Børnechecken afgøres idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2010

Lillefe

Syntes dog ikke det gør den store forskel om det havde været det andet.. så havde det jo været det samme for dem som har 3 børn og mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

MoarTil4

Loa skriver:

Kan godt være det er mig der ikke helt forstår det, men når de nu siger der er loft på, på 35.000 i stedet for 30.000 betyder det så ikke stadig at det påvirker flerbørnsfamilier mere end dem med få børn?

lige præcis - nogle slipper med de 5 % og nogle skal betale meget mere...... 

jeg er glad for at alle børnefamilierne skal være med til at betale, men synes stadig der er en urimelighed i, at nogle skal betale mere - jeg mener stadig at det er PIA K´s klamme hånd som forsøger at ramme udlændingefamilierne med de mange børn...... det er så småligt. Husk også at nogle af disse familier har butikker osv, og knokler hårdere end de fleste danskere ville gide.

nå det så er sagt, så er jeg glad for at de vedtager en udfasningsperiode, således at dem med mange børn evt. kan nå at skrue på nogle parametre, så tingene også kan hænge sammen når det virkelig rammer.

Anmeld

31. maj 2010

N&J

Baagøe skriver:

Ny update ifølge TV2 News

Børnechecken bliver beskåret med 5% for alle familier og der bliver et loft på 35.000 kr.. Udfasningsperioden bliver også lavet således, at ingen familie kan miste mere end 12.000 kr. om året

Så hvad mister sådan en som dig og mig... Jeg er bare herre dårlig til regning og har hovedet fuld af etik.. 

Anmeld

31. maj 2010

Agnete

Så hvad mister sådan en som dig og mig... Jeg er bare herre dårlig til regning og har hovedet fuld af etik.. 

Hvis du får ca 4100 i BFY i kvartalet, mister du lige lidt over 200/kvrt.

Anmeld

31. maj 2010

9510

Det kan godt ske jeg spørger dumt men er det 5 % pr barn??

Anmeld

31. maj 2010

Louise mortil4

mynord skriver:

Det kan godt ske jeg spørger dumt men er det 5 % pr barn??

det komme an på hva for en af alders trindene du er på. Det beløb du får pr barn ganger du med 0,05 også har du det tal du mister på det barn hver 3 månede.

Anmeld

31. maj 2010

tumle81

Perl skriver:

Det skal ejg fortælle dig ca. 6600 om året

Jamen det er så også 50% mindre end med deres første forslag...

Vi har en under 2 år, en mellem 3 og 6 år og en på 7 år, altså når det træder i kraft til næste år...

Knus Kathrina

Anmeld

31. maj 2010

9510

Louise mortil4 skriver:

det komme an på hva for en af alders trindene du er på. Det beløb du får pr barn ganger du med 0,05 også har du det tal du mister på det barn hver 3 månede.

Okay, jeg har en på 9 år og en på 9 måneder,

tak for svar

Anmeld

31. maj 2010

MoarTil4

tumle81 skriver:

Jamen det er så også 50% mindre end med deres første forslag...

Vi har en under 2 år, en mellem 3 og 6 år og en på 7 år, altså når det træder i kraft til næste år...

Knus Kathrina

du rammer stadig loftet på de 35.000,-, og da du mister under 12.000 kr. så kommer udfasningsperioden ikke dig til gode.

Vores familie (med 2 børn under 2 år, og 2 børn over 7 år) kommer til at mister ca. 17.000 pr. pr (når de 5 % som alle andre også skal betale er trukket fra), så udfasningsperioden gør at vi "kun mister" 12.000 kr. i 2011.

Anmeld

31. maj 2010

Pige2009

N&J skriver:

5% fra de 4700 Der røres ikke ved tillægget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.