Advarsel!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Ayasmor

Caroline86 skriver:

du må meget gerne lige give lyd herinde når du har læst den, for jeg har tilsyneladende ikke forstået min mor helt rigtigt (siden jeg troede de var i lokalavisen osv )...

Knus

det skal jeg nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

Ufatteligt det kan ske!!

Er SÅ glad for vi altid har lavet ALT Liams mad selv.

Anmeld

22. juni 2010

N&J

Caroline86 skriver:

det var i ugeskrift for læger, og ikke i ugebladet.. mig der havde misforstået hende... de har bragt en konkret historie om en pige der blev syg og beskriver så at det ses oftere end man skulle tro. Advarslen går så på at man skal være opmærksom på denne forgiftning hvis så små børn får symptomerne..

Nu citerede jeg lige dig, men det var egentlig til alles orientering

Bare i orden Caroline.. så det er mere generalt de mener at det kan være i de færdigfabrikerede... kunne bare ikke forstå hvis det var lige nu der var en epidimi og så ingen nyheder om det overhovedet... 

men hvor ville det være nemmere hvis de bare havde to mærker man skulle holde sig fra..  det hele er jo en jungle derude og de fleste mødre kommer nok til at give deres børn færdig mad en gang imellem.. så helt undgås kan det nok ikke.. 

Anmeld

22. juni 2010

Barbamama

Ej hvor er det uhyggeligt! Jeg havde bedt Casper købe noget frugtmos den anden dag. Vi komme det nogle gange i hendes havregrød og så sagde Casper at hylderne i Super Best var tomme, hvilket jeg ikke fattede en skid af men det har sgu da været derfor!!!! Der stod i den ene artikel at butikkerne havde fjernet dem fra hylderne. Til gengæld var de på tilbud i Bilka hvor jeg købte 4 men har endnu ikke åbnet dem. Ud med lortet. Puha jeg har det helt skidt over at jeg har givet hende det....

Anmeld

22. juni 2010

CamillaSoefelt

Caroline86 skriver:

Jeg smider den her i øffen da jeg synes det er vigtig ALLE ser det og giver beskeden videre til dem der kunne have gavn af det!!!!

Jeg talte lige med min mor som har læst en artikel i deres ugeavis.

Flere børn er blevet alvorligt syge, nogle få overlevede ikke, af at spise færdig mos fra glas.

Som de fleste andre forældrepar havde disse forældre modtaget gratis prøver på babymos i diverse babypakker og havde glædet sig til at give det første skemåltid til deres børn. Men glæden ved den nye spændende verden blev hurtigt afløst af frygt, smerte og ødelagte familier. Flere af børnene fik krampeanfald, hjertestop og andre utænkelige komplikationer af skemaden fra glas. Ingen af glasene havde været åbne før, de klikkede som de skulle, var ikke udløbet og intet burde være i vejen. De blev naturligvis sendt til undersøgelse og man fandt BOTULINUMTOKSIN i maden!!!!!!!!!!!!

Jeg er dybt rystet... Mad som man tror man sikkert kan give til sine børn kan ende med at være livsfarligt! Det bekræftede mig bare BIGTIME i vores beslutning om selv at lave al Laura mad selv...

Rådet til alle er: Smid maden ud og vent med at købe nyt til alt er undersøgt og de kender årsagen til forgiftningen.

Sig det endelig videre så det ikke koster flere liv!!!

Mange knus Caroline

P.s. Til dem der ikke ved hvad botulinumtoksin er, er her et link:

http://da.wikipedia.org/wiki/Botulinumtoksin

Ej hvor skræmmende..

Anmeld

22. juni 2010

4xGreve

Caroline86 skriver:

Jeg smider den her i øffen da jeg synes det er vigtig ALLE ser det og giver beskeden videre til dem der kunne have gavn af det!!!!

Jeg talte lige med min mor som har læst en artikel i deres ugeavis.

Flere børn er blevet alvorligt syge, nogle få overlevede ikke, af at spise færdig mos fra glas.

Som de fleste andre forældrepar havde disse forældre modtaget gratis prøver på babymos i diverse babypakker og havde glædet sig til at give det første skemåltid til deres børn. Men glæden ved den nye spændende verden blev hurtigt afløst af frygt, smerte og ødelagte familier. Flere af børnene fik krampeanfald, hjertestop og andre utænkelige komplikationer af skemaden fra glas. Ingen af glasene havde været åbne før, de klikkede som de skulle, var ikke udløbet og intet burde være i vejen. De blev naturligvis sendt til undersøgelse og man fandt BOTULINUMTOKSIN i maden!!!!!!!!!!!!

Jeg er dybt rystet... Mad som man tror man sikkert kan give til sine børn kan ende med at være livsfarligt! Det bekræftede mig bare BIGTIME i vores beslutning om selv at lave al Laura mad selv...

Rådet til alle er: Smid maden ud og vent med at købe nyt til alt er undersøgt og de kender årsagen til forgiftningen.

Sig det endelig videre så det ikke koster flere liv!!!

Mange knus Caroline

P.s. Til dem der ikke ved hvad botulinumtoksin er, er her et link:

http://da.wikipedia.org/wiki/Botulinumtoksin

hvad mærke er der tale om..??

Anmeld

22. juni 2010

CamillaSoefelt

B&J skriver:

ved du hvad ugeavisen hedder så man kan gå ind og læse om det?? bare glem det jeg fandt den selv

http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article1094974.ece

Det vist en gammel artikel du har fundet? Fra 2008..

Anmeld

22. juni 2010

B&J

CamillaSoefelt skriver:

Det vist en gammel artikel du har fundet? Fra 2008..

jep har jeg også skrevet længere hennde og i en anden debat..

Anmeld

22. juni 2010

CamillaSoefelt

B&J skriver:

jep har jeg også skrevet længere hennde og i en anden debat..

Så jeg godt lige da jeg læste videre, hehe..

Anmeld

22. juni 2010

B&J

CamillaSoefelt skriver:

Så jeg godt lige da jeg læste videre, hehe..

hihihhi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.