Slaaaap nu af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

wamse

Valle81 skriver:

Dette er mine små tykke hænder, der klapper i stor begejstring over dit indlæg:0)

Pisse godt skrevet:0) Har skrevet npget i samme sil - meeeeeeeeeeeeeen er knap så velformuleret:0)

He he er lige så enig, men formåede heller ikke at formulere det så godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

pia87

LouiseLarsen skriver:

Ja helt ærlig... Slå nu kold vand i blodet!!!

Ja det er da rigtig træls og ikke rimeligt med alt det nye spare haløj, men hallo verden går ikke under.... Der er stadig et liv ved siden af! Syntes folk går helt amok over det, alle på facebook skriver om det på deres profiler og herinde er der også oprettet gud ved hvor mange tråde om det.....

Er ik for at træde på nogen, men syntes måske vi bør huske på at de altså i nogen lande har det meget meget værre end os, og dør af sult... Her hyler vi over at skulle miste nogen tusinde kroner om året!

Ved godt mange får svært ved at "leve" uden de penge, men i bund og grund er det vel et spørgsmål om at priotere anderledes fremover....

Kram fra Louise

Er helt enig  Det er mange penge som skal findes et sted og vi er alligevel meget bedre stillet end mange andre lande...

Anmeld

26. maj 2010

betski

LouiseLarsen skriver:

Er ikke fordi jeg ikke forstår folk brokker sig, for det forstår jeg skam godt.... Og jeg forstår også godt at det kan blive rigtig rigtig svært for nogen!

MEN, vi skal bare huske at der altså er andet i verden end det, jeg mener bare at ALT omhandler det lige i øjeblikket og syntes jeg er ærgeligt for er der noget som kan få folk i dårlig humør så er det da virkelig penge problemer....

Louise det er jo klart at det lige nu fylder meget. Sådan er det jo med nyheder. Om de så er gode eller dårlige. Jeg kan godt forstå dem der har brug for at komme af med deres galde. Jeg selv har ikke behovet, men hvis det kan hjælpe for nogen, synes jeg da det er fint at synge med på "kom lad os brokke os" Det kan have stor betydning for en familie at der bliver skåret i deres "indtægt" og kan ikke forstå at man kan sidde og sige at man forstår at der skal skæres ned på børnefamilieydelsen men at det ikke er ok at man selv skal betale for fertelitesbehandling. For mig handler det om, ikke at kunne se ud over egen næsetip. Og Louise her er det ikke dig jeg referere til, men flere har svaret sådan her i tråden - hvilket jeg er rystet over

Anmeld

26. maj 2010

betski

Vi bliver også ramt.. men må indrømme at vi sad i går og prøvede at regne på det hvis løsningen skulle være at skatten steg 2 %..og faktisk var det laaangt værre for os end et maxloft på børnepengene er.

Dernæst er det vel egentlig kun sundt at dansk økonomi sætter tæring efter næring så vi ikke ender ud med en ny kartoffelkur, for jeg er så gammel at jeg faktisk GODT kan huske hvordan det var at være barn i de tider.

Må indrømme, at jeg i starten synes det var helt hen i vejret, men kan heller ikke se at der er så mange andre muligheder og selv MED de stramninger der nu er kommet, har vi det stadig langt bedre en rigtig mange andre lande.

Sisse som faktisk giver dig ret.

Jeg vil give dig ret Sisse at der SKAL spares. Men når det så er sagt, så ændre det jo ikke på, at disse besparelser har store konsekvenser for nogle familier. De kan jo ikke bare sige ærgelig ærgelig ærgelig.... staten har lidt overflod og nu må vi betale regningen. Klart at ramte familie brokker sig. Men ja besparelser SKAL der findes. Jeg er så bare mere af den holdning at det er skatten der skal gøres noget ved, da det så rammer lidt bredere. Just my opinion

Anmeld

26. maj 2010

Lotus86

pia87 skriver:

Er helt enig  Det er mange penge som skal findes et sted og vi er alligevel meget bedre stillet end mange andre lande...

