er hvad der kan ske, og forhåbentlig læser alle lige udløbsdatoen alligevel! Men her taler vi altså om glas som fremstår helt efter bogen

Anmeld

22. juni 2010

B&J

Caroline86 skriver:

jeg sidder virkelig med gåsehud over hele kroppen... Jeg kan slet ikke forstå at der ikke er mere kontrol med de ting vi skal give vores børn...

én ting er at Babysam laver en fejl og sender for gammel babymos ud til kunderne i babypakkerne! Det er hvad der kan ske, og forhåbentlig læser alle lige udløbsdatoen alligevel! Men her taler vi altså om glas som fremstår helt efter bogen

det er en gammel avis udskrift fra 2008 øv øv... ville ønske der er en af den nye men det vil sige det har sket før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.