Slaaaap nu af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

betski

anistu skriver:

Jo så ville jeg helt sikkert brokke mig. Men synes der er stor forskel. Vi skal tænke på at det er en "indtægt" vi får udover vores normale løn.  Det er da helt sikkert nogle dejlige penge, at få.... og ville ydelsen stige sagde vi da heller ikke nej tak til det, men mener ikke man bør sætte tærring efter nærring. Vi har ikke indregnet pengene i vores budget og det bliver de heller aldrig. Hvis vi ikke kunne leve uden den børnechek havde vi ikke valgt at sætte børn i verden.

Det ville ikke være til, at holde ud, hvis der ikke skulle mere til at vælte økonomien.

Nå det så er sagt synes jeg faktisk det er værre for de ældre der er fuldstændig afhængig af deres folkepension, at de bliver sat ned. De har i forvejen ikke for meget at rutte med og har heller ikke muligheden som os unge til at "tjene" penge.

Nej det kan man så sige, at man ikke bør indregne børnefamilieydelsen i sit budget. Men faktum er jo rent faktiskt at både banker og det offentlige medtager det som en indkomst og ikke "som en bonus" Jeg selv bliver ikke synderligt berørt, men hvis de kom og tog børnefamilieydelsen fra mig, ja så vil det se rigtig trist ud for mig. For så har jeg ikke råd til at bo hvor jeg bor, og måtte finde en mindre lejlighed. Jo det er et prioriteringsspørgsmål, men kan ikke se, at jeg kan bo billigere end jeg gør pt. Jeg havde fint råd til at få børn da jeg fik min datter. Har altid haft en god indkomst. Men da jeg så blev alene, ja så er jeg jo også alene om alle udgifter og så er pengene altså hurtigt forsvundet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

vingummibamse

LouiseLarsen skriver:

Er ikke fordi jeg ikke forstår folk brokker sig, for det forstår jeg skam godt.... Og jeg forstår også godt at det kan blive rigtig rigtig svært for nogen!

MEN, vi skal bare huske at der altså er andet i verden end det, jeg mener bare at ALT omhandler det lige i øjeblikket og syntes jeg er ærgeligt for er der noget som kan få folk i dårlig humør så er det da virkelig penge problemer....

for nogen er de her penge det der holder deres budget kørene..

har en Eks svigerinde som nu er kommet til at sidde alene med 4 børn...

de penge hun for i børne familie ydelse er dem der holder hendes økonomi over vandet... syntes det er forkert du siger at der er andet i verden... hva ville du sige til hvis de kom og to 30.000 af dine penge om året hvordan ville du så klare dig..?

Anmeld

26. maj 2010

Betteisen

duddi. skriver:

Nej det kan man så sige, at man ikke bør indregne børnefamilieydelsen i sit budget. Men faktum er jo rent faktiskt at både banker og det offentlige medtager det som en indkomst og ikke "som en bonus" Jeg selv bliver ikke synderligt berørt, men hvis de kom og tog børnefamilieydelsen fra mig, ja så vil det se rigtig trist ud for mig. For så har jeg ikke råd til at bo hvor jeg bor, og måtte finde en mindre lejlighed. Jo det er et prioriteringsspørgsmål, men kan ikke se, at jeg kan bo billigere end jeg gør pt. Jeg havde fint råd til at få børn da jeg fik min datter. Har altid haft en god indkomst. Men da jeg så blev alene, ja så er jeg jo også alene om alle udgifter og så er pengene altså hurtigt forsvundet.

Korrekt... jeg synes bare man skal sætte tingene i perspektiv... Jeg er selvfølgelig heldig idet jeg har min samlever og at vi sidder i eget hus, og har fast job begge to. Ved godt man ikke selv vælger at blive alenemor eller far, mne alligevel bør man vel huske at der i det tilfælde bliver taget gode hensyn. Man får mulighed for ekstra boligstøtte, billigere institutionsplads mm. Det var vel værre hvis det røg i stedet for.

Anmeld

26. maj 2010

betski

Korrekt... jeg synes bare man skal sætte tingene i perspektiv... Jeg er selvfølgelig heldig idet jeg har min samlever og at vi sidder i eget hus, og har fast job begge to. Ved godt man ikke selv vælger at blive alenemor eller far, mne alligevel bør man vel huske at der i det tilfælde bliver taget gode hensyn. Man får mulighed for ekstra boligstøtte, billigere institutionsplads mm. Det var vel værre hvis det røg i stedet for.

Det får jeg så ikke noget af, da min indkomst er for høj. Så rent faktisk har jeg ikke større rådighedbeløb nu end da jeg kortvarigt var på dagpenge. Men vil da hel sikkert undvære støtten og kunne klare mig selv, ingen tvivl om det. Men bliver børnefamilieydelsen taget fra mig, ja så er jeg på den.

Anmeld

26. maj 2010

LilyMarleen

Man burde slet ikke lave sit budget efter de børnepenge! Men se dem som en bonus. Få de børn man har råd til med sin løn.. Det burde være logik for burhøns!.

Anmeld

26. maj 2010

Mathilde

Tjuhl skriver:

at man ikke forskrækkes over at velfærdssamfundet nedprioriteres på det groveste, finder jeg meget uhyggeligt. og at undskylde sin manglende indlevelse med at "vi da har det meget godt - sammenlignet med..." er i mine øjne dybt grotesk. Fordi andre i verden har det værre end vi har i danmark, skal vi ikke sige ja tak til at de rige får mere og de fattige får mindre og gå på kompromis med velfærden.

nåh...lige et surt opstød midt i eksamensskrivningen...jeg er blot, som altid, rystet over hvad borgere er villige til at acceptere.

Super godt skrevet  Jeg er absolut 100% enig!

Anmeld

26. maj 2010

Agnete

LadyRanda skriver:

Man burde slet ikke lave sit budget efter de børnepenge! Men se dem som en bonus. Få de børn man har råd til med sin løn.. Det burde være logik for burhøns!.

Og hvor skal man så aflevere sine børn, hvis man bliver dårligere økonomisk stillet?

Anmeld

26. maj 2010

Valle81

LadyRanda skriver:

Nej det er det godt nok slet ikke - for som mange andre har skrevet  - så anser banker, kommunen osv som indtægt og derfor er det logik for perlehøns at man netop tager dem med i budgettet!!!!!!!!

Anmeld

26. maj 2010

LilyMarleen

Agnete skriver:

Og hvor skal man så aflevere sine børn, hvis man bliver dårligere økonomisk stillet?

Jeg siger ikke at det ikke er synd for dem der bliver dårligere stillet. Men jeg syntes bare ikke som udgangs punkt at man skal indrette sit budget efter børnepengene!

Anmeld

26. maj 2010

LilyMarleen

Valle81 skriver:

Nej det er det godt nok slet ikke - for som mange andre har skrevet  - så anser banker, kommunen osv som indtægt og derfor er det logik for perlehøns at man netop tager dem med i budgettet!!!!!!!!

Nej det gør de så ikke

Citat : Du skal ikke betale skat af beløbet, og det tæller ikke med i indtægtsgrundlaget.

Kilde.. https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/boern/boernepenge/Sider/boernefamilieydelse-boernecheck.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.