Advarsel!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Bondepigen

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Mira0911

HVA  Blev det til med den artikel???

Anmeld

23. juni 2010

Mette Nexø

Nessle mos på glas skal fjernes fra butikkerne inden 1/7-2010 fordi der er noget kræft fremkaldende i lågene, læst på eb.dk

Anmeld

23. juni 2010

JustAnotherName

I vores butik stod det også som at der var tomme hylder, fordi de skulle skifte et "indhold" ud (lød til at det var glasset og ikke indholdet, det var galt med?), og så ville de komme igen med nyt udseende snarrest..... 

Hvis der er noget "fy-fy" i selve mosen, så ville de da aldrig få lov til at komme igen med varen! 

Anmeld

23. juni 2010

ivfmarie

bondepigen skriver:

Jeg kunne godt finde noget for 2010, men det var i USA....

http://www.robertreeveslaw.com/blog/california-company-recalls-baby-food-contaminated-by-botulinumtoxin

det er også en gammel sag, fra oktober 09. Stadig om botulisme dog.

Anmeld

23. juni 2010

Na-Wi

trine3112 skriver:

Stod der noget i artiklen om, hvilket mærke babymos det drejede sig om?

Ubehagelig ting at proppe i maden

/Trine

I min SuperBest har de fjernet ALT glas mad fra hylderne både det ene og det andet mærke..

Anmeld

23. juni 2010

ann-kristina

Hej

Rolig nu alle sammen...

Nu har jeg læst "Ugeskrift for læger" , har lige fået det i postkassen. Det der er i bladet i denne uge er en artikel om en sag der er fra 2008 eller 2009 (artiklen er skrevet i 2009). Her beskriver man en historie om en lille pige der bliver indlagt fordi hun er syg og slap. Efter flere undersøgelser finder man ud af at hun har fået botulisme. Hun bliver behandlet og får det hurtigt godt igen. Man mistænker et glas med børnemad (og ja det var et gratis prøveglas), fordi mor havde bemærket at det lugtede underligt. Det bliver dog aldrig bekræftet at det var årsagen, da glasset for længst var smidt ud.

Endviderer står der at det var første gang siden 1976, at man har set det i DK. Så der er altså INGEN GRUND TIL PANIK.

Fortsat god Skt Hans aften

Anmeld

23. juni 2010

line melias mor

jeg er helt fra den lige nu. vores datter har tit fået en masse færdiglavet mad fra glas og det er de forskellige mærker i omtaler. nu er vi så begyndt at lave det selv men har ikke oplevet mad der er væk fra hylderne? opdatering taaaaak

Anmeld

23. juni 2010

Amelia<3

trine3112 skriver:

Stod der noget i artiklen om, hvilket mærke babymos det drejede sig om?

Ubehagelig ting at proppe i maden

/Trine

Det har fundet det i alle mos i glas. Så skal man holde sig fra alle mærker.

Anmeld

23. juni 2010

Vial

ann-kristina skriver:

Hej

Rolig nu alle sammen...

Nu har jeg læst "Ugeskrift for læger" , har lige fået det i postkassen. Det der er i bladet i denne uge er en artikel om en sag der er fra 2008 eller 2009 (artiklen er skrevet i 2009). Her beskriver man en historie om en lille pige der bliver indlagt fordi hun er syg og slap. Efter flere undersøgelser finder man ud af at hun har fået botulisme. Hun bliver behandlet og får det hurtigt godt igen. Man mistænker et glas med børnemad (og ja det var et gratis prøveglas), fordi mor havde bemærket at det lugtede underligt. Det bliver dog aldrig bekræftet at det var årsagen, da glasset for længst var smidt ud.

Endviderer står der at det var første gang siden 1976, at man har set det i DK. Så der er altså INGEN GRUND TIL PANIK.

Fortsat god Skt Hans aften

Tænkte nok at det var en storm i et glas... babymos!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.