ja - så blev det jo afgjort med BFY.
Jeg er glad for at alle skal med i en eller anden grad til at gå ned i BFY.
Dog synes jeg stadig at ordningen er skæv.
i 2011 mister f.eks vores familie 21,5% af BFY - det er trods alt en stor forskel fra de 5%.
Meeeen man må jo være taknemmelig
det er da stadig bedre end de 46% af BFY, som regeringen oprindelig havde lagt op til......
Jeg håber for lille Danmark, at børnetallet ikke falder på trods af dette sindsyge tiltag. Den store ældre generation, vi kan forvente, der skal plejes om fra nu og mindst 20-25 år frem, er enorm, og om 20 år er der ikke så mange hænder på arbejdsmarkedet.
(f.eks blev der født ca. 90.000-100.000 mennesker i 1946 til 1948. Denne generation kræver pleje om 20 år, da de vil være i ca. 80 ´erne. Det er på det tidspunkt, at mit sidstefødte barn fra 2010 kommer på arbejdsmarkedet.
I 1980´erne var der stor fødselsnedgang - måske under den hårde kartoffekur under schlüter - og her blev der født omkring 50.000 i befolkning, hvilket er noget af det laveste, der er set efter krigen. Denne "1980-generation" vil om 20 år være mellem 40 og 50 år, og dermed være den erfarne og stabile arbejdskraft i samfundet. I disse år bliver der ca. født omkring 60.000 om året - og dette tal skulle meget gerne stige lidt, så vi kan komme en evt. mangel-situation i forkøbet).
Derfor synes jeg at dette tiltag med at ramme børnefamilier - især store - der fuldstændig tosset og klart mangel på fremsynethed - og langsigtet politik.
ØV
Anmeld