Børnechecken afgøres idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2010

Svei

MetteMorTil3 skriver:

ja det ville jeg da også med glæde gøre. Det ville de fleste garanteret.
Vi skal af med ca. 21,5% af BFY i 2011 - det er meget set i forhold til at størstedelen af de danske familier  ( næsten 5/6 af børnefamilierne) kun skal af med de 5 %.......  Men det er selvfølgelig bedre end de 46% som vi oprindelig skulle have været af med, hvis spareplanen ikke var blevet justeret lidt. Så man må jo være lidt taknemmelig.....

Sikke noget altså......

Jeg mangler noget seriøs journalistik i TV omkring økonomiske udregninger på spareplanen - det er virkelig ikke svært at lave sådan et gennemsnitsbillede af spareplanen som jeg har lavet. Den er ikke nøjagtig, men giver billedet af hvor "retfærdig" planen er skruet sammen (læs ikke-retfærdig).

Jeg betalte også meget gerne 15 % hvis vi alle var lige...lige nu ser det ud til jeg mister 1500kr mod omkring 5000kr før, men altså, det ændrer jo ikke en pind ved uretfærdigheden i at kun nogle rammes hårdt og andre let.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

MoarTil4

Baagøe skriver:

Journalister er nogle dovne hunde. Jeg synes da du skulle tage og skrive et læserbrev til Politikken eller Berlingske

er igang - men til børsen godt nok. Og Helle Thorning - hun må for min skyld meget gerne fremlægge denne problemstilling i medierne.....

Anmeld

31. maj 2010

N&J

Baagøe skriver:

Ja, Pias planer er nu snu, men rammer ikke kun dem det er tiltænkt.

Jeg ville gerne have gået 15% ned i BFY

Det ville jeg helst ikke før jeg er færdig med at studere...  

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

Yrsa skriver:

Jeg betalte også meget gerne 15 % hvis vi alle var lige...lige nu ser det ud til jeg mister 1500kr mod omkring 5000kr før, men altså, det ændrer jo ikke en pind ved uretfærdigheden i at kun nogle rammes hårdt og andre let.

ja der er helt sikkert mange som får glæde af at de har hævet loftet.

Men næ .... det ændrer desværre ikke ved at spareplanen principielt er meget ulige for børnefamilierne (ca. 1/6 del betaler den største regning).

Min familie skal nok klare sig selvom vi mister mange penge - men min tro på et retfærdigt velfærdssamfund bliver svært at deale med.....

Anmeld

31. maj 2010

Pige2009

N&J skriver:

Forståeligt Men de 5% er heldigvis kun godt 200 kr....

Anmeld

31. maj 2010

tumle81

Yrsa skriver:

Ja, ved det her tiltag der gik flere familier fri...eller mere fri, altså alle dem med tre børn.

Jeg synes det er helt skævt at der forskelsbehandles....så giv et beløb til hvert barn lige meget alder fra 0-18 år og slut færdig.

Jeg har 3 børn og går altså ikke fri!!!

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

tumle81 skriver:

nej alle børnefamilier som skulle have haft en ydelse på over 8.700 kr kommer til at mærke besparelserne. Det er typisk familier med mere end 2 børn i hustanden.

Jeg tror faktisk kun at børnefamilier med 3 børn i aldersgruppen 7-17 år går helt fri. De vil typisk få 32-33.000 kr. pr. år og dermed rammer de ikke loftet.

Ud af ialt ca. 615.000 børnefamilier i Danmark er der
ca 90.000 familier med 3 børn,
16.000 familier med 4 børn og
4600 familier med 5 børn eller derover.

Ialt er der så ca. 110.000 familier som rammes ekstra hårdt - det er disse familier som skal hente de 1,1 milliard hjem ud af spareplanen, som gerne ialt skulle give 1,6 milliard. Jeg har tidligere i dette indlæg lavet en længere beregning, som viser en meget skæv spareplan.

Anmeld

1. juni 2010

4xGreve

N&J skriver:

Uh det vil jeg godt nok heller ikke.. lige pt. er jeg godt nok på kontanthjælp men hvis børnepengene falder yderliger så vil en uddannelse frem i tiden være helt uoverskueligt da børnepengene jo hjælpe med at Daniella får de ting hun har brug for, de kan ikke undværes i vores familie...

Anmeld

1. juni 2010

Svei

tumle81 skriver:

Nej, men du rammes jo altså ikke så hårdt som før....og slet ikke om et par år når børnene er større...det gør dme med fire fem skes børn jo i meget større grad.

Anmeld

1. juni 2010

L-Mortil3

Synes det er skønt at alle skal skære, men det er dog stadig skævt, for min skyld kunne de helt fjerne BFY og alle administrationsomkostninger omkring det, og så lave institutionspladser gratis, jeg tror at ALT det de kunne spare i administrations mht. inddrivelse og udbetaling, kunne gøre det lige op med de besparelser der skulle gøres!

Mvh Line, som når hun bliver "gammel", gerne skulle have 4 unger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.