Slaaaap nu af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

Mette-Marie

LouiseLarsen skriver:

Ja helt ærlig... Slå nu kold vand i blodet!!!

Ja det er da rigtig træls og ikke rimeligt med alt det nye spare haløj, men hallo verden går ikke under.... Der er stadig et liv ved siden af! Syntes folk går helt amok over det, alle på facebook skriver om det på deres profiler og herinde er der også oprettet gud ved hvor mange tråde om det.....

Er ik for at træde på nogen, men syntes måske vi bør huske på at de altså i nogen lande har det meget meget værre end os, og dør af sult... Her hyler vi over at skulle miste nogen tusinde kroner om året!

Ved godt mange får svært ved at "leve" uden de penge, men i bund og grund er det vel et spørgsmål om at priotere anderledes fremover....

Kram fra Louise

Jeg er simpelthen SÅ enig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

N&J

LadyRanda skriver:

Jeg forstår godt hvad du skriver. Og jeg kan godt se udover min egen næsetip. Og som jeg nu IGEN citere så syntes jeg da stadig at det er synd for dem der bliver ramt.

Jeg ville nu hellere at du lod være med at have ondt af dem der bliver ramt og istedet forsøgte at sætte dig ind i den livsituation hvor du måske selv ville være nødt til at medregne dem i dit budget.

Jeg er en af dem der er nødsaget til at medregne dem i mit budget, men som ikke bliver ramt fordi jeg har et barn og er studerende. Jeg syntes ikke det skal ses så meget som brok, men mere som frustation over en regering som er selvmodsigende og rammer de forkerte, ja vi skal alle være med til at betale kagen, men kan ikke se hvorfor folkepensionisten skal rammes fremfor at vi alle skal betale mere i skat, jeg har aldrig mærket det i hverdagen når min trækprocent var sat op de perioder hvor jeg har arbejdet fuldtid...

Det her er jo en glidebane på vej mod et samfund, som jeg personligt ikke ønsker at være en del af og bestemt heller ikke ønsker min datter skal vokse op i, vi mangler perspektiv over de værdier der skal gælde i Danmark og hvad det er vi ønsker at lære kommende generationer, og lige så stille kommer brugerbetalingen på flere og flere offentlige ydelser, og ja så ender vi da ikke med at der er stor forskel på rig og fattig.. nej da, men nu har jeg heller ikke valgt den nuværende regering..!!! 

Anmeld

26. maj 2010

ekzunz

Laulund87 skriver:

Helt enig Det med børnepengene synes jeg er i orden, men det med barnløshedsbehandlingen er trist

Tænk det synes jeg slet ikke er trist. Børn er en gave ikke en ret. Kan man ikke selv få dem, må man jo betale sig ud af det...

Og det er overhovedet ikke min holdning, men den er vel for dælen lige så god som at man ikke skal få børn man ikke har råd til. Hvem har samme økonomiske ståsted når deres børn er 7 og 10 som da de var 3 og 6? For de fleste bliver det heldigvis bedre, men for andre går det altså den anden vej.

Jeg synes det er skide nemt at være hellig når man sidder 2 voksne og et spædbarn - det kan jo på ingen måde sammenlignes med den virkelighed dem med 3+ børn har....

Nøj hvor er det trist at man kun hytter sit eget skind istedet for at tænke på helheden

Anmeld

26. maj 2010

Laulund87

Znuzke skriver:

Tænk det synes jeg slet ikke er trist. Børn er en gave ikke en ret. Kan man ikke selv få dem, må man jo betale sig ud af det...

Og det er overhovedet ikke min holdning, men den er vel for dælen lige så god som at man ikke skal få børn man ikke har råd til. Hvem har samme økonomiske ståsted når deres børn er 7 og 10 som da de var 3 og 6? For de fleste bliver det heldigvis bedre, men for andre går det altså den anden vej.