Altså igen, vi kan jo overhovedet ikke bruge "vi er meget bedre silllet end i andre lande" til noget... Bare fordi vi måske har det bedre, behøver vi jo ikke tage til takke med at vi får det "dårligere".

Anmeld

26. maj 2010

Betteisen

LouiseLarsen skriver:

Ja helt ærlig... Slå nu kold vand i blodet!!!

Ja det er da rigtig træls og ikke rimeligt med alt det nye spare haløj, men hallo verden går ikke under.... Der er stadig et liv ved siden af! Syntes folk går helt amok over det, alle på facebook skriver om det på deres profiler og herinde er der også oprettet gud ved hvor mange tråde om det.....

Er ik for at træde på nogen, men syntes måske vi bør huske på at de altså i nogen lande har det meget meget værre end os, og dør af sult... Her hyler vi over at skulle miste nogen tusinde kroner om året!

Ved godt mange får svært ved at "leve" uden de penge, men i bund og grund er det vel et spørgsmål om at priotere anderledes fremover....

Kram fra Louise

Kunne ikke være mere enig!!!!

Jeg er helt sikker på, der er andre, der har det værre end os

Anmeld

26. maj 2010

betski

anistu skriver:

Kunne ikke være mere enig!!!!

Jeg er helt sikker på, der er andre, der har det værre end os

Ja det er der da helt sikkert også. Men er det ensbetydende med at man ikke må brokke sig når tingene går imod en. For nogle kan det da have store konsekvenser. Hvis du fik et skattesmæk på 30.000 ville du så ikke brokke dig? Ved i hvert fald, at jeg ville.

Anmeld

26. maj 2010

pia87

npn skriver:

Altså igen, vi kan jo overhovedet ikke bruge "vi er meget bedre silllet end i andre lande" til noget... Bare fordi vi måske har det bedre, behøver vi jo ikke tage til takke med at vi får det "dårligere".

Selvfølgelig er det ok at brokke sig, men synes vi skal være glade for den støtte vi kan få fra det offentlige... Ved godt der er nogen som har svært ved at undvære de penge, men for mig er det bar en bonus.

Anmeld

26. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er ret glad for at vi bor i Danmark og ikke Grækenland fx... Også syntes jeg det er underligt, at børnechecken ikke er belvet indtægtsreguleret.

Men ellers så ka jeg ikke se at det her forslag er værre, faktisk syntes jeg det er bedre, end den der 'fair løsning'...

Men vi kan bare ikke få det hele ligenu. Desværre...

Så ja, jeg er enig i at vi bor slappe liiiiidt af...

Anmeld

26. maj 2010

Betteisen

duddi. skriver:

Ja det er der da helt sikkert også. Men er det ensbetydende med at man ikke må brokke sig når tingene går imod en. For nogle kan det da have store konsekvenser. Hvis du fik et skattesmæk på 30.000 ville du så ikke brokke dig? Ved i hvert fald, at jeg ville.

Jo så ville jeg helt sikkert brokke mig. Men synes der er stor forskel. Vi skal tænke på at det er en "indtægt" vi får udover vores normale løn.  Det er da helt sikkert nogle dejlige penge, at få.... og ville ydelsen stige sagde vi da heller ikke nej tak til det, men mener ikke man bør sætte tærring efter nærring. Vi har ikke indregnet pengene i vores budget og det bliver de heller aldrig. Hvis vi ikke kunne leve uden den børnechek havde vi ikke valgt at sætte børn i verden.

Det ville ikke være til, at holde ud, hvis der ikke skulle mere til at vælte økonomien.

Nå det så er sagt synes jeg faktisk det er værre for de ældre der er fuldstændig afhængig af deres folkepension, at de bliver sat ned. De har i forvejen ikke for meget at rutte med og har heller ikke muligheden som os unge til at "tjene" penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.