Børnechecken afgøres idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
roenlund skriver:

Det lyder jo rigtig nemt

Hos os har vi intet gjort for at få børnepenge.. Her kom de bare ind på kontoen.. (Hvis det er de alm børnepenge i taler m )

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

Pige2009

s.tina skriver:

Hos os har vi intet gjort for at få børnepenge.. Her kom de bare ind på kontoen.. (Hvis det er de alm børnepenge i taler m )

OK. Det må være mit tillæg jeg søgte om så Ellers kan det måske være forskelligt fra kommune til kommune.

Anmeld

31. maj 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Baagøe skriver:

OK. Det må være mit tillæg jeg søgte om så Ellers kan det måske være forskelligt fra kommune til kommune.

Jeg tror det er det når man er alene du har søgt om.. For ingen jeg kender har søgt om de alm.

Men det er skisme heller ikke til at finde rundt i alle de ting man skal og ikke skal

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

31. maj 2010

Pige2009

s.tina skriver:

Jeg tror det er det når man er alene du har søgt om.. For ingen jeg kender har søgt om de alm.

Men det er skisme heller ikke til at finde rundt i alle de ting man skal og ikke skal

Jeps Tjekkede det lige

Anmeld

31. maj 2010

Fru Dinesen

Puuhhaaaa kan slet ik finde ud af hvordan man lige regner det ud hvor meget man så vil få frem over , nogle der kan hjælpe???  ..... 

Vi har Bebs der bliver født januar 

Amalie på 2 

og Marcus på 5 

hvor meget vil vi få ???? 

Knusssssssssss Linda

Anmeld

31. maj 2010

Svei

Linda cecilie liljeqvist Dinesen skriver:

Puuhhaaaa kan slet ik finde ud af hvordan man lige regner det ud hvor meget man så vil få frem over , nogle der kan hjælpe???  ..... 

Vi har Bebs der bliver født januar 

Amalie på 2 

og Marcus på 5 

hvor meget vil vi få ???? 

Knusssssssssss Linda

http://www.skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/1294.html

Her er taksterne og så kan du jo regne på det...

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

Baagøe skriver:

Så er dagen kommet, hvor Folketinget skal stemme om, hvorvidt Børnechecken skal nedsættes eller ej, om dagpengeperiode skal nedsættes fra 4 til 2 år osv..

Det bliver spændende at følge, hvad det endelige resultat bliver.

Hvad tror I?

K.h. Linda

Hej - jeg har lavet en lille udregning som skræmmer mig:

Jeg har regnet PIA k´s fine spareplan efter ved at trække tal i statestikker om børnefamilier osv og regne gennemsnit-BFY ud for alle børn. Det er selvfølgelig ikke nøjagtige tal, men det giver et udmærket billede af, at tingene fordeler sig helt skævt.

I gennemsnit vil vi i Danmark spare ialt 1.614.068.625 kr (1,6 milliarder) ved spareplan om BFY.

Der er ialt ca. 615.201 børnefamilier til at betale.

Heraf er der ca 90.035 familier med 3 børn,
15.908 familier med 4 børn og
4678 familier med 5 børn eller derover.
Det er altså ialt ca 110.621 børnefamilier, som bliver hårdt ramt (de skal betale ca. gns. kr. 20.412 pr. år, hvilket svarer til ca. gns. 2000 kr. pr md.),
og alle familierne i denne gruppe skal tilsammen betale et beløb på ialt kr. 1.075.545.286 (næsten 1,1 milliard) af den samlede besparelse.

Modsat er der
213.342 familier med 1 barn
273.238 familier med 2 børn
Det er ialt i denne gruppe ca 486.580 børnefamilier, som bliver knap så hårdt ramt (de skal "blot" betale 5% af BFY, hvilket svarer til ca i gns. kr. 682,- pr. barn pr. år, altså 57 kr. pr måned pr. barn)
Familierne skal tilsammen betale et beløb på ialt ca. kr. 538.523.294,- (538 millioner) af den samlede besparelse.

Mine udregning siger, at hvis man blot havde bedt alle børnefamilier om at betale 15% af BFY pr. barn, ville det i gennemsnit være en besparelse på kr. 2077 pr. barn pr. år (altså ca. 173 kr. pr barn pr. md).

Det kunne samlet give en besparelse på ialt ca. kr. 2.320.278.624 (lidt over 2,3 milliarder). Altså over 700 millioner kr. mere end den nuværende spareplan giver. Og denne ville oven i købet være mere retfærdig.

