Advarsel!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2010

Bondepigen

ivfmarie skriver:

det er også en gammel sag, fra oktober 09. Stadig om botulisme dog.

Ok, læste heller ikke det hele... så bare der stod 2010...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Barbamama

Jeg spurgte i min super best hvorfor de havde fjernet al baby-mosen (undtagen det mærke der hedder Semper) og hun fortalte mig at de havde fået en skrivelse hvor der stod at de om 14 dage () skulle fjerne al mos fra Nestle og Hipp for der var noget farligt i låget. De havde så valgt at fjerne det fra hylderne med det samme. Det er sgu da også åndssvagt at skrive at de først skal fjerne det om 14 dage. Hallo, hvis de mener det er farligt skal det sgu da væk med det samme. Bilka har så valgt at sætte lortet på tilbud!

Anmeld

28. juni 2010

Halbschön

Hej,

jeg kan ikke huske om der nogensinde blev opdateret omkring den artikel der var i Ugeskrift for læger?? Hvis ikke så har jeg lige læst artiklen, da jeg har adgang dertil..

I den artikel står der ingenting omkring babymad.. Der står blot noget om hvad sygdommen er for noget, og hvad læger skal gøre rent praktisk, hvis de oplever nogle patienter med det...

Der står desuden at den hyppigste årsag til det, er hvis børn under 1 år får honning.. Så udfra dette burde vi kunne tage det helt roligt ;-)

Anmeld

28. juni 2010

Stumpen

Jeg synes faktisk det er lidt "sjovt", men nede i vores brugs har de også taget alle glas af hylderne pga en eller anden bestemmelse om at et bestemt ting ikk elængere må forekomme, men at dette ikke er sundhedsskadeligt  Men andre butikker siger at det er farligt...

Anmeld

28. juni 2010

JemKem

Kvickly i Ribe havde taget ALLE glas ned af hylderne og sat en seddel op. De skrev at der er lavet ny lovgivning om at det er forbudt nu med de stoffer i og det pt. findes i alle lågene i babymad på glas! Der findes ingen mærker i DK som ikke har det...

Og mener at der stod at stoffet var bisphenol i.

Anmeld

28. juni 2010

Stumpen

JemKem skriver:

Kvickly i Ribe havde taget ALLE glas ned af hylderne og sat en seddel op. De skrev at der er lavet ny lovgivning om at det er forbudt nu med de stoffer i og det pt. findes i alle lågene i babymad på glas! Der findes ingen mærker i DK som ikke har det...

jeg tænker så lidt, er det så også i champignonglasene, rødbedeglasene, kødsovsglasene osv osv?? Det er vel også glas, som børn får mad fra før eller siden....

Anmeld

29. juni 2010

MorTilGustav

Stumpen skriver:

jeg tænker så lidt, er det så også i champignonglasene, rødbedeglasene, kødsovsglasene osv osv?? Det er vel også glas, som børn får mad fra før eller siden....

Ja, det var sgu et godt spørgsmål..!

Anmeld

29. juni 2010

millesofie

ja hvad men alle de andre glas feks æblemos

det får tinke altid når vi besøger oldemor øv hvor er det bare at de kan finde på sådan noget

Anmeld

30. juni 2010

Michael healer

Stumpen skriver:

Hej

Her står der lidt mere om det du spørger til

http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article1363183.ece

Så du har helt ret, dette findes i mange ting, som indholder mad og drikkevare, dette er også grunden til, at vi selv er gået over til at købe " den sunde drikkedunk" som kan købes på apoteket, utroligt at det er tilladt at putte gift i ting som indholder mad og drikkevare

mvh Michael

Anmeld

30. juni 2010

Maise

Caroline86 skriver:

det var flere forskellige mærker, men tror primært det var Hipp og Bauvais (staves det sådan?)... Uhyggeligt, for det er jo primært dem man vælger pga. økologien

Jeg fik bare gåsehud over hele kroppen og var nødt til at bede hende om at stoppe med at fortælle.. alle prøveglas der stod herhjemme røg i skraldespanden MED DET SAMME!

hvad med nestle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.