Slaaaap nu af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

vingummibamse

Diana... skriver:

Altså her i ikast der SKAL vi hver gang man skal fx søge noget skal børnebidraget noteres med også fx når man skal søge om hjælp til psykolog timer. Der skal de kikke på ens udgifter osv og der skal børnebidraget skriver på det skal det også når man søger kontanthjælp. 

Men bankerne tager det med i ens budget. 

oki underligt at det er så forskelligt fra kommune til kommune..

jeg har næsten lige været nede og søge kontanthjælp... og der skulle jeg slet ikke skrive mine børne penge på fordi de ikke var en indtægt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

LilyMarleen

Diana... skriver:

Jamen når barnet stadig er i din mave får du jo heller ikke bidrag og det skal jo gå efter jeres nuværende situation. 

Det ændre stadig ikke på min holdning omkring at man ikke burde medregne børnepenge som en del af ens budget. Og som jeg ka se det på forskellige hjemmesider, så medregnes de heller ikke som en del af ens indtækt.

Det skal lige siges at jeg er lavt lønnet, jeg er på ingen måde rig, eller godt økonomisk stillet.  Vi har bare aldrig medregnet de penge, når vi har lavet budget. Jeg vil aldrig lave mit budget udfra dem.

Men som tidligere skrevet : JA så er det da skide synd for dem der bliver ramt, men jeg syntes bare at det er en tosset idé at gøre.

Anmeld

26. maj 2010

Laulund87

Diana... skriver:

Altså her i ikast der SKAL vi hver gang man skal fx søge noget skal børnebidraget noteres med også fx når man skal søge om hjælp til psykolog timer. Der skal de kikke på ens udgifter osv og der skal børnebidraget skriver på det skal det også når man søger kontanthjælp. 

Men bankerne tager det med i ens budget. 

Så må der være stor forskel på banker for de gange vi har lånt penge er de IKKE regnet med i budgettet. Hverken huslån eller billån.

Anmeld

26. maj 2010

Svei

LadyRanda skriver:

Det ændre stadig ikke på min holdning omkring at man ikke burde medregne børnepenge som en del af ens budget. Og som jeg ka se det på forskellige hjemmesider, så medregnes de heller ikke som en del af ens indtækt.

Det skal lige siges at jeg er lavt lønnet, jeg er på ingen måde rig, eller godt økonomisk stillet.  Vi har bare aldrig medregnet de penge, når vi har lavet budget. Jeg vil aldrig lave mit budget udfra dem.

Men som tidligere skrevet : JA så er det da skide synd for dem der bliver ramt, men jeg syntes bare at det er en tosset idé at gøre.

Men altså, en ting er hvad man bør, noget andet er hvad man kan blive nød til....lige meget hvor meget du og andre mener at man ikke BØR regne dem med, så er der MASSER af mennesker der gør det og bare herinde var det næsten 60% som ikke ville kunne undvære de penge... det er ikke alle der har et valg, livet er ikke statisk og ej heller er det forudsigeligt hvad vi møder af modgang.

Så prøv at se bare lidt ud over egen verden, der sker så meget spændende på den anden siden af ligusterhækken..

Anmeld

26. maj 2010

Svei

Laulund87 skriver:

Så må der være stor forskel på banker for de gange vi har lånt penge er de IKKE regnet med i budgettet. Hverken huslån eller billån.

Kunne jo være at det er noget man vælger at gøre nu i disse tider..

Anmeld

26. maj 2010

Laulund87

Yrsa skriver:

Kunne jo være at det er noget man vælger at gøre nu i disse tider..

Ja det kan da godt være Men jeg er nu glad for de ikke gjorde da vi købte hus for så er de jo netop ekstra.

Anmeld

26. maj 2010

LilyMarleen

Yrsa skriver:

Men altså, en ting er hvad man bør, noget andet er hvad man kan blive nød til....lige meget hvor meget du og andre mener at man ikke BØR regne dem med, så er der MASSER af mennesker der gør det og bare herinde var det næsten 60% som ikke ville kunne undvære de penge... det er ikke alle der har et valg, livet er ikke statisk og ej heller er det forudsigeligt hvad vi møder af modgang.

Så prøv at se bare lidt ud over egen verden, der sker så meget spændende på den anden siden af ligusterhækken..

Jeg forstår godt hvad du skriver. Og jeg kan godt se udover min egen næsetip. Og som jeg nu IGEN citere så syntes jeg da stadig at det er synd for dem der bliver ramt.

Anmeld

26. maj 2010

Helle30

Diana... skriver:

Har du selv prøvet at være i banken ang huslån fx? 

Det har vi så lige været og kan så hilse og sige at det gør de. De bliver regnet med ind i dit månedlige budget. 

Vel ikke, hvis man beder dem om at lade være?

De børnepenge skal simpelthen ikke indgå i vurderingen af, hvor dyrt et hus man kan købe, mener jeg. - Og det kan man godt lige selv stå for at administrere.

Jeg regner ydelsen for at være en dejlig, lejlighedsvis bonus og ikke som min grundlovssikrede borgerret.

- Helle

Anmeld

26. maj 2010

otlitrom

Jeg vil have lov til at brokke mig! Regeringens forslag gør måske, at jeg aldrig bliver mor! Og det er ikke den rareste fornemmelse at gå med!! Fertilitetsbehandling står bag ca 7% af befolkningstilvæksten, og jeg synes der er skræemmende, hvis de i forvejen mindre generationer ydeligere skal skæres med 7%!!!

Det er et kortsigtet forslag, og det ender galt er jeg bange for....

Anmeld

26. maj 2010

Laulund87

kitty skriver:

Jeg vil have lov til at brokke mig! Regeringens forslag gør måske, at jeg aldrig bliver mor! Og det er ikke den rareste fornemmelse at gå med!! Fertilitetsbehandling står bag ca 7% af befolkningstilvæksten, og jeg synes der er skræemmende, hvis de i forvejen mindre generationer ydeligere skal skæres med 7%!!!

Det er et kortsigtet forslag, og det ender galt er jeg bange for....

Den del af det synes jeg også er helt forfærdelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.