LadyRanda skriver:
Jeg forstår godt hvad du skriver. Og jeg kan godt se udover min egen næsetip. Og som jeg nu IGEN citere så syntes jeg da stadig at det er synd for dem der bliver ramt.
Jeg ville nu hellere at du lod være med at have ondt af dem der bliver ramt og istedet forsøgte at sætte dig ind i den livsituation hvor du måske selv ville være nødt til at medregne dem i dit budget.
Jeg er en af dem der er nødsaget til at medregne dem i mit budget, men som ikke bliver ramt fordi jeg har et barn og er studerende. Jeg syntes ikke det skal ses så meget som brok, men mere som frustation over en regering som er selvmodsigende og rammer de forkerte, ja vi skal alle være med til at betale kagen, men kan ikke se hvorfor folkepensionisten skal rammes fremfor at vi alle skal betale mere i skat, jeg har aldrig mærket det i hverdagen når min trækprocent var sat op de perioder hvor jeg har arbejdet fuldtid...
Det her er jo en glidebane på vej mod et samfund, som jeg personligt ikke ønsker at være en del af og bestemt heller ikke ønsker min datter skal vokse op i, vi mangler perspektiv over de værdier der skal gælde i Danmark og hvad det er vi ønsker at lære kommende generationer, og lige så stille kommer brugerbetalingen på flere og flere offentlige ydelser, og ja så ender vi da ikke med at der er stor forskel på rig og fattig.. nej da,
men nu har jeg heller ikke valgt den nuværende regering..!!!
Anmeld