Jeg kan ikke se andet end at denne besparelse på BFY er fuldstændig hen i vejret..............

Anmeld

31. maj 2010

Pige2009

MetteMorTil3 skriver:

Hej - jeg har lavet en lille udregning som skræmmer mig:

Jeg har regnet PIA k´s fine spareplan efter ved at trække tal i statestikker om børnefamilier osv og regne gennemsnit-BFY ud for alle børn. Det er selvfølgelig ikke nøjagtige tal, men det giver et udmærket billede af, at tingene fordeler sig helt skævt.

I gennemsnit vil vi i Danmark spare ialt 1.614.068.625 kr (1,6 milliarder) ved spareplan om BFY.

Der er ialt ca. 615.201 børnefamilier til at betale.

Heraf er der ca 90.035 familier med 3 børn,
15.908 familier med 4 børn og
4678 familier med 5 børn eller derover.
Det er altså ialt ca 110.621 børnefamilier, som bliver hårdt ramt (de skal betale ca. gns. kr. 20.412 pr. år, hvilket svarer til ca. gns. 2000 kr. pr md.),
og alle familierne i denne gruppe skal tilsammen betale et beløb på ialt kr. 1.075.545.286 (næsten 1,1 milliard) af den samlede besparelse.

Modsat er der
213.342 familier med 1 barn
273.238 familier med 2 børn
Det er ialt i denne gruppe ca 486.580 børnefamilier, som bliver knap så hårdt ramt (de skal "blot" betale 5% af BFY, hvilket svarer til ca i gns. kr. 682,- pr. barn pr. år, altså 57 kr. pr måned pr. barn)
Familierne skal tilsammen betale et beløb på ialt ca. kr. 538.523.294,- (538 millioner) af den samlede besparelse.

Mine udregning siger, at hvis man blot havde bedt alle børnefamilier om at betale 15% af BFY pr. barn, ville det i gennemsnit være en besparelse på kr. 2077 pr. barn pr. år (altså ca. 173 kr. pr barn pr. md).

Det kunne samlet give en besparelse på ialt ca. kr. 2.320.278.624 (lidt over 2,3 milliarder). Altså over 700 millioner kr. mere end den nuværende spareplan giver. Og denne ville oven i købet være mere retfærdig.

Jeg kan ikke se andet end at denne besparelse på BFY er fuldstændig hen i vejret..............

Ja, Pias planer er nu snu, men rammer ikke kun dem det er tiltænkt.

Jeg ville gerne have gået 15% ned i BFY

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

Baagøe skriver:

Ja, Pias planer er nu snu, men rammer ikke kun dem det er tiltænkt.

Jeg ville gerne have gået 15% ned i BFY

ja det ville jeg da også med glæde gøre. Det ville de fleste garanteret.
Vi skal af med ca. 21,5% af BFY i 2011 - det er meget set i forhold til at størstedelen af de danske familier  ( næsten 5/6 af børnefamilierne) kun skal af med de 5 %.......  Men det er selvfølgelig bedre end de 46% som vi oprindelig skulle have været af med, hvis spareplanen ikke var blevet justeret lidt. Så man må jo være lidt taknemmelig.....

Sikke noget altså......

Jeg mangler noget seriøs journalistik i TV omkring økonomiske udregninger på spareplanen - det er virkelig ikke svært at lave sådan et gennemsnitsbillede af spareplanen som jeg har lavet. Den er ikke nøjagtig, men giver billedet af hvor "retfærdig" planen er skruet sammen (læs ikke-retfærdig).

Anmeld

31. maj 2010

Pige2009

MetteMorTil3 skriver:

ja det ville jeg da også med glæde gøre. Det ville de fleste garanteret.
Vi skal af med ca. 21,5% af BFY i 2011 - det er meget set i forhold til at størstedelen af de danske familier  ( næsten 5/6 af børnefamilierne) kun skal af med de 5 %.......  Men det er selvfølgelig bedre end de 46% som vi oprindelig skulle have været af med, hvis spareplanen ikke var blevet justeret lidt. Så man må jo være lidt taknemmelig.....

Sikke noget altså......

Jeg mangler noget seriøs journalistik i TV omkring økonomiske udregninger på spareplanen - det er virkelig ikke svært at lave sådan et gennemsnitsbillede af spareplanen som jeg har lavet. Den er ikke nøjagtig, men giver billedet af hvor "retfærdig" planen er skruet sammen (læs ikke-retfærdig).

Journalister er nogle dovne hunde. Jeg synes da du skulle tage og skrive et læserbrev til Politikken eller Berlingske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.