Jamen jeg har været der - og er der for så vidt stadig. Jeg var da nyforelsket i min lille søn da han kom ud, men egentlig mest chokeret - det hele var bare SÅ uvirkeligt de første mange uger - og SÅ kom kolikken...Så kærligheden havde sgu trange kår lige først.
Måske kan I huske at jeg skrev den her tråd om hvor overvældet jeg følte mig... Jeg synes det er blevet MEGET bedre, selvom kolikken faktisk blev værre og værre og først nu er begyndt at fortage sig en smule.
Jeg er stadig ikke der hvor mit liv passer på de forestillinger jeg havde om hvordan det ville være at være mor. Langt fra, og jeg tror aldrig det bliver sådan, men jeg føler at jeg så småt begynder at acceptere at vi ikke skal ligge hele sommeren på et vattæppe i parken og glo forelsket på vores søn, og at jeg ikke skal tilbringe formiddagene på byens udecafeer med skattebassen sødt sovende i barnevognen, mens jeg sidder og sipper latte i en dyb snak med bedsteveninderne... 
(Herregud hvor kan man være naiv!!!)
Til gengæld havde jeg så overhovedet ikke kalkuleret med hvor helt og aldeles VIDUNDERLIGT det er at sidde med ham i armene når han sover eller bare er stille - selvom man for 5 minutter siden var klar til at proppe ham tilbage hvor han kom fra... Hvor meget de første smil betyder - det er da helt ufatteligt og surrealistisk hvor længe man kan overleve på en lille smilegrimasse - DET havde jeg ingen anelse om... De små bitte ting kommer til at betyde ALT, for man har bare ikke ret meget at varme sig ved de tidspunkter hvor man selv er i emotionelt granatchok, søvndepraveret, usoigneret og grådlabil med ømme snipper, manden er en morgensur, egoistisk spasser og ungen er et bøvse-, prutte- og skrigehelvede af en anden verden 
Knus til jer alle sammen, både jer der ved det bliver bedre og jer der stadig har til gode at finde ud af det!
Rosa
Anmeld