Jeg synes det er skide nemt at være hellig når man sidder 2 voksne og et spædbarn - det kan jo på ingen måde sammenlignes med den virkelighed dem med 3+ børn har....

Nøj hvor er det trist at man kun hytter sit eget skind istedet for at tænke på helheden

Nu synes jeg at jeg har holdt en pæn tone, men bliver ikke mødt med det samme. Så jeg kan vel lige så godt sige det ligeud..

Jeg synes det er for dårligt at man sætter børn til verden man ikke selv kan forsørge uden hjælp. Og forventer at få i hoved og røv.

Der er åbenbart ikke plads til forskellige holdninger herinde selvom jeg prøver at skrive det på en pæn måde.

Anmeld

26. maj 2010

Tulle28

LouiseLarsen skriver:

Ja helt ærlig... Slå nu kold vand i blodet!!!

Ja det er da rigtig træls og ikke rimeligt med alt det nye spare haløj, men hallo verden går ikke under.... Der er stadig et liv ved siden af! Syntes folk går helt amok over det, alle på facebook skriver om det på deres profiler og herinde er der også oprettet gud ved hvor mange tråde om det.....

Er ik for at træde på nogen, men syntes måske vi bør huske på at de altså i nogen lande har det meget meget værre end os, og dør af sult... Her hyler vi over at skulle miste nogen tusinde kroner om året!

Ved godt mange får svært ved at "leve" uden de penge, men i bund og grund er det vel et spørgsmål om at priotere anderledes fremover....

Kram fra Louise

Jeg kunne ikke være mere enig... Vi er bare så forkælede i Danmark.

Anmeld

26. maj 2010

Diana...

Laulund87 skriver:

Så må der være stor forskel på banker for de gange vi har lånt penge er de IKKE regnet med i budgettet. Hverken huslån eller billån.

De heller ikke regnet med i vores billån. Men da vi skulle op og havde lagt vores lån om på huset der noteret hun børnebidrag med også. 

Anmeld

26. maj 2010

Diana...

LadyRanda skriver:

Det ændre stadig ikke på min holdning omkring at man ikke burde medregne børnepenge som en del af ens budget. Og som jeg ka se det på forskellige hjemmesider, så medregnes de heller ikke som en del af ens indtækt.

Det skal lige siges at jeg er lavt lønnet, jeg er på ingen måde rig, eller godt økonomisk stillet.  Vi har bare aldrig medregnet de penge, når vi har lavet budget. Jeg vil aldrig lave mit budget udfra dem.

Men som tidligere skrevet : JA så er det da skide synd for dem der bliver ramt, men jeg syntes bare at det er en tosset idé at gøre.

Vi regner dem heller ikke selv ind her hjemme når vi sidder og regner på vores økonomi. Men det var bare for at sige at nogen banker gør det altså bla. danskebank i silkeborg og bjæverskov 

Anmeld

26. maj 2010

Diana...

vingummibamse skriver:

oki underligt at det er så forskelligt fra kommune til kommune..

jeg har næsten lige været nede og søge kontanthjælp... og der skulle jeg slet ikke skrive mine børne penge på fordi de ikke var en indtægt..

Ja det er sgu mærkeligt. 

Anmeld

26. maj 2010

Diana...

Laulund87 skriver:

Vores bank gør ikke..de har aldrig spurgt til dem.

Ok det jo bare godt så. 

Anmeld

26. maj 2010

LilyMarleen

Laulund87 skriver:

Nu synes jeg at jeg har holdt en pæn tone, men bliver ikke mødt med det samme. Så jeg kan vel lige så godt sige det ligeud..

Jeg synes det er for dårligt at man sætter børn til verden man ikke selv kan forsørge uden hjælp. Og forventer at få i hoved og røv.

Der er åbenbart ikke plads til forskellige holdninger herinde selvom jeg prøver at skrive det på en pæn måde.

Det er lige præcis det jeg vil frem til..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.