Børnechecken afgøres idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2010

Svei

Line&Liam skriver:

Synes det er skønt at alle skal skære, men det er dog stadig skævt, for min skyld kunne de helt fjerne BFY og alle administrationsomkostninger omkring det, og så lave institutionspladser gratis, jeg tror at ALT det de kunne spare i administrations mht. inddrivelse og udbetaling, kunne gøre det lige op med de besparelser der skulle gøres!

Mvh Line, som når hun bliver "gammel", gerne skulle have 4 unger

Drt synes jeg ville være så skidt en løsning....mest fordi børn bestemt ikke bliver billigere når de er over 9 år og måske især i den alder har brug for at kunne få bare lidt det samme som alle de andre får.

Og så ville det for mange lavtlønnede og enlige jo være rigtig dyrt da de får betalt pasning eller delvis betalt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

L-Mortil3

Yrsa skriver:

Drt synes jeg ville være så skidt en løsning....mest fordi børn bestemt ikke bliver billigere når de er over 9 år og måske især i den alder har brug for at kunne få bare lidt det samme som alle de andre får.

Og så ville det for mange lavtlønnede og enlige jo være rigtig dyrt da de får betalt pasning eller delvis betalt.

Ja det er selvf. rigtig at jo ældre de er, jo mere er der at skrabe penge fra til

Jeg havde ikke lige tænkt på at lavtlønnede og enlige fik noget af det betalt (Så meget for at se ud over sin egen næse ).

Men jeg tror nu stadig det ville være en god ide, såfremt at lad os sige, ungdomsklub måske også var indbegrebet af gratis "institution", så har de om ikke andet også lidt der sker...

Jeg ved det sku ikke Synes bare det er synd planen stadig er skæv, men jeg synes så heller ikke at vi bør klage alt for meget, det er da helt utroligt at vi rent faktisk får penge for at producere børn Omend pengene slet ikke står mål med udgifterne.

Anmeld

1. juni 2010

DK

Ihhh hvor er vi HELDIGE at vi får RET mange penge bare fordi vi har/får et barn!

Hvor er jeg glad for at jeg ikke bor i de 98% af lande i verden der ikke har denne ordning! Derudover kan mit barn gå super billigt i institution, og gratis tage en uddannelse, og ovenikøbet få SU for det imens!

Weee hvor er vi heldige!!!

Anmeld

1. juni 2010

Svei

Line&Liam skriver:

Ja det er selvf. rigtig at jo ældre de er, jo mere er der at skrabe penge fra til

Jeg havde ikke lige tænkt på at lavtlønnede og enlige fik noget af det betalt (Så meget for at se ud over sin egen næse ).

Men jeg tror nu stadig det ville være en god ide, såfremt at lad os sige, ungdomsklub måske også var indbegrebet af gratis "institution", så har de om ikke andet også lidt der sker...

Jeg ved det sku ikke Synes bare det er synd planen stadig er skæv, men jeg synes så heller ikke at vi bør klage alt for meget, det er da helt utroligt at vi rent faktisk får penge for at producere børn Omend pengene slet ikke står mål med udgifterne.

Er helt enig i at det er skævt....jeg kan stadig ikke forstå de ikke trækker det over skatten for alle.

De fleste børn går ikke i noget efter 3 klasse, men ja, så er der så meget andet der koster...feks mad...hold op hvor de spiser...

Anmeld

1. juni 2010

Svei

DK skriver:

Ihhh hvor er vi HELDIGE at vi får RET mange penge bare fordi vi har/får et barn!

Hvor er jeg glad for at jeg ikke bor i de 98% af lande i verden der ikke har denne ordning! Derudover kan mit barn gå super billigt i institution, og gratis tage en uddannelse, og ovenikøbet få SU for det imens!

Weee hvor er vi heldige!!!

Ja, så pyt da med det er de svage vi rammer for de svage har det jo stadig meget bedre end dem i ulandene....hmm...synes du det er sammenligneligt...

Anmeld

1. juni 2010

lonemus

Line&Liam skriver:

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at de burde afskaffe BFY helt og netop gøre inst. pladserne gratis for ALLE. Jeg syntes det er meget skævt, at det kun er de enlige der ingenting skal betale - sorry, men det syntes jeg heller ikke er rimeligt.

Og for pokker hvor er jeg træt af denne rig/fattig opdeling af den danske befolkning. Sådan noget sludder, der findes sgu ikke mange rige i dagens danmark mere. Alle skal betale, ingen skal slippe.

Lone

Anmeld

1. juni 2010

Svei

lonemus skriver:

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at de burde afskaffe BFY helt og netop gøre inst. pladserne gratis for ALLE. Jeg syntes det er meget skævt, at det kun er de enlige der ingenting skal betale - sorry, men det syntes jeg heller ikke er rimeligt.

Og for pokker hvor er jeg træt af denne rig/fattig opdeling af den danske befolkning. Sådan noget sludder, der findes sgu ikke mange rige i dagens danmark mere. Alle skal betale, ingen skal slippe.

Lone

Men det handler jo IKKE om de enlige...ALLE kan få tilskud til institution...alle...det eneste enlige får som andre ikke kan få er 1200kr pr barn hver 3 måned og intet udover.

Hvis der er noget jeg er træt af er det den fordom som der er omkring enlige og deres tilskud...øv...

Anmeld

1. juni 2010

Liv.G

Ja det bliver spændende. Jeg håber de opgiver planerne pga det press de har fået..

Anmeld

1. juni 2010

lonemus

Liv.G skriver:

Ja det bliver spændende. Jeg håber de opgiver planerne pga det press de har fået..

Jamen blev det ikke endeligt vedtaget i går??? Eller har jeg misforstået noget??

Anmeld

1. juni 2010

Pige2009

lonemus skriver:

Jamen blev det ikke endeligt vedtaget i går??? Eller har jeg misforstået noget??

Jo, og indlægget blev også lavet igår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.