Slaaaap nu af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

Diana...

Åhh jeg synes det er NOGET så forkert og forstå virkelig godt folk brokker sig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

Nemesis

Vi bliver også ramt.. men må indrømme at vi sad i går og prøvede at regne på det hvis løsningen skulle være at skatten steg 2 %..og faktisk var det laaangt værre for os end et maxloft på børnepengene er.

Dernæst er det vel egentlig kun sundt at dansk økonomi sætter tæring efter næring så vi ikke ender ud med en ny kartoffelkur, for jeg er så gammel at jeg faktisk GODT kan huske hvordan det var at være barn i de tider.

Må indrømme, at jeg i starten synes det var helt hen i vejret, men kan heller ikke se at der er så mange andre muligheder og selv MED de stramninger der nu er kommet, har vi det stadig langt bedre en rigtig mange andre lande.

Sisse som faktisk giver dig ret.

Anmeld

26. maj 2010

Berg

Helt enig. Børnepengene blev opfundet i en anden tid hvor der virkelig var brug for dem. Vi burde skamme os lidt!

Til gengæld synes jeg det er frygteligt at det er slut med fertilitetsbehandling. Vi bor i et samfund hvor der er få unge til at bære en stor ældrebyrde og de offentlige fertilitetsklinikker står altså for min. 5% af befolkningstilvæksten. Sammenlagt med skæring i børnepengene, der betyder at folk ikke får barn nr. 3 og derover, puha puha, tør ikke tænke på følgerne.

Syntes ikke politikerne tænker langsigtet. De må finde på noget bedre. Ellers synes jeg faktisk ikke at spareplanen er så ringe endda.

Anmeld

26. maj 2010

Vinker

Pia. skriver:

JA jeg brokker mig... virkelig meget og det fortsætter jeg med - så vidt jeg ved Louise har du 2 børn jeg har 3

Så lad os der syntes den plan er til at brække sig over brokke os og dig som føler det okay og mener vi hellere skal tænke på andre ude i verden der har det være du kan jo så springe de indlæg over...

Ja jeg lyder nok lidt bitter, men dit indlæg kan jeg ikke rigtig se hvad skal - hvis du gerne vil undgå de så kalde "brokke" indlæg så havde jeg sørme også gerne undværet dit...

God solskins dag...

Knus Pia.

Anmeld

26. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Pia. skriver:

JA jeg brokker mig... virkelig meget og det fortsætter jeg med - så vidt jeg ved Louise har du 2 børn jeg har 3

Så lad os der syntes den plan er til at brække sig over brokke os og dig som føler det okay og mener vi hellere skal tænke på andre ude i verden der har det være du kan jo så springe de indlæg over...

Ja jeg lyder nok lidt bitter, men dit indlæg kan jeg ikke rigtig se hvad skal - hvis du gerne vil undgå de så kalde "brokke" indlæg så havde jeg sørme også gerne undværet dit...

God solskins dag...

Knus Pia.

Jeg kan kun give dig ret.

Vi bliver ikke ramt af børnepengene særligt meget. Men det gør min søster som er alene med 4 børn. Det er helt vildt så mange penge, at hun mister  Det rammer desværre de forkerte, at de har valgt, at sætte loft på børnepengene.

Anmeld

26. maj 2010

Sofia

ladydan1 skriver:

Vi bliver også ramt.. men må indrømme at vi sad i går og prøvede at regne på det hvis løsningen skulle være at skatten steg 2 %..og faktisk var det laaangt værre for os end et maxloft på børnepengene er.

Dernæst er det vel egentlig kun sundt at dansk økonomi sætter tæring efter næring så vi ikke ender ud med en ny kartoffelkur, for jeg er så gammel at jeg faktisk GODT kan huske hvordan det var at være barn i de tider.

Må indrømme, at jeg i starten synes det var helt hen i vejret, men kan heller ikke se at der er så mange andre muligheder og selv MED de stramninger der nu er kommet, har vi det stadig langt bedre en rigtig mange andre lande.

Sisse som faktisk giver dig ret.

Helt enig

Der SKAL spares på en eller anden måde, hvis ikke der blev gjort noget, ville vi ende i en LANGT værre situation. Det er selvfølgelig okay at folk brokker sig, men man skal også huske at tænke på, hvad alternativet egentlig er! Og præcis som du siger, tænke på at man ville miste flere penge hvis skatterne blev hævet!!

Anmeld

26. maj 2010

Lady Marion <3

Kære Louise ,

Det kan jo rent faktisk være en katastrofe for nogen med flere børn end 2 .

Når du skal købe hus regner bankerne børne tilskuddet ind i budgettet og jeg kender til en familie der mister 30000 pr år

Vile i kunne klare jer hvis i pludselig mistede 30000 pr år ???

Anmeld

26. maj 2010

Mimic

mange er i dag afhængige af børnepengene, og for nogle er det meget at skulle mist 2000 om måneden. regeringen ville have at vi skulle have mange børn, så de kunne forsørge den store generation, og alligevel tramper de på os, og især tramper de på dem der ligger ned. ja man kan priotere meget anerledes, men priserne på mad, tøj, bleer og diverse andre fornødenheder stagnerer ikke bare fordi vores indtægter falder, de fortsætter med at stige, hvor ender det ikke henne til sidst?

Anmeld

26. maj 2010

Valle81

Jeg kunne simpelthen ikke give dig mere u-ret.

Jo jeg ved godt at der er mange der har det 3758474545 gange værre end os, men det er deres virkelighed dette er vores.

Tænk på alle de familier som har mere end 3 børn. Selvfølgelig har de valgt at få mange børn fordi at de ønsker dem brændende, men også fordi at vi i dk har økonomisk større mlighed for det netop pga børnefamilieydelsen. Nu blive det revet væk fra dem - og det skulle undre mig meget hvis ikke det kan komme til at koste alt lige fra hus og hjem - børnenes fritidsaktiviteter - nyt tøj osv.

Jeg synes det er en katastrofe.

I vores tilfælde - som brændende ønsker os flere børn - har pt 2 og et bonus - så er det da noget der har sat tankerne igang om at vi måske bliver nødt til at vælge fra:0(

Christina

Anmeld

26. maj 2010

Laulund87

Berg skriver:

Helt enig. Børnepengene blev opfundet i en anden tid hvor der virkelig var brug for dem. Vi burde skamme os lidt!

Til gengæld synes jeg det er frygteligt at det er slut med fertilitetsbehandling. Vi bor i et samfund hvor der er få unge til at bære en stor ældrebyrde og de offentlige fertilitetsklinikker står altså for min. 5% af befolkningstilvæksten. Sammenlagt med skæring i børnepengene, der betyder at folk ikke får barn nr. 3 og derover, puha puha, tør ikke tænke på følgerne.

Syntes ikke politikerne tænker langsigtet. De må finde på noget bedre. Ellers synes jeg faktisk ikke at spareplanen er så ringe endda.

Helt enig Det med børnepengene synes jeg er i orden, men det med barnløshedsbehandlingen er trist

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.