Slaaaap nu af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

Sofia

Laulund87 skriver:

Helt enig Det med børnepengene synes jeg er i orden, men det med barnløshedsbehandlingen er trist

Ja, jeg er også imod det med barnløshedsbehandlingen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

Sofia

Laulund87 skriver:

Helt enig Det med børnepengene synes jeg er i orden, men det med barnløshedsbehandlingen er trist

Ja, jeg er også imod det med barnløshedsbehandlingen!

Anmeld

26. maj 2010

Lotus86

Jeg har ikke nogen børn, og kender heller ikke nogen der bliver ramt at det, men jeg kan da så sandelig godt forstå at folk brokker sig.. Det er jo ikke bare 100 kr. om måneden mange mister, det er jo rigtig mange penge, som man i langt tid har været vant til at få, og som formentlig er med i ens budget.. Og ja, måske handler det om for nogle at priotere anderledes, men hvor sjovt er det pludselig at skulle fortælle sine børn, at ferier, tivoliture, bioture osv. er fortid.. Og ja disse ting er måske luxus i forhold til hvad folk i andre lande kan, men man kan jo altså ikke altid leve efter hvordan folk har det i resten af verdenen...!!!

Anmeld

26. maj 2010

oo

at man ikke forskrækkes over at velfærdssamfundet nedprioriteres på det groveste, finder jeg meget uhyggeligt. og at undskylde sin manglende indlevelse med at "vi da har det meget godt - sammenlignet med..." er i mine øjne dybt grotesk. Fordi andre i verden har det værre end vi har i danmark, skal vi ikke sige ja tak til at de rige får mere og de fattige får mindre og gå på kompromis med velfærden.

nåh...lige et surt opstød midt i eksamensskrivningen...jeg er blot, som altid, rystet over hvad borgere er villige til at acceptere.

Anmeld

26. maj 2010

ChatH

LouiseLarsen skriver:

Ja helt ærlig... Slå nu kold vand i blodet!!!

Ja det er da rigtig træls og ikke rimeligt med alt det nye spare haløj, men hallo verden går ikke under.... Der er stadig et liv ved siden af! Syntes folk går helt amok over det, alle på facebook skriver om det på deres profiler og herinde er der også oprettet gud ved hvor mange tråde om det.....

Er ik for at træde på nogen, men syntes måske vi bør huske på at de altså i nogen lande har det meget meget værre end os, og dør af sult... Her hyler vi over at skulle miste nogen tusinde kroner om året!

Ved godt mange får svært ved at "leve" uden de penge, men i bund og grund er det vel et spørgsmål om at priotere anderledes fremover....

Kram fra Louise

Giver dig ret. til trods for at det er penge man mister får man jo stadig nogen penge. vi har tvillinge tøser og venter en lillebror nu til august.

Vores børnepenge er ikke regnet ind i budgettet og kommer som en glædelig "overraskelse" når de kommer men hvis pengene er regnet med ind i budgettet er det da klart det bliver hårdt. Tager det med oprejst pande!!

Anmeld

26. maj 2010

Valle81

Tjuhl skriver:

at man ikke forskrækkes over at velfærdssamfundet nedprioriteres på det groveste, finder jeg meget uhyggeligt. og at undskylde sin manglende indlevelse med at "vi da har det meget godt - sammenlignet med..." er i mine øjne dybt grotesk. Fordi andre i verden har det værre end vi har i danmark, skal vi ikke sige ja tak til at de rige får mere og de fattige får mindre og gå på kompromis med velfærden.

nåh...lige et surt opstød midt i eksamensskrivningen...jeg er blot, som altid, rystet over hvad borgere er villige til at acceptere.

Dette er mine små tykke hænder, der klapper i stor begejstring over dit indlæg:0)

Pisse godt skrevet:0) Har skrevet npget i samme sil - meeeeeeeeeeeeeen er knap så velformuleret:0)

Anmeld

26. maj 2010

LouiseNielsen

Er ikke fordi jeg ikke forstår folk brokker sig, for det forstår jeg skam godt.... Og jeg forstår også godt at det kan blive rigtig rigtig svært for nogen!

MEN, vi skal bare huske at der altså er andet i verden end det, jeg mener bare at ALT omhandler det lige i øjeblikket og syntes jeg er ærgeligt for er der noget som kan få folk i dårlig humør så er det da virkelig penge problemer....

Anmeld

26. maj 2010

Louise mortil4

Fines mor skriver:

Dem som det jo rammer er dem med mange børn, 3+ ... jeg kender et par fam. der nu skal ud og finde 2000 kr. hver mdr. Det er mange penge idag, som man kan købe meget rugbrød for;-/

vi mister alene på børnechekken bare 34000 om året + fradrag fra a-kasse og hva de ellers finder på.

Anmeld

26. maj 2010

wamse

Jeg brokker mig seriøst så længe der er noget at brokke sig over. Jeg er på ingen måde enig med de ting, der er blevet vedtaget, og læner mig ikke bare tilbage og siger skidt pyt.

Jeg synes godt nok set er meget nemt at sige at så slemt er det ikke, når man ikke selv er ramt Selvom man ikke selv bliver berørt, så har man et fælles ansvar for at det er et samfund der tager hensyn til alle dens borgere. Hvad kan jeg seriøst bruge det til at der er steder der er værre end her?? Hvis vi lader stå til, bliver Danmark heller ikke til et fadt sted at være.

Jeg lærer også mine børn, at være opmærksom på fællesskabet. Man skal altid bekymre sig om der ikke har det så godt som en selv.

P.S. Så bliver jeg faktisk ikke berørt af det med børnechecken og jeg får SU, så jeg kunne jo være fløjtende ligeglad, men det VÆLGER jeg så ikke at være.

Anmeld

26. maj 2010

wamse

Tjuhl skriver:

Hvor er vi dog enige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.