Børnechecken afgøres idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2010

Sofia

DK skriver:

Ihhh hvor er vi HELDIGE at vi får RET mange penge bare fordi vi har/får et barn!

Hvor er jeg glad for at jeg ikke bor i de 98% af lande i verden der ikke har denne ordning! Derudover kan mit barn gå super billigt i institution, og gratis tage en uddannelse, og ovenikøbet få SU for det imens!

Weee hvor er vi heldige!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

DK

Ja, så pyt da med det er de svage vi rammer for de svage har det jo stadig meget bedre end dem i ulandene....hmm...synes du det er sammenligneligt...

Jeg sammenligner ikke med ulandene. Jeg sammenligner med de fleste lande i europa. Dem vi plejer at sammenligne os med!

Derudover så MÅ i da indrømme at vi er super heldige at vi overhovedet får børnepenge!!! Altså det er da ikke en menneskeret at få børnepenge. Det er da et kæmpe privilegium!

Anmeld

1. juni 2010

trunte89

DK skriver:

Ihhh hvor er vi HELDIGE at vi får RET mange penge bare fordi vi har/får et barn!

Hvor er jeg glad for at jeg ikke bor i de 98% af lande i verden der ikke har denne ordning! Derudover kan mit barn gå super billigt i institution, og gratis tage en uddannelse, og ovenikøbet få SU for det imens!

Anmeld

1. juni 2010

Svei

DK skriver:

Jeg sammenligner ikke med ulandene. Jeg sammenligner med de fleste lande i europa. Dem vi plejer at sammenligne os med!

Derudover så MÅ i da indrømme at vi er super heldige at vi overhovedet får børnepenge!!! Altså det er da ikke en menneskeret at få børnepenge. Det er da et kæmpe privilegium!

Ja, vi er da...men kan ikke forstå dem med to og et barn skal være mere heldige end andre.

Anmeld

1. juni 2010

N&J

Baagøe skriver:

Forståeligt Men de 5% er heldigvis kun godt 200 kr....

Ja... men jeg vil så gerne undgå sulån, så alle penge tæller med.. men selvfølgelig kan de 5% undværes, det ville være værre med 15%

Anmeld

1. juni 2010

MoarTil4

DK skriver:

Ja vi får meget her i DK - der er jo befordringsfradrag, rentefradrag, fagforening/a-kassefradrag, fradrag for pensionsopsparing osv osv. For ikke at tale om at vi får lavet veje, skoler, kan gå gratis til læge og i øvrigt kan inkassere en pension når vi når en bestemt alder uanset hvad vi i øvrigt eller har af opsparede midler.

Dette kaldes et VELFÆRDSSAMFUND, og det er DK kendt for. Og det er bl.a. derfor vi betaler så meget i skat (en del borgere i samfundet  synes desværre de ikke behøver, så de arbejder sort istedet).

Vi er primært alle lige i samfundet - bliver vi syge kan vi få behandling, får vi børn er der skoler, køber vi bil er der veje at køre på...etc...

Jeg har lavet en gennemsnitsberegning på at den største besparelse på BFY kommer til at ligge på de familie med flest børn. ca. 615.000 børnefamilier er der til at betale besparelsen..... heraf er det næsten de 110.000 (1/6 af børnefamilierne) som rammer loftet - altså typisk børnefamilier med 3 mindre børn og derover.

Der findes i følge Danmarks statistik
ca. 16.000 børnefamilier, som har 4 børn, og
ca. 4500 børnefamilier som har 5 børn eller derover.

Det er disse ca. 20.000 børnefamilier, som bliver ABSOLUT hårdest ramt. Hvorfor skal man have størstedelen af besparelse hjem fra dem?

Vores private eksempel i 2011 (med 4 børn) er, at vi mister ca. 1500 kr. pr måned. Det er altså 375 kr. pr. barn i gennemsnit, vi bliver besparet.

Til sammenligning skal vores naboer med et barn på 3 år af med kr. 54 kr. pr måned. Den anden nabo med et barn på 10 år skal bespares 41 kr. pr måned.

Hvor er rimeligheden i det????? Vi er nogle få - ca 20000 børnefamilier som pt. føler os mindre heldige. Og de 4500 børnefamilier som har 5 børn eller derover, må virkelig føle sig jagtet - men det er vist også PIA K´s mening.

Vi bør skamme os over en regering, som laver så stor forskelsbehandling på børnefamilierne - det er det som hele sagen drejer sig om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.